Miközben egy kisebb, régebbi autó teljes önsúlya egy tonna körül van, egy új elektromos gépkocsiban csak az akkupakk tömege a fél tonnát közelíti. A súlytöbblet miatt a nagy gyártók kimondottan elektromos autókhoz fejlesztett abroncsokat is kínálnak. Nem kell feltétlenül ilyet választani, elég lehet egy „sima” nagy teherbírású gumi is, vásárlás előtt azonban szigorúan össze kell vetni a jármű tömegét és a kiszemelt új abroncs terhelhetőségét. Elégtelen teherbírású gumi használata ugyanis nem pusztán rosszabb vezetési élményt jelent, hanem a durrdefekt fenyegetése miatt kimondottan veszélyes.
Nyomós érvek szólnak azonban az elektromosautó-specifikus abroncsok használata mellett. Például az, hogy a villanymotorok azonnal nagy nyomatékot adnak le a kerekekre, ami kiváló gyorsulást eredményez – ez pedig különösen nagy igénybevételnek teszi ki a felni és az aszfalt közti kapcsolatot biztosító gumikat. Vagy az, hogy az erősebb abroncs nehezebb is, nagyjából a harmadával, tovább növelve az amúgy is nehéz jármű súlyát. A nagyobb tömeg pedig hosszabb fékutat jelent, így az elektromos autók gumijainál különösen kritikus a jó tapadás. Ráadásul a villanyautók egy része fékezéskor visszatáplál az akkumulátorba, ehhez megint csak a lehető legjobb tapadás szükséges.
„Úristen! Működik. Nem adjuk el" - személyes vallomás az elektromos autózásról
Több tízezer tisztán elektromos autó közlekedik már a magyarországi utakon, s az első pár száz kilométeren valószínűleg mindegyiknek a vezetőjét nyomasztja a hatótávfrász: az a bizonytalanság, hogy kitart-e az áram a következő töltőpontig. Hogy miként váltja fel a félelmet a magabiztosság, arról mesél szerzőnk, aki a közelmúltban ült át villanyautóba.