szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Továbbra is benne van a pakliban, hogy a Google-nek meg kell válnia a piacvezető böngészőjétől, de egy dolog biztos: vevőjelölt akad szép számmal.

Saját böngészőn dolgozik, de ha úgy adódik, szívesen megveszi a Chrome-ot a Google-tól a Yahoo – közölte a cég a The Verge cikke szerint.

Mint ismert, javában tart a Google trösztellenes pere az Egyesült Államokban, melynek eredményeképp akár a Google vezetőinek rémálma is valósággá válhat: a cég feldarabolása. A napokban zajló meghallgatások során már a Chrome böngésző eladása – és az OpenAI általi felvásárlása – is felmerült, valamint az is kiderült, hogy óriási összeget fizet a Google a Samsungnak azért, hogy ott legyen a cég készülékein a Gemini nevű mesterséges intelligenciájuk. Aminek még mindig elég jelentős a lemaradása a ChatGPT-hez képest.

De visszatérve Chrome böngészőre: dacára annak, hogy még egyáltalán nem biztos a Google piacvezető böngészőjének kényszerű eladása, kérők már akadnak szép számmal. Az OpenAI után egy másik mesterségesintelligencia-cég, a Perplexity, valamint a Yahoo maga is bejelentkezett, hogy szívesen megvenné a programot.

20 éves adatvédelmi problémát javít a Google a Chrome böngészőben

Kinyerhetők voltak a felhasználó előzményei a Google Chrome-ból egy biztonsági probléma miatt, amit most, két évtized után végre javítanak.

A Yahoo úgy tűnik, felismerte, hogy mennyire fontos egy böngésző birtoklása is a keresőpiacon. Mint a cég keresési üzletágának vezetője, Brian Provost elmondta, a keresések 60 százaléka webböngészőből indul; sokan egyenesen a programok címsorából indítják meg azokat. Éppen ezért dolgoznak 2024 nyara óta egy saját böngészőn, mely jelenleg prototípusként létezik, de ha úgy adódik, létező szoftvert is megvennének. Így például a Chrome-ot, bár az sejtik, hogy ez több tízmilliárd dollárba kerülhet – de a tulajdonosuk, az Apollo Global Management a segítségükre lehetne ebben. Ami egyébként a legendás, ám rég megszűnt böngésző, a NetScape névhasználati jogát is birtokolja.

A Chrome (és más Google-szolgáltatások) eladása révén egyértelműen sikerülne csillapítani a cég monopolhelyzetén, de kérdés ilyen esetben is akadna szép számmal. A Chrome révén ugyanis a vásárló is monopolhelyzetbe kerülne, a böngésző globális piaci részesedése ugyanis márciusban 66 százalék volt a Statcounter adatai szerint. Ez óriási előny a második helyen lévő Safari 17,6 százalékához képest.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!