szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A hosszú tengelytávú, magasított kivitel félelmetes monstrum, még szerencse...

am

A hosszú tengelytávú, magasított kivitel félelmetes monstrum, még szerencse, hogy fehér, békés színben kaptam a tesztre. Ideális lett volna költözésre, szállításra, de a pálinkának való cefre kifőzéséhez nem találtam kisiparost, a feleségem meg nem tudta eldönteni, melyik szekrényt hozzam az áruházból, így csak üresen, néhány tornacuccal fuvaroztam magam a budai csúcsforgalomban. 

A hatalmas raktér esténként nagy hasznunkra vált, a fiam és a barátai izgalmas kispályás meccseket rendezhettek benne távol a világ zajától, közben persze a felnőtteket sem zavarva. Amilyen izgalmas egy gyereknek a raktér, olyan érdekfeszítő egy gyakorlatlan felnőttnek a transzporterezés. Mindig csodáltam, milyen könnyedén manővereznek, olykor túl vakmerően is ezek a bestiák. A próba alatt kiderült, kezes elefánt a Master is, bár gyorsan nem hajtottam, az egyszeri 110-es sebesség kipróbálásán kívül. Ment volna többet is, de jobbnak láttam félni, mint megijedni. 

am

Az üléspozíció kiváló, az ülés kényelmesre állítható, a forgalmat jól átlátjuk, minden előttünk és alattunk történik. A hátra és oldalra látást nagy tükrök segítik, addig nincs is baj, amíg előre haladunk. Parkolásnál, tolatásnál összeomlik a világ, többnyire érzéseinkre hagyatkozunk, nem könnyű ekkora behemóttal manőverezni. A szervokormány segítségével a kanyarodás nem gond, csak jól ki kell engedni a gép orrát, hogy ne daráljuk le a fenekét vagy az oldalát. 



am



[[ Oldaltörés: Igazi munkatárs ]]




am

A vezetőfülke igazi munkaállomás, az ablakemelők túl mélyre kerültek, tesztautónk jól felszerelt. A Komfort változathoz alapáron kapjuk az ABS-t vészfékrásegítéssel, az állítható vezetőülést, a vezetőoldali légzsákot, a szervokormányt, a könyöktámaszt, a 6 sebességes botváltót, a jobb oldali tolóajtót, a távirányítású központi zárat, a menet közben automatikusan záródó ajtókat, az elektromos tükröket és ablakokat, a 100 literes üzemanyagtartályt, a rádiót, a fedélzeti számítógépet, az üvegezett hátsó ablakot, a fűthető hátsó szélvédőt. A teszt-Masterben volt még utasoldali légzsák (80 ezer forint), ködlámpa (35 ezer forint), tolatóradar (60 ezer forint), klíma (303 ezer forint).

Tárolórekesz van bőven, bár a magasított kivitel adottságait jobban ki lehetett volna használni egy tetőboksszal. Ugyancsak hiányzott egy nagyobb rekesz, például a kettős anyósülés alatt. Ezek hiányában hiába óriási a raktere, egy-egy hipermarketes bevásárlásnál felsülünk. Minden rekeszből paradicsomlevek és sörök kandikáltak ki, répák, hagymák és padlizsánok lökdösték egymást a sík padlón. Persze ez egy munkagép, rövid, belföldi utakra készült, nem plázázni. A biztonsági öv bekötésére csak piktogram figyelmezet. Bár háromszemélyes, ha ketten utaznak benne, ajánlott a szélső ülést elfoglalni, középen ugyanis nem véd légzsák. 

am

A váltó kissé darabos, teherautós, a beltér a régebbi Renault modellekből, Twingóból, Clio II-ből, Thaliából ismerős. A motor nem hangosabb annál, mint amit vártam, vezetni élvezetes, a tükrök figyelésével mesterien lehet haladni a kanyargós utakon is. 

Városban lassan közlekedtem, autópályán néha kipróbáltam, hogyan gyorsul, nem vallottam szégyent, a kulturált motor elegendően erős és nyomatékos. A nyomatékot takarékosan adja le, a fedélzeti számítógép szerint 1500-as fordulaton 70-el 5,3 litert fogyasztott. A benzinkútnál így nem is ért nagy meglepetés, a Master a 300 kilométeres út során 8 liter gázolajat fogyasztott, ami egy ekkora testtől még üresen is jó adat.

B. Cs.

am


[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]



Renault Master 120 dCi Komfort
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 2463
Környezetvédelmi besorolás Euro 4
Max. teljesítmény (lóerő)120
Max. nyomaték (Nm) 300
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 4080
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 6499/1990/2716
Raktér (köbméter)13,9
Megengedett össztömeg (t)3,5
Max. terhelhetőség (kg)1551
Max. rakodóhossz (mm)3634
Belső szélesség a kerékdoboknál (mm)1282
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 135
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)17,9
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 10,7
Országúti 7,8
Vegyes8,8
Tesztfogyasztás8
CO2 kibocsátás (g/Km) 232
ÁRA 5,535 millió Ft + ÁFA





HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!