Friss túró rudit enne Londonban? Ennek mára már semmi akadálya!
Munkaerőválság: 10 tipp, hogyan szerezzük és tartsuk meg a jó munkaerőt
Munka lenne, munkavállaló nincs. Már nehéz olyan iparágat találni, ahol a növekedést ne akadályozná a munkaerő felvételének, illetve megtartásának nehézsége. Ugyanakkor vannak jó példák, működő stratégiák is.
5 tipp, hogyan válasszon szállítmányozót — cége jó híre múlhat rajta
Sokkal több múlik a megfelelő logisztikai partneren, mint gondolnánk. Tulajdonképpen ő lesz cégünk arca és képviseli márkánkat a világpiacon. Ha késik, nem ér oda vagy szolgáltatása kívánnivalót hagy maga után, akkor az szinte olyan, mintha cégünk követett volna el a hibát.
Külföldivel tárgyal? Akkor ezekre a kulturális különbségekre megéri odafigyelni
A németeknél fontos a referencia, a franciákkal délelőtt találkozzunk, a románok szeretnek hosszasan beszélni... Utánajártunk, hogy mire kell ügyelni egy üzleti tárgyaláson a magyar vállalkozók számára kihagyhatatlan európai piacokon.
Logisztika: 20 évig még nem kell féltenie a munkáját az autóvezetőknek
Bár rengeteg fejlesztés és innováció jelenik meg a logisztikában, jelenleg komoly kihívásokkal küzd a szektor, főleg az egy-két raklapokból összeálló gyűjtőszállítás. Itt ugyanis látszólag még évtizedekig nem lehet robotokkal helyettesíteni az élőmunkát. Mire számíthatnak a vállalkozások?
Egy csomag nemzetközi útja – és ami mögötte van
Elő-, fő- és utófutás is kell ahhoz, hogy a közel 12 milliós kínai metropoliszból megérkezhessen a 16 ezres magyar városba egy küldemény. Utánajártunk, mi történik a háttérben, és mire kell figyelni a nemzetközi szállítmányozás során.
Az idő pénz: de hol a csomagom?
Ha csomagot várunk, egyre fontosabb, hogy tudjuk, pontosan mikor érkezik meg hozzánk a megrendelt küldemény. Az idő és az esetleges késés a logisztikai iparban ráadásul hatással lehet a termelésre is. Ha nincs ott időben az alapanyag, nincs mit feldolgozni, és a várakozás rengeteg pénzbe kerül. De van megoldás!
20%-ot is spórolhatnak a vevők ezzel a logisztikai csavarral
Több millió tábla csokoládé, autóalkatrész, de még egy tank is átrakásra kerülhet egy éjszaka alatt a gyűjtőszállításban (cross-docking), amivel szinte bármilyen alapanyag vagy késztermék 1-2 nap alatt eljuttatható Európa bármelyik pontjára. De miért gazdaságosabbak ezek a rendszerek, és mi történik addig, amíg a küldemény eljut a célig?
Az egész gazdaságot mozgatja, nem mérik aranyáron, viszont vadul hamisítják. Tudja mi az?
Ez a csaknem faékegyszerűségű találmány szinte felforgatta az egész világgazdaságot, forradalmasította a logisztikát, de még a szállítási eszközök, árucikkek formatervezésére is hatással van. És persze, hogy a franciák még ezzel is különcködnek.
Igenis lehetséges a zökkenőmentes kézbesítés! Mutatjuk, hogyan…
Hajlamosak a vállalkozások, webshopok minden, kézbesítéskor felmerülő problémát a logisztikai szolgáltató nem megfelelő szervezésére és lassúságára fogni. Pedig ők is sokat tehetnek azért, hogy késedelem nélkül mindent kiszállítsanak ügyfeleikhez. Mire figyeljünk vállalkozóként, hogy a megrendelőink elégedettek legyenek?