156-fajta dobókocka: bombaüzlet lett egy banális probléma megoldásából
Senki sem akarta kinyomtatni J. T. Smith társasjáték-prototípusait, ezért megtette ő maga. S közben felépített egy céget, amely éppen ezzel, tehát akár lelkes amatőrök ötleteinek formába öntésével foglalkozik – méghozzá akár egyetlen példányban is.
A print on demand, azaz igény szerinti nyomtatás elsősorban könyvkiadási kifejezés: azt jelenti, hogy csak akkor nyomtatnak ki egy könyvet, kiadványt, ha arra konkrét megrendelés érkezik. De miért ne lehetne ugyanezt az utóbbi néhány évtizedben elterjedt üzleti konstrukciót más terepen is alkalmazni? – okoskodott 2009 nyarán J. T. Smith wisconsini programozó. A fiatalember addig egy számítógépes tanácsadó cég vezetője volt, amely nyílt forráskódú tartalomkezelő rendszer fejlesztéséből kereste meg a betevőt.
Az említett kérdés akkor hangzott el, amikor a barátaival arról beszélgettek, milyen új, izgalmasabb vállalkozásba foghatnának. Smith ugyanis hobbiként társasjátékokat is fejlesztett, ám egy ideje keserűen tapasztalta, hogy az ötletei közül egyet sem tud megvalósítani, mert a kutya sem hajlandó egy reménybeli társas prototípusát elkészíteni – néhány ezres példányszám alatt szóba sem álltak vele a kiadók. Így még azt sem tudta tesztelni a barátai segítségével, hogy egyáltalán életképes lenne-e valamelyik elképzelése.