Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d143cf3f-3fee-4646-9049-87f864b78d2e","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"A békepárti miniszterelnök arról is beszélt, hogy harcolni fog az emberekért Brüsszellel szemben.","shortLead":"A békepárti miniszterelnök arról is beszélt, hogy harcolni fog az emberekért Brüsszellel szemben.","id":"20250609_Orban-Viktor-Franciaorszagban-Magyarorszag-Brusszel-remalma","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d143cf3f-3fee-4646-9049-87f864b78d2e.jpg","index":0,"item":"877cd391-249a-4e60-82b5-2117e994fafe","keywords":null,"link":"/itthon/20250609_Orban-Viktor-Franciaorszagban-Magyarorszag-Brusszel-remalma","timestamp":"2025. június. 09. 15:43","title":"Orbán Viktor Franciaországban: Magyarország Brüsszel rémálma","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c72a4e7e-e1b7-42f0-8cd6-7ff56854066a","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A balatoni fővonal közlekedésének szombati összeomlása után hétfőn 300 busz várja, szükség lesz-e rájuk.","shortLead":"A balatoni fővonal közlekedésének szombati összeomlása után hétfőn 300 busz várja, szükség lesz-e rájuk.","id":"20250609_Ugy-tunik-a-MAV-most-mar-minden-nap-kivezenyel-300-potlobuszt-tartalekba-biztos-ami-biztos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c72a4e7e-e1b7-42f0-8cd6-7ff56854066a.jpg","index":0,"item":"ddf8a4f8-0ae1-422d-815d-1be70a928ea4","keywords":null,"link":"/kkv/20250609_Ugy-tunik-a-MAV-most-mar-minden-nap-kivezenyel-300-potlobuszt-tartalekba-biztos-ami-biztos","timestamp":"2025. június. 09. 09:24","title":"Úgy tűnik, a MÁV most már minden nap kivezényel 300 pótlóbuszt tartalékba, biztos, ami biztos","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dd458416-26a8-4f25-b836-a5cb0b35290f","c_author":"László Ferenc","category":"tudomany","description":"A Huawei MatePad 11.5″S leszámol a zavaró tükröződésekkel és lényegében ugyanúgy írogathatunk, rajzolgathatunk rá, mint egy darab papírra. Kipróbáltuk a kínai gyártó továbbra is Google támogatás nélküli legfrissebb tabletét.","shortLead":"A Huawei MatePad 11.5″S leszámol a zavaró tükröződésekkel és lényegében ugyanúgy írogathatunk, rajzolgathatunk...","id":"20250608_matt-kijelzo-ceruza-huawei-matepad-115s-tablet-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dd458416-26a8-4f25-b836-a5cb0b35290f.jpg","index":0,"item":"efc52f8e-f33a-4538-8588-f287ac85f6d9","keywords":null,"link":"/tudomany/20250608_matt-kijelzo-ceruza-huawei-matepad-115s-tablet-teszt-velemeny","timestamp":"2025. június. 08. 18:03","title":"Mattot adott a Huawei: teszten a matt kijelzős, irkafirkás MatePad tablet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"77ae4794-220c-4008-be4d-67ca6924e1cc","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Ugyanúgy, mint decemberben, most is a szóvivő válaszolt a Tisza elnökének.","shortLead":"Ugyanúgy, mint decemberben, most is a szóvivő válaszolt a Tisza elnökének.","id":"20250609_Orban-Viktor-helyett-Menczer-Tamas-reagalt-Magyar-Peter-kihivasara","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/77ae4794-220c-4008-be4d-67ca6924e1cc.jpg","index":0,"item":"b4246357-9233-49f0-9860-2c50f1bcd991","keywords":null,"link":"/itthon/20250609_Orban-Viktor-helyett-Menczer-Tamas-reagalt-Magyar-Peter-kihivasara","timestamp":"2025. június. 09. 15:03","title":"Orbán Viktor helyett Menczer Tamás reagált Magyar Péter kihívására","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"37fb3064-a148-45f8-807a-7d469ddcb45f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Autizmus spektrumzavarral élő gyerekek felkészítése az orvosi vizsgálatokra, a mentális egészséget támogató érzelmi naplós app, valamint míg a fiatal lányok pályaválasztását segítő megoldás – ez volt a három legjobb ötlet a Samsung és EdisonKids ötödik éve megtartott innovációs pályázatán. Ami a legjobb, hogy a Megoldások a holnapért című verseny ötletei a középiskolás generációtól jönnek.","shortLead":"Autizmus spektrumzavarral élő gyerekek felkészítése az orvosi vizsgálatokra, a mentális egészséget támogató érzelmi...","id":"20250607_megoldasok-a-holnapert-donto-samsung-edisonkids-dijazottak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/37fb3064-a148-45f8-807a-7d469ddcb45f.jpg","index":0,"item":"a4cf661b-acd3-4dee-b3e3-5c0d48479523","keywords":null,"link":"/tudomany/20250607_megoldasok-a-holnapert-donto-samsung-edisonkids-dijazottak","timestamp":"2025. június. 07. 18:03","title":"Mit találnak ki manapság a 14-18 évesek azért, hogy jobban éljenek?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5ee3b466-84b5-4db1-9035-e11d27ee22e8","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Semmit nem hagynak a véletlenre a szombati összeomlás után.","shortLead":"Semmit nem hagynak a véletlenre a szombati összeomlás után.","id":"20250607_Az-osszes-szabad-klimas-busszal-keszenletben-all-Kelenfoldon-vasarnap-a-MAV","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5ee3b466-84b5-4db1-9035-e11d27ee22e8.jpg","index":0,"item":"10e74a19-6cb6-4001-baa2-8ccb2d45fed7","keywords":null,"link":"/itthon/20250607_Az-osszes-szabad-klimas-busszal-keszenletben-all-Kelenfoldon-vasarnap-a-MAV","timestamp":"2025. június. 07. 22:06","title":"Az összes szabad klímás busszal készenlétben áll a MÁV Kelenföldön vasárnap","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4cd480b7-1118-4d92-80af-596b9bf05ee2","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A román fővárosban annak ellenére is békésen zajlott a felvonulás, hogy konzervatív szervezetek fakeresztekkel és ikonokkal „normalitás menetet” szerveztek a helyszínre.","shortLead":"A román fővárosban annak ellenére is békésen zajlott a felvonulás, hogy konzervatív szervezetek fakeresztekkel és...","id":"20250607_Budapesten-a-Kincsem-parkba-szamuznek-Bukarestben-30-ezren-unnepeltek-a-Pride-ot-az-utcan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4cd480b7-1118-4d92-80af-596b9bf05ee2.jpg","index":0,"item":"a258c461-aba1-448a-9306-bac103ba8af3","keywords":null,"link":"/elet/20250607_Budapesten-a-Kincsem-parkba-szamuznek-Bukarestben-30-ezren-unnepeltek-a-Pride-ot-az-utcan","timestamp":"2025. június. 07. 19:46","title":"Budapesten a Kincsem parkba száműznék, Bukarestben 30 ezren az utcán ünnepelték a Pride-ot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a59e5490-3e13-46d7-98a6-2764e035005e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A mesterséges intelligencia az építés és a játék határait feszegető LEGO-világban is megjelent: a LegoGPT már szövegbevitel alapján képes terveket készíteni.","shortLead":"A mesterséges intelligencia az építés és a játék határait feszegető LEGO-világban is megjelent: a LegoGPT már...","id":"20250609_legogpt-szoveges-utasitas-lego-epitesi-terv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a59e5490-3e13-46d7-98a6-2764e035005e.jpg","index":0,"item":"91a3664e-d34d-43bb-b534-708e477059a1","keywords":null,"link":"/tudomany/20250609_legogpt-szoveges-utasitas-lego-epitesi-terv","timestamp":"2025. június. 09. 16:03","title":"Mondja el a LegoGPT-nek, hogy mit szeretne, és már el is készülnek a legós építési tervek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kémfotókról, kiszivárgott információkból sok mindent lehetett tudni a Mercedes-Benz új csúcsgépéről, az S-osztályról, amely végre hivatalosan is bemutatkozott.
Dr. Dieter Zetsche, a Daimler AG vezérigazgatója és a Mercedes-Benz Cars vezetője szerint nem egyszerűen a biztonságot vagy a szépséget, a teljesítményt vagy a hatékonyságot, a komfortot vagy a dinamikát tűztük magunk elé, hanem mindenben a legjobbat, vagy semmit.
Mercedes-Benz S-Class
Mercedes-Benz
Az S-osztály fölényét az eddiginél nagyobb, meredekebben álló és hangsúlyozottabban háromdimenziós hűtőmaszk hivatott hangsúlyozni. A hátrafelé enyhén lejtő karaktervonal – a márkára jellemző „Dropping Line” – tagolja az oldalfelületet. Felismerhető a Mercedes-Benz formatervezők jellegzetes keze munkája a C-oszlopot metsző hátsó szélvédőn is, amelynek lekerekített felső része kupészerű hatást ad. Száz évvel ezelőtt az elektromos járművilágítás bevezetését követően a Mercedes-Benz teljesen átállt a fénydiódára (LED – Light Emitting Diode): a világ első autójaként az S-osztály külsején és belsejében egyetlen izzólámpa sincs. Az út, illetve az utas- és csomagtér világítására közel ötszáz fénydióda szolgál.
Az értékesítés első évében kétféle hibrid, egy benzines és egy dízel S-osztály áll rendelkezésre: az S 400 HYBRID, az S 500, az S 350 BlueTEC és az S 300 BlueTEC HYBRID. Valamennyi motor már ma teljesíti az Euro-6 kipufogási szabványt, sőt az S 400 HYBRID és az S 350 BlueTEC hozza a még szigorúbb „A” hatékonysági osztály követelményeit is, az S 300 BlueTEC HYBRID pedig A+ besorolást kapott.
Mercedes
Az S-osztály története során először állt a fejlesztés középpontjában a hosszú tengelytávú limuzin. Az S-osztály ugyanis, amelynek európai és észak-amerikai tulajdonosai szívesen ülnek maguk a volán mögé, nemcsak az Egyesült Államokban, Kínában vagy Japánban számít egyértelműen reprezentációs limuzinnak, hanem egész Ázsiában is sofőrös autóként van elkönyvelve. Ebből logikusan következik az a sok újdonság, amely a hátul ülők komfortját és biztonságát szolgálja. A hátsó sorban helyet foglalók a térdméret 14 milliméternyi megnagyobbodásának örvendhetnek, vállterük pedig kilenccel lett nagyobb.
Mercedes-Benz S-Class
Mercedes-Benz
A kezelhetőséget két nagy felbontású színes, 8:3 oldalarányú, 30,7 cm képátlójú TFT-képernyő az S-osztály információs központja. A baloldali az eddigi kombinált műszer funkcióit veszi át, és elsősorban a vezetőnek érdekes információkat közöl. A jobboldali az infotainment (szórakoztató-tájékoztató) funkciók komfortos kezelésére szolgál. Hangvezérléssel használható a telefon és az audiorendszer is. Új lehetőség a szöveges üzenetek (SMS) és az e-mailek hangos felolvastatása.
Az utastér teljes klímaberendezés újítása az Air-Balance csomag, amelynek tartalma az illatosítás, az ionizálás és az alaptípushoz képest még hatásosabb szűrés. Világújdonság az S-osztály „aktív illatosítása”. Az illat hosszabb idő alatt sem változik, és az illatanyag molekulái nem ragadnak meg a jármű textilfelületein, illetve a ruházaton.
Mercedes-Benz S-Class
Mercedes-Benz
A normál tengelytávú S-osztályhoz kétféle hátsó ülés (statikus üléspad vagy 37 fokos állíthatóságú egyedi ülések) áll rendelkezésre, a hosszú tengelytávúhoz pedig ötféle. A komfort- és fekvőülések állító kinematikáját megváltoztatták, hogy ne a szokott módon, az előre-hátra sikló ülés mozgassa a támlát, hanem külön szerkezet, így változatlan maradjon a lábtér és az ülés referenciapontja. Kombinált dőlés- és vízszintes állítás közben az üléspárna külön állítható.
A tíz évvel ezelőtt, az S-osztály preventív Pre-Safe utasvédelmi rendszerével, útmutató biztonsági technikát mutatott be a Mercedes-Benz. Az új Pre-Safe funkciók hozzájárulnak a gyalogoselütési és ráfutásos balesetek elkerüléséhez, a következményekkel fenyegető veszélyhelyzetek kivédéséhez, és fokozzák a biztonsági öv védő hatását. A legfontosabb újdonságok, hogy a rendszer
Mercedes-Benz S-Class
Mercedes-Benz
• felismeri a gyalogost, és 50 km/órás sebességig önálló fékezéssel előzi meg az elütést.
• felismeri a fenyegető ráfutásos ütközést, és a hátsó vészvillogó nagy gyakoriságú villogtatásával figyelmezteti a minket követő járművet. Ha továbbra is fennáll a veszély, behúzza a rögzítőféket, hogy minimumra csökkenjen az utasokat a jármű előrelökése folytán érő trauma. Ez egyben mérsékli a másodlagos ütközések veszélyét is. Közvetlenül a karambol előtt a PRE-SAFE® működésbe hozza az utasvédelmi berendezéseket, elsősorban a visszaállítható övfeszítőt.
• az ütközés korai fázisában, még mielőtt megkezdődne az utasok testének előrecsapódása, az ütközés irányával ellentétesen mozdítja el a vezető és az első utas biztonsági övét. Ezáltal jelentősen csökken a frontális ütközésből adódó sérülések kockázata és súlyossága.