Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a80f8b3b-3924-4846-ac10-231b46b35e93","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Búcsúzhat a szinkronizálástól és még sok mástól is az, aki nem frissíti a böngészőjét – vagy számítógépét – már egy ideje.","shortLead":"Búcsúzhat a szinkronizálástól és még sok mástól is az, aki nem frissíti a böngészőjét – vagy számítógépét – már...","id":"20250129_google-chrome-bongeszo-regi-verzio-szinkronizalas-megszunes-frissites","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a80f8b3b-3924-4846-ac10-231b46b35e93.jpg","index":0,"item":"cd78eec2-dada-4c60-b774-0b22f3f8bb64","keywords":null,"link":"/tudomany/20250129_google-chrome-bongeszo-regi-verzio-szinkronizalas-megszunes-frissites","timestamp":"2025. január. 29. 17:03","title":"Milyen Chrome fut a gépén? Lehet, hogy hamarosan önnél is leáll egy csomó funkció","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3a9d612a-f4f6-45ae-8b45-d4a0bceceaec","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Érdekes képet mutat a vidéki toplista. ","shortLead":"Érdekes képet mutat a vidéki toplista. ","id":"20250129_Budapest-utan-ebben-a-varosban-porog-a-legjobb-a-hasznaltauto-piac","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3a9d612a-f4f6-45ae-8b45-d4a0bceceaec.jpg","index":0,"item":"21c6d9b7-12fe-412b-8bdf-a4dd4f6470ef","keywords":null,"link":"/cegauto/20250129_Budapest-utan-ebben-a-varosban-porog-a-legjobb-a-hasznaltauto-piac","timestamp":"2025. január. 29. 10:29","title":"Pörög a magyar használtautó-piac, de az igazán nagy választék Budapesten található","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"10088663-cbcf-46f3-9190-9816a63b79d6","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A nem 400 és nem is 800, hanem 926 V-os architektúrájú Lucid Gravity akár 400 kW-tal is tölthető.","shortLead":"A nem 400 és nem is 800, hanem 926 V-os architektúrájú Lucid Gravity akár 400 kW-tal is tölthető.","id":"20250130_szupergyors-toltessel-tamad-a-legujabb-amerikai-villanyauto-lucid-gravity","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/10088663-cbcf-46f3-9190-9816a63b79d6.jpg","index":0,"item":"3dacf115-7a25-4f7b-9b2a-ab8bb21aa01a","keywords":null,"link":"/cegauto/20250130_szupergyors-toltessel-tamad-a-legujabb-amerikai-villanyauto-lucid-gravity","timestamp":"2025. január. 30. 07:59","title":"Szupergyors töltéssel támad a legújabb amerikai villanyautó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f0dd8cf8-6b21-4bce-bdf3-64ee7aedac5c","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Sose volt még olyan nézettsége miniszterelnöknek, mint amit Bindzsisztáné produkált.","shortLead":"Sose volt még olyan nézettsége miniszterelnöknek, mint amit Bindzsisztáné produkált.","id":"20250129_majka-csurran-cseppen-nezettseg-10-millio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f0dd8cf8-6b21-4bce-bdf3-64ee7aedac5c.jpg","index":0,"item":"481a7409-a33e-464b-b647-28ca2c6da363","keywords":null,"link":"/elet/20250129_majka-csurran-cseppen-nezettseg-10-millio","timestamp":"2025. január. 29. 19:24","title":"Majka dala átlépte a 10 milliós nézettséget, új videóval ünnepelte","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1f0a74e2-434f-4637-bbca-6d7e21234a9c","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Videóval, hölgyeim és uraim. ","shortLead":"Videóval, hölgyeim és uraim. ","id":"20250130_Kis-hijan-lenyelte-egy-hal-a-22-eves-orosz-sello-fejet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1f0a74e2-434f-4637-bbca-6d7e21234a9c.jpg","index":0,"item":"1d934c4f-7034-4d84-921d-0169d6c27847","keywords":null,"link":"/elet/20250130_Kis-hijan-lenyelte-egy-hal-a-22-eves-orosz-sello-fejet","timestamp":"2025. január. 30. 17:32","title":"Kis híján lenyelte egy hal a 22 éves orosz sellőlány fejét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c2d9e185-fa3e-437e-b952-69d259ac882a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A férfinak korábban egy 16 éves lánnyal volt kapcsolata.","shortLead":"A férfinak korábban egy 16 éves lánnyal volt kapcsolata.","id":"20250129_borsod-diaklany-molesztalas-tanar-ugyeszseg-vademeles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c2d9e185-fa3e-437e-b952-69d259ac882a.jpg","index":0,"item":"79142777-b1b8-4ca5-a5e5-72671dca8cb7","keywords":null,"link":"/itthon/20250129_borsod-diaklany-molesztalas-tanar-ugyeszseg-vademeles","timestamp":"2025. január. 29. 10:18","title":"Két 14 év alatti diáklányt molesztált egy tanár Borsodban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"68456b5f-2d6b-455d-adee-44f8edce3eb9","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Lampert Benedek ezúttal az Endurance nevű hajó, valamint annak utolsó expedícióját örökítette meg új képein a jól ismert kockák és figurák segítségével.","shortLead":"Lampert Benedek ezúttal az Endurance nevű hajó, valamint annak utolsó expedícióját örökítette meg új képein a jól...","id":"20250130_lampert-benedek-lego-fotos-endurance-hajo-jatek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/68456b5f-2d6b-455d-adee-44f8edce3eb9.jpg","index":0,"item":"c478901d-5f07-43f1-9c69-ec389f16a791","keywords":null,"link":"/tudomany/20250130_lampert-benedek-lego-fotos-endurance-hajo-jatek","timestamp":"2025. január. 30. 08:03","title":"110 éves expedíció és egy elsüllyedt hajó elevenedik meg a legós fotózás magyar mesterének új képein","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b6e11e38-fd93-4b24-895e-02c8aa1e9e38","c_author":"Bankmonitor / Sándorfi Balázs","category":"gazdasag","description":"Az „őrület”, ahogy Nagy Márton gazdasági csúcsminiszter nevesítette a lakossági állampapír piacon kialakult helyzetet, nem az 1000 milliárd forint feletti kamatfizetésről szól (ez teljesíthető), hanem sokkal inkább arról, hogy a befektetők most az állampapírban tartott pénz jövőjéről (is) döntenek. Nem kisebb a tét, mint a teljes magyar államadósság 10%-a, ami kevesebb, mint 3 hónap alatt megmozdulhat. A kihívás nem kicsi, de kezelhető. Az alternatívák között azonban eddig egy érdemi lehetőség nem merült fel: egy új konstrukcióra lenne szükség a lakossági állampapír kínálatban, mely szemben a PMÁP-pal ténylegesen, valós időben, inflációhoz igazítja a kamatfizetést.","shortLead":"Az „őrület”, ahogy Nagy Márton gazdasági csúcsminiszter nevesítette a lakossági állampapír piacon kialakult helyzetet...","id":"20250130_allampapirpiac-pmap-befektetes-bankmonitor-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b6e11e38-fd93-4b24-895e-02c8aa1e9e38.jpg","index":0,"item":"355a1288-b931-47fc-8f12-db2c181fce3a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250130_allampapirpiac-pmap-befektetes-bankmonitor-ebx","timestamp":"2025. január. 30. 14:16","title":"Az „őrület” megoldása, azaz mitől nyugodhat meg az állampapírpiac","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Megduplázták a kínai vonatbaleset áldozatainak kárpótlását
szerző:
MTI
Tetszett a cikk?
Kína a korábban közölthöz képest csaknem megkétszerezte, közel 27 millió forintnak megfelelő összegre növelte a múlt hét végi súlyos vonatszerencsétlenség áldozatai után járó kártérítést - jelentette be a helyi mentési parancsnoki központ pénteken. Eközben a kínai média tovább bírálja a hatóságok baleset utáni reakcióját.
A kormány által irányított központ döntése értelmében nem 500 ezer, hanem 915 ezer jüant kapnak a meghalt családtagok után a hozzátartozók - derül ki a tájékoztatóból. Ez a hozzátartozókkal folytatott tárgyalás végleges eredménye. A teljes összeget a vasútügyi minisztérium fogja biztosítani, azok számára is, akik már elfogadták a korábbi ajánlatot. A sérültek kárpótlására külön szerződést készítenek elő.
A napokban a kínai médiában és az online fórumokon bírálatok jelentek meg azzal kapcsolatban, hogy a vasúti felügyelet tízmilliárdokat zsebel be a biztosítási díjakból, ami a jegyárak két százaléka, s miközben az utazás díja emelkedett, a kártérítések összege évtizedek óta nem változott. Egy pekingi üzleti napilap azt is felvetette, hogy a vasútügyi tárca a biztosítási felügyelet ellenőrzése nélkül kezeli a befolyt összegeket, s azt sejtette, hogy a minisztérium többes szerepe visszaélések elfedésére alkalmas.
A kínai közvélemény és a kínai sajtó, benne a közmédiával rendkívül érzékenyen reagált a mai napig nem tisztázott körülmények között történt vonatszerencsétlenségre és a vasútügyi illetékesek kezdeti megnyilatkozásaira, intézkedéseire. A napilapok mellett a Hszinhua hírügynökség is helyet adott kifogásoló véleményeknek, a Kínai Központi Televízió (CCTV) munkatársai és szakértői pedig feltűnően kritikusan közelítették meg a témát.
AP
"Lakhatunk olyan lakásokban, amelyek nem dőlnek össze? Utazhatunk biztonságos vonatokon? Képesek vagyunk biztosítani az emberek számára a legalapvetőbb biztonságot? Kína, kérjük lassíts, mert a túl nagy száguldással magad után hagyhatod az emberek lelkét!" - fakadt ki a CCTV ismert műsorvezetője, Csiu Csi-ming élő adásban.
Csütörtökön hivatalosan bejelentették, hogy a jelzőberendezések komoly tervezési hibája, illetve emberi mulasztás okozta a balesetet, amelynek már 40 halálos áldozata és 191 sérültje van. A magyarázat szerint állítólag a villámcsapások miatt meghibásodott jelzőlámpa nem váltott zöld jelzésről pirosra, és a hibát a diszpécserközpontban sem észlelték. Ezért rohanhatott hátulról az álló szerelvénybe a szuperexpressz. Ugyancsak csütörtökön a szerencsétlenség helyszínére utazott Ven Csia-pao miniszterelnök, hogy megnyugtassa a kedélyeket: átlátható vizsgálatot, és a felelősök szigorú elszámoltatását ígérte.
A kínai közvélemény és a média azonban továbbra sem nyugszik, és sorolja újabb és újabb kérdéseit. A pekingi ifjúsági lap pénteki számában például ilyeneket feszeget: Hogyan lehetett közel két évig ilyen hibás tervezésű berendezés használatban? Vannak-e, lehetnek-e más hibás konstrukciók forgalomban? Az újságírók azt is kérdezik, miért nem függesztették fel a közlekedést azokon a vonalakon, ahol ugyanezeket a berendezéseket üzemeltetik? Az online fórumok bejegyzéseiből kiderül, hogy sokan nem hiszik a magyarázatot, s korrupciót sejtenek a háttérben. A Hszinhua hírügynökség egyik szakértője az eset kapcsán bírálja a monopolhelyzetet, amely a beszállító vállalatot piaci versenytárs nélkül adott esetben veszélyes előnyökhöz juttathatja.