szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Hivatalosan is megkezdte globális hírtartalom szolgáltatását a kínai központi televízió (CCTV), amivel a kínai média újabb kísérletet tesz a nemzetközi térnyerésre - ez derült ki a szerdai pekingi ünnepélyes eseményen.

A CCTV a videóhírek átfogó terjesztésének rendszerét öt hónapja indította el kísérleti jelleggel, s most jelentették be a tényleges startot. A cél, ahogyan Cao Zsi (Cao Ri), a hírközpont igazgatója megfogalmazta, hogy az együttműködés kiszélesítésével és könnyen hozzáférhető tartalommal elősegítsék Kína jobb megértését, valamint elfogadtassák a hírek ázsiai nézőpontból történő tálalását.

A különböző tömörítésű és formátumú, gyorsan letölthető videójelentésekben elsősorban kínai politikai, gazdasági, kulturális témákat dolgoznak fel, az emberek mindennapjait mutatják be, illetve a főbb nemzetközi eseményekhez kapcsolódnak. Nincs hangalámondás, hanem lefordítják a megszólalók szövegét, részletes képi magyarázattal, tartalmi ismertetéssel, leírással készülnek az eredeti hangulatot visszaadó klipek. A CCTV megállapodást kötött az AP amerikai és a Reuters brit hírügynökséggel is, hogy terjesszék az általa szolgáltatott tartalmat, de az interneten ugyancsak működésbe hozták saját elosztó rendszerüket.

Az igazgató beszámolt arról, hogy egyelőre átlagosan napi ötven videójelentést kívánnak elérhetővé tenni, de ez év végéig e számot megdupláznák. A szolgáltatás szeretnék a felhasználók igényeihez alakítani, akár élő közvetítést is vállalva. A kísérleti szakaszban több mint 700 televízióállomás töltött le magának tartalmat a CCTV kínálatából, kétharmaduk európai, illetve amerikai volt.

A szerdai ünnepségen mint potenciális felhasználó képviseltette magát a Russia Today, a napi huszonnégy órában angol nyelven sugárzó orosz tévécsatorna, az al-Dzsazíra katari székhelyű hírtelevízió, a CNN amerikai hírtévé, az NHK japán televízió, valamint a Thomson Reuters is, amely már februártól felvette kínálatába és terítette a CCTV hírjelentéseit.

Kína az utóbbi években jelentős összegeket költött médiafejlesztésekre. Az elsősorban televíziós, rádiós expanziónak az a deklarált célja, hogy árnyalja a Kínáról kialakult sematikus és negatív képet, közelebb hozza a kínai világot és gondolkodást a nyugati emberekhez, a hírfogyasztókhoz. A szakemberek ugyanakkor úgy vélik, hogy míg technikailag és szervezetileg Kína komoly lépéseket tett a fejlesztés irányába, a tartalom és a feldolgozás minősége még messze elmarad a versenytársakétól.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!