szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az elemzői várakozásokat felülmúló eredményeket ért el a harmadik negyedévben a BMW, árbevétele 14 százalékkal 18,8 milliárd euróra, nettó nyeresége pedig 16 százalékkal 1,29 milliárd euróra nőtt a múlt év hasonló időszakához képest - közölte a német autógyár kedden.

A vállalat 435 ezer gépkocsit értékesített, 9 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. "Arra számítunk, hogy a negyedik negyedévben tovább nőnek eladásaink, noha világos, hogy valószínűleg romló üzleti környezettel kell szembenéznünk" - mondta Norbert Reithofer, a cég vezérigazgatója.

A BMW annak köszönheti az autóiparban kiugróan jónak számító eredményeit, hogy kevésbé árérzékeny luxuskocsikat gyárt, és erőteljesen jelen van a kínai és az amerikai piacon, ahol erős a kereslet e márkák iránt. Európában már öt éve csökken az új gépkocsik eladása, de a globális gazdasági lanyhulás miatt mérséklődik a kereslet Kínában is.

A BMW fej-fej melletti versenyben áll az Audival a luxusmárkák világpiacán. Az év első kilenc hónapjában a BMW eladásai 8,6 százalékkal 1 millió 110 ezerre emelkedtek, míg az Audi 1,097 millió gépkocsit értékesített, 12,8 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!