De visszatérve Chrome böngészőre: dacára annak, hogy még egyáltalán nem biztos a Google piacvezető böngészőjének kényszerű eladása, kérők már akadnak szép számmal. Az OpenAI után egy másik mesterségesintelligencia-cég, a Perplexity, valamint a Yahoo maga is bejelentkezett, hogy szívesen megvenné a programot.
Kinyerhetők voltak a felhasználó előzményei a Google Chrome-ból egy biztonsági probléma miatt, amit most, két évtized után végre javítanak.
A Yahoo úgy tűnik, felismerte, hogy mennyire fontos egy böngésző birtoklása is a keresőpiacon. Mint a cég keresési üzletágának vezetője, Brian Provost elmondta, a keresések 60 százaléka webböngészőből indul; sokan egyenesen a programok címsorából indítják meg azokat. Éppen ezért dolgoznak 2024 nyara óta egy saját böngészőn, mely jelenleg prototípusként létezik, de ha úgy adódik, létező szoftvert is megvennének. Így például a Chrome-ot, bár az sejtik, hogy ez több tízmilliárd dollárba kerülhet – de a tulajdonosuk, az Apollo Global Management a segítségükre lehetne ebben. Ami egyébként a legendás, ám rég megszűnt böngésző, a NetScape névhasználati jogát is birtokolja.
A Chrome (és más Google-szolgáltatások) eladása révén egyértelműen sikerülne csillapítani a cég monopolhelyzetén, de kérdés ilyen esetben is akadna szép számmal. A Chrome révén ugyanis a vásárló is monopolhelyzetbe kerülne, a böngésző globális piaci részesedése ugyanis márciusban 66 százalék volt a Statcounter adatai szerint. Ez óriási előny a második helyen lévő Safari 17,6 százalékához képest.
„Én itt már minden »hülyére« szavaztam. Értelmes, világlátott, anyagilag stabil helyzetben lévő embernek szerintem tilos politikai párt közelébe mennie itthon” – mondja a magyar „orr”. HVG-portré.