szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Háromféle, közülük két egymásnak ellentmondó megoldást is javasol az MSZP-frakció a cégautó megadóztatására, a Pénzügyminisztérium eredeti előterjesztéséhez képest - derül ki 2009-es adótörvényekhez eddig benyújtott módosító indítványokból.

A háromból két javaslat más-más módon ugyan, de megváltozatná az adó kivetésének módját: százalékos helyett tételes összegű adót vetne ki a cégautókra, a személygépkocsik hengerűrtartalma függvényében. A harmadik módosító indítvány azonban az eredeti 7 százalékos adót 7,5 százalékra emelné - további költségvetési bevételt remélve.

Az egyik elképzelés szerint az 1500 köbcentiméter hengerűrtartalmat, vagy 1100 köbcentiméter kamratérfogatot meg nem haladó hajtómotorral ellátott személygépkocsi után havi 9 ezer forint lenne az adó mértéke, az ennél nagyobb személyautók esetében pedig 16 ezer forint. A kizárólag elektromos hajtóművel rendelkező személyautók mentesülnének az cégautóadó megfizetése alól. A másik alternatíva személygépkocsinként egységesen 12 ezer forintos adót vetne ki a cégautókra.

Ezek mellett egy harmadik módosító indítványt is benyújtottak a szocialisták - a kabinet kérésére -, amely megváltozatná ugyan a kormány eredeti elképzelését, ám a cégautadó mértékét a Pénzügyminisztérium által tervezett 7 helyett 7,5 százalékra emelné.

A szocialista frakció úgy tájékoztatta az MTI-t, hogy a harmadik javaslatra azért volt szükség, mert ha a parlament elfogadja a jövedéki adó két lépcsős emelését, és nem támogatja a tételes cégautóadót, akkor szükség lesz plusz költségvetési bevételre. 

A parlament szerdán kezdte meg a 2009-es adó- és járuléktörvények módosításáról szóló kormányelőterjesztés vitáját. A javaslathoz péntek délig lehet módosító indítványokat benyújtani.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Salgó Andrea (hvg.hu) Autó

Érdemes megspórolni a cégautóadót?

A nagyobb cégek havi több százezer forintnyi adót is befizetnek járműparkjuk után, ahelyett, hogy útnyilvántartást vezetnének. A kisebb vállalkozások az APEH-ellenőrzés előtt kapnak a fejükhöz, hogyan bizonyítsák visszamenőleg elszámolt költségeiket. Olyan menetlevelet kevesen tudnak felmutatni, amit a revizor el is fogad, pedig a bírság több millió forintra is rúghat. Melyek a leggyakoribb buktatók és hogyan lehet elkerülni a büntetést? Az autómenedzser.hu a szakértőket faggatta.