Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"55a3baa1-d318-41ed-ab06-3bd767813738","c_author":"Mérlegen","category":"kkv","description":"Miért baj, ha az állam túl sok pénzt szán a startupokra? És miért baj az is, ha nem szán sokat? Hol tartanak ma Magyarországon a kockázati tőkebefektetések, és mire figyeljünk, ha befektetőt keresünk?","shortLead":"Miért baj, ha az állam túl sok pénzt szán a startupokra? És miért baj az is, ha nem szán sokat? Hol tartanak ma...","id":"20250204_Merlegen-podcast-Oszko-Peter-kockazati-tokebefektetes-vallalkozasok-startup-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/55a3baa1-d318-41ed-ab06-3bd767813738.jpg","index":0,"item":"4a16ecba-5e4c-49c1-9765-a24f378377f1","keywords":null,"link":"/kkv/20250204_Merlegen-podcast-Oszko-Peter-kockazati-tokebefektetes-vallalkozasok-startup-ebx","timestamp":"2025. február. 04. 14:00","title":"Oszkó Péter: Nincs olyan cég, amelyik az első ötletével sikeres lesz, mert huszonötször át kell írni a terveket – Mérlegen podcast","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b4f08e89-24a7-4dd1-b628-9dfb7dd51975","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"elet","description":"A 80 éves volt német kancellár a betegség meglehetősen súlyos tüneteit mutatta.","shortLead":"A 80 éves volt német kancellár a betegség meglehetősen súlyos tüneteit mutatta.","id":"20250204_gerhard-schroder-kancellar-kieges-korhaz-kezeles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b4f08e89-24a7-4dd1-b628-9dfb7dd51975.jpg","index":0,"item":"adf7dbb0-dff5-44ad-a84d-34783c48d726","keywords":null,"link":"/elet/20250204_gerhard-schroder-kancellar-kieges-korhaz-kezeles","timestamp":"2025. február. 04. 12:14","title":"Kiégéssel került kórházba Gerhard Schröder","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f8a5c83d-eccf-4f83-837f-56c371c10cf7","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Bár a BKK-n naponta 3 millió utazás történik és az ott dolgozóknak már nehéz újat mutatni, de a cég szerint akadnak olyan jelenetek, ami őket is meglepi. Öt ilyen esetről számoltak be kedden.","shortLead":"Bár a BKK-n naponta 3 millió utazás történik és az ott dolgozóknak már nehéz újat mutatni, de a cég szerint akadnak...","id":"20250204_szulest-buszsofor-trolit-tolo-utasok-bkk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f8a5c83d-eccf-4f83-837f-56c371c10cf7.jpg","index":0,"item":"e2350fb0-c3f6-4d31-8358-691b272caacb","keywords":null,"link":"/elet/20250204_szulest-buszsofor-trolit-tolo-utasok-bkk","timestamp":"2025. február. 04. 15:52","title":"Szülést levezető buszsofőr, elveszett gyerek és a kóbor cica – öt hihetetlen sztorit szedett össze a BKK","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"21b6c2e2-f945-4817-9df1-90560f721a9a","c_author":"Tiszóczi Roland","category":"360","description":"Bernie Madoff a Wall Street meghatározó alakjából lett az Egyesült Államok üzleti világának legnagyobb csalója. De hogyan jutott az 1960-as években alapított filléres brókercégétől egy 65 milliárd dolláros piramisjáték összeomlásáig, amelyben bankokat, hollywoodi nagyságokat és holokauszttúlélőt is megkárosított? Nagy csalások című sorozatunk legújabb cikke.","shortLead":"Bernie Madoff a Wall Street meghatározó alakjából lett az Egyesült Államok üzleti világának legnagyobb csalója. De...","id":"20250204_Nagy-csalasok-Bernie-Madoff","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/21b6c2e2-f945-4817-9df1-90560f721a9a.jpg","index":0,"item":"75b31ed9-52b2-44ab-9531-0e560bed9c91","keywords":null,"link":"/360/20250204_Nagy-csalasok-Bernie-Madoff","timestamp":"2025. február. 04. 19:00","title":"Azt hitték, mindent arannyá változtat, de csúnyán megbukott: a Wall Street valaha volt legnagyobb csalója, Bernie Madoff","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5e11f642-9fc6-433f-8622-0d106bd1d03e","c_author":"Domokos László","category":"360","description":"Az inflációkövető lakossági állampapírokból kiáramló pénzek és a most kezdődő újabb Trump-elnökség komoly lehetőséget és feladatot jelentenek a befektetési alapok számára. A problémákról és a kilátásokról a HVG több hazai alapkezelőt is megkérdezett.","shortLead":"Az inflációkövető lakossági állampapírokból kiáramló pénzek és a most kezdődő újabb Trump-elnökség komoly lehetőséget...","id":"20250205_hvg-pekar-david-raiffeisen-befektetesi-alapkezelo-hozamvadaszat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5e11f642-9fc6-433f-8622-0d106bd1d03e.jpg","index":0,"item":"534421b7-be16-4b46-827b-dc657d4372c5","keywords":null,"link":"/360/20250205_hvg-pekar-david-raiffeisen-befektetesi-alapkezelo-hozamvadaszat","timestamp":"2025. február. 05. 13:00","title":"Pekár Dávid, Raiffeisen Alapkezelő: Ha valaki elhiszi, hogy Trump idején csak felfelé mehetnek a tőzsdék, nagyon meglepődhet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a215d8b1-8377-4c67-8435-b642f3602e6d","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"kultura","description":"Nyolcvanmilliós támogatást ítélt meg a Kulturális és Innovációs Minisztérium a Gobbi Hilda-villa felújítására, miután nagy felháborodást váltott ki a visegrádi épület elhanyagoltsága.","shortLead":"Nyolcvanmilliós támogatást ítélt meg a Kulturális és Innovációs Minisztérium a Gobbi Hilda-villa felújítására, miután...","id":"20250205_gobbi-hilda-visegrad-nyaralo-felujitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a215d8b1-8377-4c67-8435-b642f3602e6d.jpg","index":0,"item":"b7e68a3d-7d6d-4e42-a9f3-39c3c37f4575","keywords":null,"link":"/kultura/20250205_gobbi-hilda-visegrad-nyaralo-felujitas","timestamp":"2025. február. 05. 11:27","title":"Beszáll az állam Gobbi Hilda villájának a felújításába","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ae34ca11-b63c-4081-a113-a53194ff6926","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A főpolgármester továbbra is küzd a Mini-Dubaj megépítése ellen, bár több kihívással is szembe kell néznie. ","shortLead":"A főpolgármester továbbra is küzd a Mini-Dubaj megépítése ellen, bár több kihívással is szembe kell néznie. ","id":"20250205_Karacsony-Gergely-Budapest-Fidesz-Mini-Dubaj","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ae34ca11-b63c-4081-a113-a53194ff6926.jpg","index":0,"item":"65bd3420-33bf-4f67-b26b-6916a8925e50","keywords":null,"link":"/itthon/20250205_Karacsony-Gergely-Budapest-Fidesz-Mini-Dubaj","timestamp":"2025. február. 05. 18:38","title":"Karácsony Gergely: Budapest nem Bindzsisztán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a833c92d-b804-4d7b-8654-1cc8ee8f0f57","c_author":"Balla István","category":"kultura","description":"Karácsony Gergely főpolgármester és Muhi András főszervező beszédeivel, valamint Schwechtje Mihály Sünvadászat című filmjével hétfőn elindult a 44. Magyar Filmszemle. Árnyékot vet a filmünnepre, hogy a szervezők árokbetemetési szándéka meghiúsult.","shortLead":"Karácsony Gergely főpolgármester és Muhi András főszervező beszédeivel, valamint Schwechtje Mihály Sünvadászat című...","id":"20250204_44-magyar-filmszemle-megnyito-muhi-andras-karacsony-gergely-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a833c92d-b804-4d7b-8654-1cc8ee8f0f57.jpg","index":0,"item":"c5f3788b-3033-4027-9c49-d842cb4e0487","keywords":null,"link":"/kultura/20250204_44-magyar-filmszemle-megnyito-muhi-andras-karacsony-gergely-ebx","timestamp":"2025. február. 04. 12:22","title":"A Most vagy soha!-ért Kínában érdeklődnek, a független magyar filmekért pedig a Corvin moziban – Elindult a Filmszemle","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Bejött a Renault kockázatos lépése, amikor hét éve megvette a rossz hírű román népautókat gyártó Pitesti-i Dacia gyárat. Az üzem jelenleg 680 autót állít elő naponta, év végére ezt a számot napi 800-ra emelik. A Logan két év alatt meghatszorozta értékesítését. Itthon közel 3000 Daciat adtak el, miközben a francia márka eladásai jelentősen visszaestek.
Egyszerű forma, olcsó ár
A francia Reanult-csoporthoz tartozó Dacia tavaly megkétszerezte árbevételét a Logannak köszönhetően. Az olcsó Loganból tavaly 134 ezer 887 darabot adtak el, hatszor többet, mint egy évvel korábban. Jean-Michel Sicre, Dacia-vezér elmondta: tavaly a Dacia összesen 164 ezer autó adott el. A haszonjárműveket is beleértve tavaly 70 százalékkal nőtt az értékesítés az egy évvel korábbihoz képest. A Dacia árbevétele 1,1 milliárd euró volt tavaly, tíz százalékkal haladva meg a tervet, az idén 1,5 milliárdot várnak. A fejlődés töretlen, növelik a Loganok exportját, piacra dobják az autó kombi változatát, valamint egy új, 1,6 literes motorral ellátott modellt is. Romániában már kapható, hozzánk tavasszal érkezik az ezerötös dízelváltozat. Két éven belül hat-hét személyes egyterű járművet is bemutatnak. A Bukaresttől 100 kilométerre északra lévő Pitesti-i gyárban az idén 220 ezerre növelik a gyártást a tavalyi 172 ezerről. Két éve ez a szám csak 94 ezer volt. A Dacia piaci részesedése Romániában 45 százalék.
[[ Oldaltörés: Külföldön is népszerű (Oldaltörés) ]]
Nyugaton Renault néven adják
Jól fogyott külföldön is a Logan, pedig tavaly januárban különböző, főként az elektromos rendszert érintő technikai problémák miatt több mint tizenötezer Logant hívott vissza a gyár, igaz a visszahívási akció a belföldön eladott modellekre vonatkozott. Az autót Nyugat-Európában Renault márkanéven forgalmazzák, ennek ellenére meglepő, hogy 14 ezer Logan kelt el eddig ebben a térségben, csak Franciaországban 9800-at adtak el a forgalmazás óta eltelt fél évben. Szerbia és Montenegróban a Logan lett tavaly az év autója, ahol egyben a legkelendőbb autó is volt 2005-ben. Az export eladások 2004-hez képest 210 százalékkal nőttek, közel 51 ezer Dacia talált gazdára külföldön, a világ 38 országában forgalmazzák a márkát. Az árak eltérnek, hiszen amíg Romániában 6230 euró a kocsi alapára, addig nálunk - a regisztrációs adóval 7200 euró (1,799 millió forint), Franciaországban pedig közel 8000 euró. A román piacra ugyanakkor olyan termék kerül, amelynek felszereltsége a motortól a gumiabroncsig sokkal olcsóbb. A magyar piacon a legkelendőbb a 2-2,2 milliós, egynégyes Dacia, szervokormánnyal.
A romániai gyár már nem képes egymaga kielégíteni az igényeket: tavaly áprilisban gördült le a futószalagról az első Logan, amelyet Oroszországban szereltek össze, 2005 második felében pedig megkezdődött a termelés a marokkói és a kolumbiai üzemben is. A három küföldi üzemben eddig összesen 30 ezer jármű hagyta el a futószalagot. A terjeszkedés idén sem áll meg: a Renault egy éven belül gyárat létesít Iránban, Indiában és Brazíliában, s a tervek szerint 2010-től évente egymillió autót értékesítenek majd.
[[ Oldaltörés: Milliókat fektet be a Renault Romániában (Oldaltörés) ]]
Betört a magyar piacra
A Renault töretlen bizalmát jelzi – természetesen a vállalatot francia szakemberek vezetik –, hogy az eddigi 650 millió után tavaly nyáron újabb, több mint 200 millió eurós beruházással váltóműgyártó üzemet létesített Romániában. A beruházás még a tavaly beindult, a termelés 2008-ban kezdődik, évente 450 ezer váltóművet állítanak elő, kizárólag exportra, a berendezések a csoporthoz tartozó Renault, Nissan (44 százalékos francia tulajdon) és Samsung (a franciák dél-koreai leányvállalata) személyautókhoz készülnek. Bár a Dacia nem kap a szomszédban gyártandó váltóművekből, a Renault többek közt azzal indokolta a célpontválasztást, hogy már van kiépült telephelye Romániában. A döntésben közrejátszott a munkaerő képzettsége és olcsósága, s nem utolsósorban az, hogy a román kormány 38 millió euróval hozzájárul a beruházás költségeihez. A Logan-gyártás a következő egy-két évben újabb 1500 új munkahelyet hozhat létre Romániában. A Dacia-ügylet eddig jól bejött a Renault-nak, a társaság a román piac több mint 60 százalékát uralja.
Vérszemet kaptak a németek is a Logan sikerei láttán. A Volkswagennél bejelentették egy olcsó, nagy befogadóképességű kínai személyautó gyártására készülhet 2008-tól, amely felveheti a versenyt a Dacia Logannal a fejlődő országok piacain. A háromezer eurós gyártási költségű autót várhatóan Nyugat-Európában 7500 euróért lehet majd érétkesíteni.
Átütő sikert aratott Belgiumban a Renault konszern új, olcsó árfekvésű személyautója. A romániai Pitesti-ben készülő Dacia Logan első szállítmányának minden darabja gazdára talált a második márciusi hétvégén - írta a belga sajtó.
A Dacia román autógyár, amely a francia Renault tulajdonában van, 15 ezer darabot hívott vissza különféle - elsősorban az elektromos berendezéssel kapcsolatos - technikai problémák miatt a nemrégiben kibocsátott Logan modellek közül.
A Logan vártnál jobb piaci fogadtatásán felbuzdulva a Renault csoport további 300 millió eurót fektet a romániai Dacia gyárba – jelentette a Ziarul Financiar román napilap. Az új, olcsó árfekvésű személyautót előállító Pitesten lévő gyár fejlesztésére eddig 700 millió eurót fordított a Renault.
A román Dacia Group Renault három éven belül 1500 fővel bővíti alkalmazottai létszámát, így a mostani 12500 helyett 14 ezer munkavállalót foglalkoztat majd a cég.