szerző:
Tetszett a cikk?

A Nissan-Renault elsőként sütötte el a kompakt crossover poént a Nissan Juke formájában, ami annyira bejött, hogy átfogalmazva még egyszer megteszik. Itt a Renault Captur.

A japán-francia párosnál úgy tűnik nem tartanak egymás modelljeinek kannibalizálásától; inkább a piac bekebelezésére fókuszálnak. A Renault a tavaly megjelent Clio IV alapjára építve, amely várakozásaik szerint a legjobban fogyó modelljük lesz a következő években, megcsinálták a szerintük második legpopulárisabb modelljüket a Captur-t is.

A városi hobbiautót egészen hozzáalakították a várható piaci igényekhez. A menetdinamikai szempontból nem kényes női vásárlók, valamit a fiatalos cuccokat kedvelő ötven pluszos vevők szemében az egyedi formák, az ötletes megoldások sokkal többet számítanak.

Dizájnból és ötletességből van bőséggel. A C-oszlop találkozásánál például három féle szín és háromféle anyag találkozik látványosan. A kocsi eleje is az új Renault megjelenés jól átgondolt látványos formáit vette át. A megemelt karosszéria (+10 centiméter a Clióhoz képest) szintén különösen szimpatikus a női sofőrök körében. A helykínálatra ugyancsak nem lesz panasz, már csak azért sem, mert a hátsó üléspad például 16 centis útvonalon tologatható.

D.P.

A kocsi tengelytávja 2,6 méter a nyomtáv 1,51 méter, ami kifejezetten a stabilitás érzetét kelti, nem megfeledkezve a nagyméretű kerekekről, amelyek 16 illetve 17 colos méretben járnak a kocsihoz. A csomagtér 377 literes az ülések lehajtásával mindez 1235 literesre bővíthető. A belső egyik legnagyobb ötlete mégis a lecipzározható kárpit, amelyet ki lehet mosni. A rakodóhelyek közül kiemelendő a 11 literes fiók, amely a kesztyűtartó helyén van. A Captur jobban felszerelt tagjai a Renault R-Link infó és navi rendszerét is megkapják, amely lényegében egy kis tablet, rengeteg telepíthető alkalmazással, amelyek révén személyreszabható az egész.

Renault

A motorválasztékot alárendelték a célcsoport preferenciáinak, ahol például a 4x4-es változat szóba sem jönne. Nincs is a kínálatban. Az elsőkerék hajtású kocsikhoz a gyengébbik motor a francia konszern új fejlesztésű 0.9 literes háromhengeres benzinese, amelyet 90 lóerősre pumpáltak, ám a viszonylag nagy kasztni miatt megküzd már az enyhébb emelkedőkkel is. Cserébe a gyártó ígérete szerint 4,9 literes fogyasztással beéri. Bár a kocsi valóban nem az állandóan versengő célcsoport autója, azért inkább elkél hozzá az 1.2 literes négyhengeres, amely tisztességes 120 lóerőt és 190 Nm-es nyomatékot kínál, valamint hatfokozatú duplakuplungos robotváltót. A dízeles választék 1.5 literes 90 lóerős ötsebességes kéziváltóst illetva ugyanezen lökettérfogatú és teljesítményű 6 fokozatú robotizált váltós modellekből áll.

Képgaléria.
D.P.

A Captur árazását is sikerült az eladásokat nagyban támogató módon belőni. Egy ilyen divatos crossoverért a 4,05 millió forintos alapár egyáltalán nem tűnik elrugaszkodottnak. A kétféle felszereltségi szintet kínáló Expression és Dynamique modellek közül az adott motorvariánshoz a magasabb felszereltséget nagyjából 300 ezer forinttal mérik többért.  

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!