Gonosz cégek, akik még a karácsonyi hangulaton is spórolnának
Egy cég jobb, ha óvatosan nyúl az ünnepekhez, főleg a karácsonyhoz. Ha túltolja az ünnepi körítést, akkor az ateistákat vagy a más vallásúakat haragíthatja magára. De ha túl kevés a flitter és az ünnepi hangulat, akkor meg a karácsonyhívők akadnak ki. Olyan ez, mint a viccbeli nyúl és a sapkája, csak itt az amerikai elnökjelöltségért harcoló Donald Trump és a népharag osztja a pofonokat.
Dúl a karácsonyi háború, először a Starbucks csinált túl egyszerű karácsonyi poharakat, most pedig a Staten Island-i bevásárlóközpontban maradt el a Mikulás érkezését köszöntő parádé. A vásárlók persze fel vannak háborodva, és követelik a karácsony mellé a körítést is – mindez az Egyesült Államokban, ahol még a karácsony sem számít munkaszüneti napnak.
Vihar a pohár körül
Miközben manapság divat az elüzletiesedett karácsonyt szidni, mert „az egész csak a vásárlásról és az ajándékról szól” és persze „régen a karácsony is jobb volt”, mégis jaj annak a cégnek, aki lejjebb venne a karácsonyi hangulatból. Az idei szezon első botrányát a Starbucks követte el, ugyanis képes volt az ünnepi szezonra egy egyszerű piros pohárral a vevők elé állni. Sehol egy hópehely, fenyőfa, vagy „Boldog Karácsonyt” hirdető felirat. Ettől néhányan annyira kiakadtak, hogy külön kampányt indítottak a Twitteren, aminek az a lényege, hogy amikor rendelésnél megkérdezik, milyen nevet írjanak a pohárra, akkor a „Merry Christmas” legyen a válasz, és persze az így feliratozott pohárról készült fotót posztolják is ki közösségi oldalon. Még a republikánus amerikai elnökjelölt, Donald Trump is kiakadt, és napokig azzal kampányolt, hogy ha ő lesz az elnök, akkor megint mindenki boldog karácsonyt kíván majd egymásnak.
A pirospohár-hisztériát amúgy feltehetően egy arizonai lelkész kezdte, aki szerint a kávézólánc egyszerűen a politikai korrektség miatt eltávolodott a karácsony és a kereszténység szentségétől. A Starbucks dizájnért felelős alelnökének, Jeffrey Fields válasza erre csupán annyi volt, hogy a korábbi ünnepi poharaikon sem voltak keresztény szimbólumok, ráadásul idén azért maradtak ennél az egyszerű dizájnnál, mert azt szeretnék, ha a vevők maguk „díszítenék” fel poharaikat, rajzoljanak rá, amit csak szeretnének.
A Starbucks a világ ötödik legnépszerűbb márkája, és hópehely ide vagy oda, a megjelenés napjaiban 14 másodpercenként osztottak meg a vevők egy képet a közösségi oldalon a piros poharakról.
Idén nem lesz Mikulás-parti
A karácsonyi szezon következő botrányát a New Yorkban található Staten Island-i bevásárlóközpont szállította, ahol idén elmarad a Mikulás érkezését ünneplő parádé. Az Egyesült Államokban szokás, hogy a nagyobb áruházakba az advent kezdetekor „beköltözik” egy Mikulás, akivel lehet fotózkodni, és akiknek a gyerekek elmondhatják, hogy milyen ajándékot szeretnének karácsonyra. Így van ez a General Growth Properties által üzemeltett bevásárlóközpontban is, ahol a Mikulás érkezését is külön megünnepelték. Ám ez idén elmarad. Pontosabban Mikulás lesz az áruházban, sőt már időpontot is lehet foglalni hozzá, hogy meghallgassa kéréseinket, csak szánfogadó parti nincs idén.
Mindezt ráadásul egy Facebook-poszton adott válaszból derült ki. És a népharag nem is késlekedett, mert az áruház bojkottjára kérték az embereket. És persze, egy áruház semmitől sem fél jobban, mint a karácsonyi vásárlók elmaradásától, így miközben írtuk ezt a cikket, a Facebook-oldalukon be is jelentették, hogy bár a Mikulás érkezése partit már nem tudják ilyen gyorsan leszervezni a hétvégére, de cserébe december 4-én nagy ünnepséget tartanak, és jövőre visszatérnek a hagyományaikhoz, újra lehet majd az áruházba bevonuló puttonyosnak integetni. És persze nagyon szégyellik is magukat.