Ha énekelni nem is, sok mást tanulhatnának a márkák Taylor Swifttől
Szeptember végéig regisztráció ellenében díjmentesen olvashatod a HVG360 Prémium hírlevelek egyes részeit, így az alábbi írást is.
Április 19-én jött ki Taylor Swift 14. stúdióalbuma, a The Tortured Poets Department: The Anthology. A lemez megjelenése felért egy mesterkurzussal bevételmenedzsment és kereskedelmi stratégiák tantárgyakból is – és itt jön képbe elemzőként az általában nem zeneiparban tevékenykedő Boston Consulting Group (BCG).
Swift legutóbb a terrorveszély okán lemondott bécsi koncertje miatt került a sajtóba, de a 2023 tavaszán indult és idén év végéig tervezett Eras turnéja nélkül amúgy sem igazán telik el hosszabb idő a neten. Az eheti Üzleti intelligencia hírlevélben a BCG elemzői azt járják körbe, mit tanulhatnak üzletemberek a világ egyik legsikeresebb pop produkciójától: van, aki énekelni, a többség viszont inkább üzletet csinálni. Nagy üzletet.
Hype végletekig pörgetve
A The Tortured Poets Department számtalan rekordot döntött meg: az első napon1,4 millió példányban kelt el és az első tízből rögtön tíz helyet foglalt el a Billboard Hot 100 listáján. Ez vitathatatlanul jelentős zenei siker, de ennél sokkal többről van szó. Swift amellett, hogy napjaink egyik, ha nem a legsikeresebb előadója, elképesztő munkát fektet a marketingbe és a már említett bevételmenedzsmentbe. Dalcímeit idézve: a megkínzott költő cége, a Taylor Swift Productions tevékenységét irányítókra valószínűleg stimmel a Masterminds jelző (mesterien kitalált), amit csinál, az maga az Alchemy (aranycsinálás), miközben mások is tanulhatnak a Swift-féle Manuscriptből (kéziratból).
A BCG elemzése szerint legalább három olyan kulcsfontosságú tanulsága van Swift nem zenei ténykedésének, amit bátran megfigyelhetnek és sikerre vihetnek új termékek bevezetésekor a cégvezetők, legyenek akár heavy metal vagy Mozart rajongók.