Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e3e7c399-c36a-49f4-9bc8-7a481710532f","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Egy múzeumi példányt bocsátottak áruba. ","shortLead":"Egy múzeumi példányt bocsátottak áruba. ","id":"20250305_minden-idok-legdragabb-Fordja-5-milliard-forintert-talalt-gazdara","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e3e7c399-c36a-49f4-9bc8-7a481710532f.jpg","index":0,"item":"5a06b0c8-0a14-4441-ad45-5ed1ee289075","keywords":null,"link":"/cegauto/20250305_minden-idok-legdragabb-Fordja-5-milliard-forintert-talalt-gazdara","timestamp":"2025. március. 05. 20:20","title":"Ez a kocsi minden idők legdrágább Fordja: 4,9 milliárd forintért adták el","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1ef5c1d4-580e-4011-96aa-57231b72872b","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A vádak nemcsak a rapper karrierjében és vállalkozásaiban tettek kárt, de Jay-Z állítása szerint érzelmi traumát okoztak feleségének, Beyoncénak is.","shortLead":"A vádak nemcsak a rapper karrierjében és vállalkozásaiban tettek kárt, de Jay-Z állítása szerint érzelmi traumát...","id":"20250305_Jay-Z-beperelte-a-not-aki-azzal-vadolta-hogy-13-eves-koraban-megeroszakolta","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1ef5c1d4-580e-4011-96aa-57231b72872b.jpg","index":0,"item":"d8fc08c3-15bd-4c85-afef-1c9c3c975a11","keywords":null,"link":"/elet/20250305_Jay-Z-beperelte-a-not-aki-azzal-vadolta-hogy-13-eves-koraban-megeroszakolta","timestamp":"2025. március. 05. 14:05","title":"Jay-Z beperelte a nőt, aki azzal vádolta, hogy 13 éves korában megerőszakolta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d7e9aaf8-3cc8-433f-9570-59e2e906182b","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A bírák tiltakozása után a magyar igazságszolgáltatás helyzetéről írt a német lap. ","shortLead":"A bírák tiltakozása után a magyar igazságszolgáltatás helyzetéről írt a német lap. ","id":"20250305_Suddeutsche-Zeitung-riport-birok-tiltakozas-igazsagszolgaltatas-magyar-helyzet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d7e9aaf8-3cc8-433f-9570-59e2e906182b.jpg","index":0,"item":"ec7626f6-27a2-4366-8c9f-81bbd025930c","keywords":null,"link":"/360/20250305_Suddeutsche-Zeitung-riport-birok-tiltakozas-igazsagszolgaltatas-magyar-helyzet","timestamp":"2025. március. 05. 15:45","title":"Süddeutsche Zeitung-riport: A magyar bírák nem akarnak tovább hallgatni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"035463a1-d70f-4498-8dc0-7aa81da2d49c","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ezt a négykarikás német kupét az elmúlt évtizedekben évente átlagosan alig több mint 100 kilométert használták.","shortLead":"Ezt a négykarikás német kupét az elmúlt évtizedekben évente átlagosan alig több mint 100 kilométert használták.","id":"20250305_idokapszula-szinte-ujkent-var-gazdara-ez-a-34-eves-audi-coupe","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/035463a1-d70f-4498-8dc0-7aa81da2d49c.jpg","index":0,"item":"5f083ea5-9414-472c-944e-ea0705904319","keywords":null,"link":"/cegauto/20250305_idokapszula-szinte-ujkent-var-gazdara-ez-a-34-eves-audi-coupe","timestamp":"2025. március. 05. 06:41","title":"Időkapszula: szinte új autóként vár gazdára ez a 34 éves Audi Coupé","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dd428f57-3d36-42d7-a959-8921d0f4ec2e","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"Ruben Amorim szerint az Európa-liga megnyerése nem oldaná meg a gondjaikat.","shortLead":"Ruben Amorim szerint az Európa-liga megnyerése nem oldaná meg a gondjaikat.","id":"20250306_manchester-united-ruben-amorim-europa-liga","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dd428f57-3d36-42d7-a959-8921d0f4ec2e.jpg","index":0,"item":"5c86b4f6-5178-4f02-be27-6052395f0db4","keywords":null,"link":"/sport/20250306_manchester-united-ruben-amorim-europa-liga","timestamp":"2025. március. 06. 10:08","title":"A Manchester United edzője szerint vannak jelenleg fontosabb dolgok is, mint trófeákat nyerni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fc4be074-b717-4357-8418-4bcec0b154f4","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Úgy döntött az átlátszó telefonjairól ismert Nothing cég, hogy a legújabb modelleket a barcelonai MWC 2025 szakkiállításra időzíti. Bár a két új modell specifikációi nem eget rengetők, azonban a küllemük vitathatatlanul egyedi, és még a mesterséges intelligencia is megjelent bennük.","shortLead":"Úgy döntött az átlátszó telefonjairól ismert Nothing cég, hogy a legújabb modelleket a barcelonai MWC 2025...","id":"20250305_nothing-phone-3a-pro-bemutato-specifikacio-mwc-2025","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fc4be074-b717-4357-8418-4bcec0b154f4.jpg","index":0,"item":"b2bcafd8-63d2-4b95-a370-401cb211cf26","keywords":null,"link":"/tudomany/20250305_nothing-phone-3a-pro-bemutato-specifikacio-mwc-2025","timestamp":"2025. március. 05. 07:48","title":"Különleges, átlátszó androidos telefonok érkeztek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"55a5b946-8d41-433e-81c1-d16dd844aa13","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A főváros a Rákosrendezőre az araboknak ígért milliárdokból cserélné ki a kocsikat, de egyelőre nem világos, hogy megkapják-e ezt a pénzt.","shortLead":"A főváros a Rákosrendezőre az araboknak ígért milliárdokból cserélné ki a kocsikat, de egyelőre nem világos...","id":"20250306_nepszava-kisfoldalatti-felujitas-uj-kocsik","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/55a5b946-8d41-433e-81c1-d16dd844aa13.jpg","index":0,"item":"7543310c-2d18-49ba-9f52-b712051b421a","keywords":null,"link":"/itthon/20250306_nepszava-kisfoldalatti-felujitas-uj-kocsik","timestamp":"2025. március. 06. 09:13","title":"Hamarosan 60 évesek a földalatti szerelvényei – ez pedig biztonsági kockázatot jelent","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bb1a4251-d41b-4ec2-b320-64f58eceafdc","c_author":"HVG","category":"hvgkonyvek","description":"Kísérleti formátumokkal indul a 2025-ös év a HVG Könyveknél, kártyacsomaggal kínálunk ugyanis önfejlesztő tréninget. Közben érkeznek az új gazdasági, üzleti kötetek is.","shortLead":"Kísérleti formátumokkal indul a 2025-ös év a HVG Könyveknél, kártyacsomaggal kínálunk ugyanis önfejlesztő tréninget...","id":"20250305_HVG-konyvkiado-uj-vezeto-szerkeszto-ujdonsagok-allas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bb1a4251-d41b-4ec2-b320-64f58eceafdc.jpg","index":0,"item":"afe63119-4bd1-46d5-b5fd-02bf46b0cd6c","keywords":null,"link":"/hvgkonyvek/20250305_HVG-konyvkiado-uj-vezeto-szerkeszto-ujdonsagok-allas","timestamp":"2025. március. 05. 13:11","title":"Új vezetőkkel innovációra és régi erősségeire épít a HVG könyvkiadója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Jaj, de szép – ezzel fogadott a feleségem, amikor este hazavittem a Fiat Qubót.
am
Jaj, de szép – ezzel fogadott a feleségem, amikor este hazavittem a Fiat Qubót. A második mondata, az volt: miért nem ilyent vettünk? A harmadik: ha legközelebb autót veszünk, majd én választok. Nagyjából így kezdődik egy autóvásárlás története. Én már sok Fiatot elhasználtam, vagy fordítva, inkább ők használtak el engem – így erősen meggondolnám, hogy újra összekössem vele az életem. Kétségkívül, a Fiat Qubo tulajdonságai, mérete, praktikuma, műszaki tartalma, dizájnja és jelenlegi akciózott ára alapján ideális jelölt kis családoknak. Két gyerekig még bevállalható, de inkább az egy gyermeket nevelő pároknak ajánlott. Hosszabb útra ugyanis kevés a csomagtartó. Bár sok szempontból ideális, mégsem látni az utakon sem Qubót, sem Nemo Combit, sem Bipper Tepeet. Nem tud nálunk gyökeret verni ez a mini egyterű kategória. Mediterrán sikátorokra, zsúfolt déli nagyvárosokba tervezték, talán ezért idegen a magyaroktól.
am
Teherautós gyökerei a mindennapi használatban elsatnyultak, a Qubo kényelmes családi autó. Jó a kormány fogása, a vezető magasan ül, jól kilát, a nagy visszapillantó tükrökkel könnyű a manőverezés. Jól felszerelt a Qubo, a mai Fiatokból szinte kiűzhetetlen Blue&Me rendszer segíti a kéz nélküli telefonálást, a hangvezérlést és a zenehallgatást.
am
Ez a kihangosító rendszer beszédhang felismerő technológiával rendelkezik: működése a beszélő hangjától független, nem kell tanítani. Bluetooth technológiával a telefon telepítését követően – amelyet csak egyszer kell megtennünk – miután a rendszer letöltötte a telefonkönyvben szereplő adatokat, csak beszélnünk kell ahhoz, hogy hívásokat kezdeményezzünk és fogadjunk. A rendszerre 5 különböző mobiltelefon telepíthető: amennyiben egyszerre több telepített mobiltelefon is jelen van az autóban, a Blue&Me az utolsóként használt telefonhoz csatlakozik. SMS érkezése esetén a rendszer hangosan felolvassa a kapott üzenetet. Zenehallgatáshoz a médialejátszónkat a műszerfal közepén elhelyezett, kézre eső USB-kimenethez csatlakoztatjuk. Használhatunk pendrive-ot, MP3-lejátszót, intelligens telefont vagy iPod-ot.
[[ Oldaltörés: Takarékos és hangos a motor ]]
am
Az 1,3 literes hangos dízelmotorral nem versenyautó a Qubo, kocka formája komoly akadály az autópályán. Száznál már hangos, 120 környékén elviselhetetlen, 150-nél pedig már kínlódás. Nagy sebességnél billeg is az autó, az ideális utazósebesség a 90-110 kilométer/óra. Előzgetni nem nagyon fogunk vele, inkább a külső sáv a mienk, városban azonban kiváló. A második generációs közös nyomócsöves, közvetlen befecskendezéses dízelmotort a Fiat Powertrain Technologies gyártja a lengyelországi Bielsko Bialában, a Qubót a törökországi Bursában szerelik össze. Legnagyobb teljesítménye 75 LE/4000 1/perc, maximális nyomatéka 190 Nm/1750 1/perc. A Qubo végsebessége 155 kilométer/óra, részecskeszűrővel (opcionális) felszerelve a káros részecske kibocsátása 0,005 gramm/kilométer, ami megfelel az Euro5-ös szabvány előírásainak.
am
A 650 kilométeres tesztelés során 5,4 liter gázolajat fogyasztott száz kilométerenként a Fiat Qubo vegyes használatban. Az ezer kilométeres hatótáv kis tankja (45 liter) ellenére elérhető.
Futóműve puha, kényelmes, jó úton hibátlan, a kátyúkat nem érzi, ám hepehupás szakaszokon, mint például az új nullás néhány kilométerén, úgy érezzük magunkat, mint a hullámvasúton: fel-le, fel-le. Ugyanezt nem rójuk fel a Qubónak, ha rossz, egyenetlen földúton porozunk.
am
Az ajtók hangosan csukódnak, a kettős oldalajtó áldás. A csomagtér ajtaja felfelé nyílik, alacsony emberek nehezen boldogulnak a lecsapásával. A csomagtér duplája egy kisautóénak, a baj csak az, hogy csak felfelé építkezhetünk. A hátsó ülések dönthetők, felhajtásukkal teljesen sík padlót kapunk (ilyenkor nagyon előre kell tolni az első üléseket), de ennél a megoldásnál hasznosabb, ha kivesszük az üléseket. A csomagtér mérete a kalaptartóig mérve 330 liter, a tetőig pakolva pedig 650 liter. Ha eltávolítjuk az üléseket, akkor 2,5-2,8 köbméteresre bővül a raktér, amelyben akár 2,5 méter hosszú tárgyak is elférnek.
Az ABS és a négy légzsák alaptartozék, több lufit azonban nem rendelhetünk, sőt ESP-t sem.