Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"98f0c905-9c30-4d5b-8545-050744263424","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"A címvédő és négyszeres világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője magabiztos győzelmet aratott a vasárnapi Forma-1-es Emilia Romagna Nagydíjon, Imolában.","shortLead":"A címvédő és négyszeres világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője magabiztos győzelmet aratott a vasárnapi...","id":"20250518_max-verstappen-forma-1-imola-nagydij","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/98f0c905-9c30-4d5b-8545-050744263424.jpg","index":0,"item":"6a66c7ad-c12e-420b-a561-92ee416883ee","keywords":null,"link":"/cegauto/20250518_max-verstappen-forma-1-imola-nagydij","timestamp":"2025. május. 18. 17:33","title":"Verstappen magabiztos győzelmet aratott Imolában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"379ed28d-2694-4c08-b913-796bf00ed74f","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"92 százalékban Nicusor Dant támogatták az itt élő vagy itt tartózkodó román állampolgárok.","shortLead":"92 százalékban Nicusor Dant támogatták az itt élő vagy itt tartózkodó román állampolgárok.","id":"20250519_romania-elnokvalasztas-magyarorszag-nicusor-dan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/379ed28d-2694-4c08-b913-796bf00ed74f.jpg","index":0,"item":"992b6cb2-41fd-4cf9-bfd0-4c2505ade2bd","keywords":null,"link":"/vilag/20250519_romania-elnokvalasztas-magyarorszag-nicusor-dan","timestamp":"2025. május. 19. 12:13","title":"Hiába állt ki Orbán a szélsőjobboldali román jelölt mellett, Magyarországról alig szavazott rá valaki","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"49c4386d-1b37-40ed-b7d3-b88a53a6f11c","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A kormánypárt frakcióvezetőjét egy órán át kérdezte a Mandiner. Sokféle jelzőt talált a független sajtó munkatársaira.","shortLead":"A kormánypárt frakcióvezetőjét egy órán át kérdezte a Mandiner. Sokféle jelzőt talált a független sajtó munkatársaira.","id":"20250518_Kocsis-Mate-beszelgetes-egyetem-Magyar-Peter-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/49c4386d-1b37-40ed-b7d3-b88a53a6f11c.jpg","index":0,"item":"8d916008-ee18-484a-8a20-fc15d9704b09","keywords":null,"link":"/itthon/20250518_Kocsis-Mate-beszelgetes-egyetem-Magyar-Peter-ebx","timestamp":"2025. május. 18. 14:50","title":"Kocsis Máté már az egyetemen is utálta Magyar Pétert","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"33f04282-40ab-409b-a7b2-090380ee6417","c_author":"Szabó Yvette","category":"360","description":"Olyan sok műhold kering már a Föld körül, hogy forgalomirányítás kell az űrbe is. A gyorsan bővülő piacból egy kis magyar műholdgyártó, a C3S Elektronikai Fejlesztő Kft., is igyekszik kivenni a részét. A cég ügyvezető-tulajdonosával, Horváth Gyulával beszélgettünk, arról is kérdeztük, mit vár az újabb magyar űrhajós küldetésétől.","shortLead":"Olyan sok műhold kering már a Föld körül, hogy forgalomirányítás kell az űrbe is. A gyorsan bővülő piacból egy kis...","id":"20250519_hvg-horvath-gyula-uripari-mernok-c3a-interju-adok-es-vevok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/33f04282-40ab-409b-a7b2-090380ee6417.jpg","index":0,"item":"4efe1701-de11-4c6a-8557-4e8d5d6c441c","keywords":null,"link":"/360/20250519_hvg-horvath-gyula-uripari-mernok-c3a-interju-adok-es-vevok","timestamp":"2025. május. 19. 13:30","title":"A magyar műholdgyártó, amelyik Elon Musk Starlinkjét is lekörözte","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"24e19613-14ae-473a-bae6-bfcbead0dfd6","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el a háttérben és hallgassa meg szerzőink legjobb írásait! A héten: politikai szemfényvesztés vagy valós fenyegetés a közélet átláthatóságáról szóló törvénytervezet?","shortLead":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el...","id":"20250517_Ezert-lehet-veszelyes-az-uj-uldozesi-torveny-Elvitelre","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/24e19613-14ae-473a-bae6-bfcbead0dfd6.jpg","index":0,"item":"ce1126e8-bfc3-41f8-9d0e-af60e8544c14","keywords":null,"link":"/itthon/20250517_Ezert-lehet-veszelyes-az-uj-uldozesi-torveny-Elvitelre","timestamp":"2025. május. 18. 06:00","title":"Ezért lehet veszélyes az új üldözési törvény │Elvitelre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"62846401-aa12-4f6f-ba4f-f3f78bfccc7f","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Faék egyszerű 6,2 literes szívó V8, hátsókerék-hajtás és zéró politikai korrektség a szegény ember szupersportkocsijában. Teszten a most először középmotoros Chevrolet Corvette, mely tálcán kínálja az amerikai életérzést.","shortLead":"Faék egyszerű 6,2 literes szívó V8, hátsókerék-hajtás és zéró politikai korrektség a szegény ember...","id":"20250518_amerika-a-tarkonkon-ordit-oszinten-taho-uj-chevrolet-corvette-c8-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/62846401-aa12-4f6f-ba4f-f3f78bfccc7f.jpg","index":0,"item":"2e964ad7-9aa7-4881-a41e-aa44097a265c","keywords":null,"link":"/cegauto/20250518_amerika-a-tarkonkon-ordit-oszinten-taho-uj-chevrolet-corvette-c8-teszt-velemeny","timestamp":"2025. május. 18. 07:21","title":"Amerika a tarkónkon ordít: meghajtottuk az őszintén tahó új Corvette-et","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3711a6aa-7c58-4061-b2bb-448bec57899b","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Tisza Párt elnöke útban Nagyváradra tartott Magyar Infót, ahol az “átláthatósági” törvényre is reagált.","shortLead":"A Tisza Párt elnöke útban Nagyváradra tartott Magyar Infót, ahol az “átláthatósági” törvényre is reagált.","id":"20250519_magyar-peter-tisza-part-magyar-info","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3711a6aa-7c58-4061-b2bb-448bec57899b.jpg","index":0,"item":"21a0f03a-bd91-4b2e-a481-88677cc00e77","keywords":null,"link":"/itthon/20250519_magyar-peter-tisza-part-magyar-info","timestamp":"2025. május. 19. 20:11","title":"Magyar Péter: Biztosítom a sajtót, a civileket és minden magyar embert, hogy a Tisza mellettük áll","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5eff989d-5ca9-47ba-85f3-cdb3bbc46cd8","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Samsung Galaxy S25 Edge megjelenésével már lehet egy konkrét elképzelése az embernek arról, milyen lesz majd az Apple minden eddiginél vékonyabb iPhone-ja, az iPhone 17 Air. Most egy újabb hír szivárgott ki a mobilról.","shortLead":"A Samsung Galaxy S25 Edge megjelenésével már lehet egy konkrét elképzelése az embernek arról, milyen lesz majd az Apple...","id":"20250518_apple-iphone-17-air-akkumulator-mererte-okostelefon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5eff989d-5ca9-47ba-85f3-cdb3bbc46cd8.jpg","index":0,"item":"c34be670-8672-4317-a280-964869d10e1b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250518_apple-iphone-17-air-akkumulator-mererte-okostelefon","timestamp":"2025. május. 18. 14:43","title":"Nagyon kicsi akkumulátort kaphat az iPhone 17 Air, de állítólag nem a méret a lényeg","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A világon a legtöbb autót értékesítő járműgyárcsoport, az amerikai General Motors 300 millió dollárért eladja 7,9 százalékos részesedését a japán Isuzu Motors Ltd. teherautógyárból. Noha minden pénzre szüksége van saját üzlete rendbe tételéhez, a szakmai-piaci együttműködést folytatni akarják.
A vevők 3,5-3,5 százalékra a japán Mitsubishi Corp. és az Itochu Corp. kereskedőház - eddig is az Isuzu-termékek jelentős forgalmazói külföldön -, és 0,9 százalékra a Mizuho Corporate Bank. Az Isuzu bevételének 12 százaléka eddig a General Motors évi másfél milliárd dolláros vásárlásaiból származott.
Márciusban közölték, hogy a General Motors 2 milliárd dollárért 17,4 százalékot eladott az ugyancsak japán Suzuki Motor Corp.-ból - ezt a Suzuki maga vásárolta vissza -, de 3 százalékot megtartott, és vele folytatni akarják a partneri együttműködést is. A tőketársítás 1981-re nyúlik vissza. A General Motors tavaly októberben eladta a 20 százalékát a Subaru autókat gyártó Fuji Heavy Industries Ltd.-ből is.
A General Motors tavaly 2 milliárd dollárral nagyobb veszteséget szenvedett (adózás után), mint az éves beszámolóban januárban közölték. A veszteség 10,6 milliárd dollár volt a korábban közölt 8,6 milliárd helyett. Ezt az átszervezéssel, továbbá a csődbe ment egykori alkatrészgyártó leányvállalat és partnercég Delphi Corp. miatt és a finanszírozó részleg, az eladás előtt álló GMAC miatt megnövekedett költségekkel magyarázták, mondván, hogy a korábbi elszámolás hiányos volt. A tavalyi évet már a januári beszámolóban is az "egyik legnehezebbnek" minősítették a cég történetében.
A januári beszámolóban 3,4 milliárd dolláros adó utáni veszteséget jelentettek egyszeri tételek nélkül tavalyról, a 2004-es, 3,6 milliárdos adózott eredmény helyett. A bevétel tavaly 192,6 milliárd dollárra csökkent a 2004-es, 193,6 milliárdról, az utolsó negyedévben 51,2 milliárd dollár volt az egy évvel korábbi 51,4 milliárd helyett.
Tavaly az autógyártás 5,3 milliárd dolláros adó utáni veszteséget szenvedett egyszeri tételek nélkül a 2004-es, 1,2 milliárdos adózott eredmény helyett.
A GMAC finanszírozó részleg tavaly 2,8 milliárd dolláros adózott eredményt el, kissé elmaradva a 2004-es, rekord szintű 2,9 milliárdtól.
A General Motors eladásai tavaly 27 éves rekordot értek el, de kizárólag az ázsiai és a latin-amerikai piacnak köszönhetően. Tavaly a General Motors 9,2 millió autót értékesített világszerte; 9 milliónál többet utoljára 1978-ban adtak el. Az Egyesült Államokban azonban az ott eladott 4,4 millió autójával 26 százalékos részesedést ért el, visszaesve a 2004-es 27,3 százalékról. Amerikában a Chevrolet márka eladása 3,2 százalékkal csökkent. Az éves veszteséget ezen kívül az öldöklő versenyben adott nagy árengedmények is okozták, együtt a termelési költségek, egyebek közt a nyersanyagárak emelkedésével.
A válságból a vállalat gyors költségcsökkentéssel igyekszik kimenekülni. Az átszervezés a karcsúsítás, a kapacitás-kihasználás növelése, a részlegek eladása közben a dolgozóktól is áldozatokat követel: már megállapodtak az amerikai szakszervezettel az új egészségbiztosítási rendszerről, ez évi 3 milliárd dollár megtakarítást hoz a cégnek. 2008-ig 30 ezer alkalmazottól akarnak megválni és 12 üzemet bezárni.
Verseny nem csupán az izmos kocsik és a ravasz pilóták között zajlik. A legvehemensebb és legnagyobb téttel járó küzdelem az autógyárak csatája. Évek óta tudjuk, hogy előbb-utóbb a Toyota lekörözi Amerika büszkeségét, a szociális terhektől nyögő, folyton átszervezett General Motors-ot. A Toyota ma még csak a második legnagyobb autógyártó, ám a nyolcadik legtőkeerősebb cég, a jövő, és hamarosan az egész világ neki dolgozik.