szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Közel 100 ezer írásos, 160 ezer telefonos és 20 ezer applikációból érkező bejelentés – ennyi ügyet kezel és old meg egy év alatt a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) ügyfélszolgálata. A még gördülékenyebb ügyintézés érdekében a cég az elmúlt években szoftverrobotokat és mesterséges intelligenciát is elkezdett használni. A megoldásokkal gyorsabban és hatékonyabban lehet kezelni a bejelentéseket.

A Budapesti Közlekedési Központ ügyfélszolgálatához évente közel 300 ezer bejelentés érkezik, melynek körülbelül 35 százaléka írásos, 58 százaléka telefonos, 7 százaléka pedig applikáción keresztül rögzített. Ezek feldolgozása komplex feladat, egy-egy ügy beérkezése után annak vizsgálata az adott szolgáltatásért felelős BKK szakmai szervezetnél, vagy egy külső közlekedési szolgáltatónál történik, ezeknek a szakembereknek pedig folyamatosan nagy mennyiségű adatot kell feldolgozniuk.

A BKK közlése szerint az elmúlt években a cég ügyfélszolgálata átlagosan 15 napra csökkentette az írásos ügyek válaszadási idejét. Ez annak is köszönhető, hogy egyre több esetben alkalmaz saját fejlesztésű informatikai megoldásokat, szoftverrobotokat a folyamatok egyszerűsítéséhez, gyorsításához, illetve modernizálásához.

Viszlát, QR-kód: nagy újítást kapott a BudapestGO, sokkal egyszerűbb lesz a felszállás

Még könnyebb lesz a digitális bérletek használata a BudapestGO alkalmazásban az új, „felszállok” gombnak köszönhetően.

A fejlesztés részeként, 2024 decemberétől már elektronikus igazolásokkal is kiváltható a kisgyerekes bérletigazolvány, de a beérkező elektronikus dokumentumok feldolgozásában, kategorizálásában és a riportolásában is digitális megoldásokhoz folyamodik az ügyfélszolgálat. Emellett a technológia a BudapestGO-n keresztül érkező üzenetek megválaszolásának idejét is jelentősen felgyorsította: az alkalmazáson keresztül érkező bejelentésekre való reakcióidő 16 napról mindössze átlagosan fél napra csökkent.

A BKK azt közölte, a jövőben a mesterséges intelligencia egyre több esetben segíti majd az ügyfélszolgálat munkáját, többek között a jegyzőkönyvek iktatásának folyamatát, de a megkeresések feldolgozását és kivizsgálását is hatékonyabbá teheti.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!