szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Dubajban egy edzőterem súlyvesztést ígérő hirdetéséhez használták fel az Auschwitz-Birkenau haláltábor bejáratának fényképét. A tulajdonos a tiltakozások hatására bocsánatot kért.

A fényképet a Facebookra tették fel a "búcsúcsók a kalóriáidnak" szövegű karcsúsító reklám kísérőjeként. Több intézmény, köztük a lengyel külügyminisztérium is tiltakozott a haláltábor képének ilyen célra való felhasználása ellen, és elítélte a felháborító reklámot.

Egy varsói szóvivő szerint az Egyesült Arab Emírségekben akkreditált lengyel nagykövet tiltakozó levelet küldött a klub tulajdonosának. Nyilatkozatot adott ki az Anti-Defamation League (Rágalmazásellenes Liga - az egyik legbefolyásosabb amerikai zsidó szervezet) igazgatója, a holokausztot túlélő Abraham Foxman is, aki az új generáció tudatlanságának tulajdonítja, hogy "elfogadhatónak tartják a borzasztó tragédiával viccelődve felkelteni a figyelmet a súlyvesztésre".

A brit tulajdonos a tiltakozások hatására bocsánatot kért, és eltávolította a fényképet a helyről.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!