Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f53347bb-b186-4b6c-8500-12275b411699","c_author":"Gyenis Ágnes","category":"kkv","description":"Nem elég, hogy a megmaradt munkavállalókat a nyár közepéig lapátra teszik a felszámolók, a Kúria felülvizsgálati eljárásban döntött: jogosan mondta fel a kollektív szerződésüket 2020 augusztusában az akkori, önjelölt cégvezető.","shortLead":"Nem elég, hogy a megmaradt munkavállalókat a nyár közepéig lapátra teszik a felszámolók, a Kúria felülvizsgálati...","id":"20250513_dunaferr-elbocsatas-csod-munkaugyi-per-kuria","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f53347bb-b186-4b6c-8500-12275b411699.jpg","index":0,"item":"5b315afb-2c38-49e3-8452-4f1d86c35bb1","keywords":null,"link":"/kkv/20250513_dunaferr-elbocsatas-csod-munkaugyi-per-kuria","timestamp":"2025. május. 13. 17:55","title":"Végső reményüket is elveszítették a Dunaferr dolgozói, elbukták a 15 milliárdos pert","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"71936624-0691-44e7-ac49-0d0677289238","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A volt vezérkari főnök tollat ragadott, és nyílt levelet írt a kormányzati politikusoknak, akik az ukrán titkosszolgálatok segítésével vádolják. Ruszin-Szendi szerint a Katonai Nemzetbiztonsági Szolgálat inkompetens vezetése a ludas a fiaskóért, mely nemrég került oda teljesen idegen területről.","shortLead":"A volt vezérkari főnök tollat ragadott, és nyílt levelet írt a kormányzati politikusoknak, akik az ukrán...","id":"20250514_Ruszin-Szendi-Romulusz-nyilt-levelben-harit-es-felelosoket-nevezett-meg-a-kembotranyban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/71936624-0691-44e7-ac49-0d0677289238.jpg","index":0,"item":"c6f7bb1f-dfb7-43d8-b08b-6d88cf34f6c6","keywords":null,"link":"/itthon/20250514_Ruszin-Szendi-Romulusz-nyilt-levelben-harit-es-felelosoket-nevezett-meg-a-kembotranyban","timestamp":"2025. május. 14. 11:41","title":"Ruszin-Szendi Romulusz nyílt levélben nevezi meg a kémbotrány felelőseit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"41e4f4bb-015c-4a7b-848d-c69afff4499d","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"360","description":"A világ nagy részén azon dolgoznak a kormányok, hogy valamilyen módszerrel megnőjön a születésszám. Komoly pénzeket tesznek ebbe bele, nagy viták folynak arról, milyen támogatások azok, amelyek igazán jó eredményt hozhatnak. De van egy kínos kérdés, amibe igazán kellemetlen belefutni: van-e bármelyik kormány bármilyen döntésének hatása a születésekre?","shortLead":"A világ nagy részén azon dolgoznak a kormányok, hogy valamilyen módszerrel megnőjön a születésszám. Komoly pénzeket...","id":"20250514_egy-masik-kozgazdasag-gyerekvallalas-szuletes-demografia-csalad","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/41e4f4bb-015c-4a7b-848d-c69afff4499d.jpg","index":0,"item":"a6c4b259-5007-405d-bf03-30aff41df529","keywords":null,"link":"/360/20250514_egy-masik-kozgazdasag-gyerekvallalas-szuletes-demografia-csalad","timestamp":"2025. május. 14. 10:00","title":"Adhat valamit a kormány, amitől nő a gyerekvállalási kedv, és nem pénz az","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fb04c00e-f736-489e-906c-657153ddc5e5","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Mostanában meglehetősen gyakran fordul ez elő.","shortLead":"Mostanában meglehetősen gyakran fordul ez elő.","id":"20250513_foldrenges-napoly-campi-flegrei","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fb04c00e-f736-489e-906c-657153ddc5e5.jpg","index":0,"item":"ee3954a8-44cb-4cbb-a8cc-ea2229a5c01b","keywords":null,"link":"/elet/20250513_foldrenges-napoly-campi-flegrei","timestamp":"2025. május. 13. 19:19","title":"Földrengés okozott riadalmat Nápolyban és környékén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2c8435b4-c80c-4fd9-ada1-6ed4e0ea0b37","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"1990-hez képest 42 százalékkal csökkent a nettó üvegházhatásúgáz-kibocsátásunk, de ez most nem örömhír.","shortLead":"1990-hez képest 42 százalékkal csökkent a nettó üvegházhatásúgáz-kibocsátásunk, de ez most nem örömhír.","id":"20250515_visszaeso-gazdasag-visszaeso-uveghazgaz-kibocsatas-klimabajnok-Magyarorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2c8435b4-c80c-4fd9-ada1-6ed4e0ea0b37.jpg","index":0,"item":"d8051bce-073f-48d2-a7a4-4dbd280472e9","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250515_visszaeso-gazdasag-visszaeso-uveghazgaz-kibocsatas-klimabajnok-Magyarorszag","timestamp":"2025. május. 15. 09:16","title":"Annyira visszaesett a gazdaságunk, hogy klímabajnokká vált Magyarország","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az új német külügyminiszter az oroszellenes szankciókat fúró Magyarországról. Nicusor Dan független román elnökjelölt a választások tétjéről. Trump már megint rossz lóra tesz a szaúdiakkal. Van-e NATO az USA nélkül? Témák és vélemények a világsajtóból.","shortLead":"Az új német külügyminiszter az oroszellenes szankciókat fúró Magyarországról. Nicusor Dan független román elnökjelölt...","id":"20250514_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"8ceccf1e-131a-4571-987d-dab6989a3cbd","keywords":null,"link":"/360/20250514_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. május. 14. 12:39","title":"Trump Peking karjaiba terelheti Európát, a kínai elnök legnagyobb örömére – szakértői vélemény a The Guardianben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"89aaf1b9-4a79-4a29-b851-d3c178291486","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A De Tomaso P72-t egy amerikai eredetű kompresszoros V8-as benzinmotor hajtja.","shortLead":"A De Tomaso P72-t egy amerikai eredetű kompresszoros V8-as benzinmotor hajtja.","id":"20250515_mualkotasnak-beillo-kezi-valtoval-tamad-a-legujabb-olasz-sportkocsi-de-tomaso-p72","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/89aaf1b9-4a79-4a29-b851-d3c178291486.jpg","index":0,"item":"b73e59a1-8840-4709-a78b-6d0f9437aa58","keywords":null,"link":"/cegauto/20250515_mualkotasnak-beillo-kezi-valtoval-tamad-a-legujabb-olasz-sportkocsi-de-tomaso-p72","timestamp":"2025. május. 15. 08:41","title":"Műalkotásnak beillő kézi váltóval támad a legújabb analóg olasz sportkocsi","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4d50c879-5af9-4b74-b54e-0e978fe921e1","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"„Nem bánom, ha öregszem” – nyilatkozta a színésznő. ","shortLead":"„Nem bánom, ha öregszem” – nyilatkozta a színésznő. ","id":"20250514_Bikiniben-pozol-az-59-eves-Salma-Hayek-egy-magazin-cimlapjan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4d50c879-5af9-4b74-b54e-0e978fe921e1.jpg","index":0,"item":"37472fb5-fb90-462d-a9ff-833348a01e2f","keywords":null,"link":"/elet/20250514_Bikiniben-pozol-az-59-eves-Salma-Hayek-egy-magazin-cimlapjan","timestamp":"2025. május. 14. 08:56","title":"Bikiniben pózol az 59 éves Salma Hayek egy magazin címlapján","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kémfotókról, kiszivárgott információkból sok mindent lehetett tudni a Mercedes-Benz új csúcsgépéről, az S-osztályról, amely végre hivatalosan is bemutatkozott.
Dr. Dieter Zetsche, a Daimler AG vezérigazgatója és a Mercedes-Benz Cars vezetője szerint nem egyszerűen a biztonságot vagy a szépséget, a teljesítményt vagy a hatékonyságot, a komfortot vagy a dinamikát tűztük magunk elé, hanem mindenben a legjobbat, vagy semmit.
Mercedes-Benz S-Class
Mercedes-Benz
Az S-osztály fölényét az eddiginél nagyobb, meredekebben álló és hangsúlyozottabban háromdimenziós hűtőmaszk hivatott hangsúlyozni. A hátrafelé enyhén lejtő karaktervonal – a márkára jellemző „Dropping Line” – tagolja az oldalfelületet. Felismerhető a Mercedes-Benz formatervezők jellegzetes keze munkája a C-oszlopot metsző hátsó szélvédőn is, amelynek lekerekített felső része kupészerű hatást ad. Száz évvel ezelőtt az elektromos járművilágítás bevezetését követően a Mercedes-Benz teljesen átállt a fénydiódára (LED – Light Emitting Diode): a világ első autójaként az S-osztály külsején és belsejében egyetlen izzólámpa sincs. Az út, illetve az utas- és csomagtér világítására közel ötszáz fénydióda szolgál.
Az értékesítés első évében kétféle hibrid, egy benzines és egy dízel S-osztály áll rendelkezésre: az S 400 HYBRID, az S 500, az S 350 BlueTEC és az S 300 BlueTEC HYBRID. Valamennyi motor már ma teljesíti az Euro-6 kipufogási szabványt, sőt az S 400 HYBRID és az S 350 BlueTEC hozza a még szigorúbb „A” hatékonysági osztály követelményeit is, az S 300 BlueTEC HYBRID pedig A+ besorolást kapott.
Mercedes
Az S-osztály története során először állt a fejlesztés középpontjában a hosszú tengelytávú limuzin. Az S-osztály ugyanis, amelynek európai és észak-amerikai tulajdonosai szívesen ülnek maguk a volán mögé, nemcsak az Egyesült Államokban, Kínában vagy Japánban számít egyértelműen reprezentációs limuzinnak, hanem egész Ázsiában is sofőrös autóként van elkönyvelve. Ebből logikusan következik az a sok újdonság, amely a hátul ülők komfortját és biztonságát szolgálja. A hátsó sorban helyet foglalók a térdméret 14 milliméternyi megnagyobbodásának örvendhetnek, vállterük pedig kilenccel lett nagyobb.
Mercedes-Benz S-Class
Mercedes-Benz
A kezelhetőséget két nagy felbontású színes, 8:3 oldalarányú, 30,7 cm képátlójú TFT-képernyő az S-osztály információs központja. A baloldali az eddigi kombinált műszer funkcióit veszi át, és elsősorban a vezetőnek érdekes információkat közöl. A jobboldali az infotainment (szórakoztató-tájékoztató) funkciók komfortos kezelésére szolgál. Hangvezérléssel használható a telefon és az audiorendszer is. Új lehetőség a szöveges üzenetek (SMS) és az e-mailek hangos felolvastatása.
Az utastér teljes klímaberendezés újítása az Air-Balance csomag, amelynek tartalma az illatosítás, az ionizálás és az alaptípushoz képest még hatásosabb szűrés. Világújdonság az S-osztály „aktív illatosítása”. Az illat hosszabb idő alatt sem változik, és az illatanyag molekulái nem ragadnak meg a jármű textilfelületein, illetve a ruházaton.
Mercedes-Benz S-Class
Mercedes-Benz
A normál tengelytávú S-osztályhoz kétféle hátsó ülés (statikus üléspad vagy 37 fokos állíthatóságú egyedi ülések) áll rendelkezésre, a hosszú tengelytávúhoz pedig ötféle. A komfort- és fekvőülések állító kinematikáját megváltoztatták, hogy ne a szokott módon, az előre-hátra sikló ülés mozgassa a támlát, hanem külön szerkezet, így változatlan maradjon a lábtér és az ülés referenciapontja. Kombinált dőlés- és vízszintes állítás közben az üléspárna külön állítható.
A tíz évvel ezelőtt, az S-osztály preventív Pre-Safe utasvédelmi rendszerével, útmutató biztonsági technikát mutatott be a Mercedes-Benz. Az új Pre-Safe funkciók hozzájárulnak a gyalogoselütési és ráfutásos balesetek elkerüléséhez, a következményekkel fenyegető veszélyhelyzetek kivédéséhez, és fokozzák a biztonsági öv védő hatását. A legfontosabb újdonságok, hogy a rendszer
Mercedes-Benz S-Class
Mercedes-Benz
• felismeri a gyalogost, és 50 km/órás sebességig önálló fékezéssel előzi meg az elütést.
• felismeri a fenyegető ráfutásos ütközést, és a hátsó vészvillogó nagy gyakoriságú villogtatásával figyelmezteti a minket követő járművet. Ha továbbra is fennáll a veszély, behúzza a rögzítőféket, hogy minimumra csökkenjen az utasokat a jármű előrelökése folytán érő trauma. Ez egyben mérsékli a másodlagos ütközések veszélyét is. Közvetlenül a karambol előtt a PRE-SAFE® működésbe hozza az utasvédelmi berendezéseket, elsősorban a visszaállítható övfeszítőt.
• az ütközés korai fázisában, még mielőtt megkezdődne az utasok testének előrecsapódása, az ütközés irányával ellentétesen mozdítja el a vezető és az első utas biztonsági övét. Ezáltal jelentősen csökken a frontális ütközésből adódó sérülések kockázata és súlyossága.
Egyértelmű, hogy az ötlet Oroszországból jött – három vendégünkkel Kacskovics Mihály Béla beszélgetett a független szervezeteket üldöző törvénytervezetről.