szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Májustól mesterséges intelligencia, a Magenta AI generálja a válaszokat az ügyfelek kérdéseire és kéréseire a Telekom-alkalmazásban.

A Telekom egy nemrég végzett felmérése szerint a fogyasztók ugyan nyitottak a mesterségesintelligencia-alapú megoldásokra, sokszor azonban nem tudják, hogyan kezdjék el a használatot. A megkérdezettek 81 százaléka válaszolta azt, hogy a mesterséges intelligencia nagyon sok jól hasznosítható lehetőséget jelent, ugyanakkor a válaszadóknak csak a 37 százaléka használja rendszeresen a mesterséges intelligenciát a mindennapi feladataihoz, például e-mail vagy üzenetek írására. Ezt is elsősorban a fiatal, magasabban képzett városi lakosság és a diákok válaszolták.

Az erre alapozva márciusban bejelentett, a magyar ügyfelek számára a napokban elérhetővé tett Magenta AI az amerikai Perplexity platformjára épül: ez egy olyan fejlett AI válaszmotor, amely a GPT-4.1, a Claude Sonnet 4.7 és az o-4 mini csúcsmodelleket használja a valós idejű internetes kereséshez.

Sokan beszélnek róla, de mégis mi az a Perplexity, ami megmutatja, hogy elaludt a Google?

Egyelőre a Google a legnépszerűbb kereső a világon, azonban többen is szeretnék magukénak ezt a címet. Már több mesterséges intelligenciával dolgozó kereső- és információszerző eszköz is bejelentkezett, és bár a Google még jóval dominánsabb, azért érdemes komolyan vennie az új kihívókat. Már csak azért is, mert a felhasználók egyre gyakrabban keresnek más lehetőséget a hagyományos keresési élmény helyett.

A telekommunikációs vállalat közleményében arról ír, hogy a Telekom-app minden felhasználója számára elérhető funkció akkor jöhet jól, ha az ember segítségre szorul egy feladat megoldásában, egy számára ismeretlen hely vagy helyzet kiismerésében, esetleg ötletekre vagy inspirációra van szüksége. Hozzáteszik, hogy a Magenta AI „segíti az ügyintézést” is, de valójában ez csak annyit jelent, hogy ha az ügyfél telekomos ügyintézéshez kapcsolódó kérdést tesz fel, akkor a rendszer átirányít a Vanda chatbotra.

A vállalat közölte: a megoldás folyamatosan fejlődik, így a Magenta AI használói nem egy adott tudáscsomaghoz, hanem egy napról napra bővülő képességhez jutnak hozzá az új funkció révén.

A Pride-tól a bevásárláson át az írásig – kipróbáltunk öt MI-t, hogy megmutassuk, melyik mire (nem) jó

A „hogyan kell használni?” kérdésből bő két év alatt „most akkor melyiket használjam?” lett. Végigmentünk a mesterséges intelligencia magyarul elég jól tudó chatbotjain, hogy kiderüljön, melyiket mikor és mivel érdemes megszólítani.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!