Ha énekelni nem is, sok mást tanulhatnának a márkák Taylor Swifttől

7 perc

2024.09.18. 09:26

2024.09.20. 08:42

Szeptember végéig regisztráció ellenében díjmentesen olvashatod a HVG360 Prémium hírlevelek egyes részeit, így az alábbi írást is.

Április 19-én jött ki Taylor Swift 14. stúdióalbuma, a The Tortured Poets Department: The Anthology. A lemez megjelenése felért egy mesterkurzussal bevételmenedzsment és kereskedelmi stratégiák tantárgyakból is – és itt jön képbe elemzőként az általában nem zeneiparban tevékenykedő Boston Consulting Group (BCG).

Swift legutóbb a terrorveszély okán lemondott bécsi koncertje miatt került a sajtóba, de a 2023 tavaszán indult és idén év végéig tervezett Eras turnéja nélkül amúgy sem igazán telik el hosszabb idő a neten. Az eheti Üzleti intelligencia hírlevélben a BCG elemzői azt járják körbe, mit tanulhatnak üzletemberek a világ egyik legsikeresebb pop produkciójától: van, aki énekelni, a többség viszont inkább üzletet csinálni. Nagy üzletet.

Mi ez a cikk?
A fenti írást a HVG360 Prémium hírlevelek – Üzleti intelligencia hírlevelében küldtük ki augusztus közepén. Ha szeretnél hasonló tartalmakat olvasni rendszeresen, itt tudsz feliratkozni. A szolgáltatás szeptember végéig díjmentes.

Hype végletekig pörgetve


A The Tortured Poets Department számtalan rekordot döntött meg: az első napon1,4 millió példányban kelt el és az első tízből rögtön tíz helyet foglalt el a Billboard Hot 100 listáján. Ez vitathatatlanul jelentős zenei siker, de ennél sokkal többről van szó. Swift amellett, hogy napjaink egyik, ha nem a legsikeresebb előadója, elképesztő munkát fektet a marketingbe és a már említett bevételmenedzsmentbe. Dalcímeit idézve: a megkínzott költő cége, a Taylor Swift Productions tevékenységét irányítókra valószínűleg stimmel a Masterminds jelző (mesterien kitalált), amit csinál, az maga az Alchemy (aranycsinálás), miközben mások is tanulhatnak a Swift-féle Manuscriptből (kéziratból).

A BCG elemzése szerint legalább három olyan kulcsfontosságú tanulsága van Swift nem zenei ténykedésének, amit bátran megfigyelhetnek és sikerre vihetnek új termékek bevezetésekor a cégvezetők, legyenek akár heavy metal vagy Mozart rajongók.

Taylor Swift – Mastermind (Official Lyric Video)

Listen to “Mastermind” by Taylor Swift from the album ‘Midnights’.

Első lecke: a partneri lehetőségek kimaxolása