Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b80b1b75-82db-46dc-bbf9-e1d2e6045ce9","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Szerinte több százezer dollárra lehetne perelni a távozó amerikai nagykövetet.","shortLead":"Szerinte több százezer dollárra lehetne perelni a távozó amerikai nagykövetet.","id":"20250108_ifj-lomnici-zoltan-rogan-pressman-per","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b80b1b75-82db-46dc-bbf9-e1d2e6045ce9.jpg","index":0,"item":"1d470d20-8f1a-4dd3-a785-8d5b17861ca6","keywords":null,"link":"/itthon/20250108_ifj-lomnici-zoltan-rogan-pressman-per","timestamp":"2025. január. 08. 11:09","title":"Ifj. Lomnici Zoltán azt tanácsolja Rogánnak, hogy perelje be David Pressmant","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"49e82400-b584-4151-a580-1e1e53f30f44","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Hét amerikai államban rendkívüli állapotot hirdettek, több száz közlekedési baleset történt, iskolákat kellett bezárni az ítéletidő miatt.","shortLead":"Hét amerikai államban rendkívüli állapotot hirdettek, több száz közlekedési baleset történt, iskolákat kellett bezárni...","id":"20250107_Legalabb-ot-halottja-van-az-Egyesult-Allamokban-pusztito-hoviharnak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/49e82400-b584-4151-a580-1e1e53f30f44.jpg","index":0,"item":"c2aca59f-ed31-46ad-afc1-33be5e4effb1","keywords":null,"link":"/vilag/20250107_Legalabb-ot-halottja-van-az-Egyesult-Allamokban-pusztito-hoviharnak","timestamp":"2025. január. 07. 14:37","title":"Legalább öten haltak meg az Egyesült Államokban tomboló hóviharban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"21215060-1590-4d9e-bc54-91ad79d66fc3","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Belcastro lakói szerint jól tette.","shortLead":"Belcastro lakói szerint jól tette.","id":"20250107_Egy-olasz-faluban-annyira-rossz-az-egeszsegugyi-ellatas-hogy-a-polgarmester-megtiltotta-az-ott-eloknek-hogy-betegek-legyenek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/21215060-1590-4d9e-bc54-91ad79d66fc3.jpg","index":0,"item":"3483fe2b-6f6d-45a2-a567-21288def6cef","keywords":null,"link":"/elet/20250107_Egy-olasz-faluban-annyira-rossz-az-egeszsegugyi-ellatas-hogy-a-polgarmester-megtiltotta-az-ott-eloknek-hogy-betegek-legyenek","timestamp":"2025. január. 07. 20:09","title":"Egy olasz faluban annyira rossz az egészségügyi ellátás, hogy a polgármester megtiltotta az ott élőknek, hogy betegek legyenek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cbcf45fa-6444-4907-90a2-0ac6bdbca14b","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"360","description":"Méghogy új év, új élet? A január az egyik legnehezebb időszak sokak számára a munkában, és ez a teljesítményen is meglátszik. De nem kell feladni a reményt, van néhány módszer, amellyel sokat lehet segíteni, hogy ne hiába üljünk a munkánk fölött, vagy hogy ha már nem vagyunk annyira produktívak, legalább érezzük jobban magunkat közben.","shortLead":"Méghogy új év, új élet? A január az egyik legnehezebb időszak sokak számára a munkában, és ez a teljesítményen is...","id":"20250108_egy-masik-kozgazdasag-munka-januar-hatekonysag-napfeny-munkahely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cbcf45fa-6444-4907-90a2-0ac6bdbca14b.jpg","index":0,"item":"ab67b021-6405-41da-b1b9-879a990abddc","keywords":null,"link":"/360/20250108_egy-masik-kozgazdasag-munka-januar-hatekonysag-napfeny-munkahely","timestamp":"2025. január. 08. 17:30","title":"Az év legdepressziósabb napja egy kamu, de az igaz, hogy januárban sokkal gyengébben megy a munka","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"038b0a89-8978-49f5-89e4-ff06383b8c29","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A legfelső vezetés fizetése a dolgozókénál nagyobb arányban csökkent. Ez is része a tavaly kötött megállapodásnak, amelynek értelmében az üzemek bezárásának elkerüléséért a cég fizetéseket csökkent és leépít, ami egyúttal a német autóipar válságának újabb tünete.","shortLead":"A legfelső vezetés fizetése a dolgozókénál nagyobb arányban csökkent. Ez is része a tavaly kötött megállapodásnak...","id":"20250108_vw-menedzsment-fizetes-csokkentes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/038b0a89-8978-49f5-89e4-ff06383b8c29.jpg","index":0,"item":"7df5eebd-297c-4242-8da7-ea215161609d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250108_vw-menedzsment-fizetes-csokkentes","timestamp":"2025. január. 08. 11:03","title":"A szakszervezetekkel kötött megállapodás után 300 millió euróval csökkentik a Volkswagen vezetőségének bérét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"27d6b066-36ad-4dbf-8ebd-0a7189521468","c_author":"Lengyel Tibor","category":"360","description":"Ki nyerte meg 2025 első napjait a belpolitikában, és milyen lesz a folytatás? – tettük fel a kérdést Ranschburg Zoltánnak, a Republikon Intézet vezető elemzőjének.","shortLead":"Ki nyerte meg 2025 első napjait a belpolitikában, és milyen lesz a folytatás? – tettük fel a kérdést Ranschburg...","id":"20250108_Ranschburg-Republikok-A-Fidesz-egy-modon-arthat-Magyar-Peternek-Orban-elorehozott-valasztas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/27d6b066-36ad-4dbf-8ebd-0a7189521468.jpg","index":0,"item":"551dc362-ebe0-4536-bc0f-bc82a2441c56","keywords":null,"link":"/360/20250108_Ranschburg-Republikok-A-Fidesz-egy-modon-arthat-Magyar-Peternek-Orban-elorehozott-valasztas","timestamp":"2025. január. 08. 17:15","title":"„A Fidesz csak egy módon árthatna Magyar Péternek”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6efa4eac-e1ee-4e5c-a444-0b1a61332de1","c_author":"Lengyel Tibor","category":"itthon","description":"Az ájurvédikus gyógyító, Krishna Kumar Gattyán Györggyel közös életmódcége masszázst, gyógyteát és tisztítókúrát árul, de kezdettől fogva veszteséges. Kumar saját cége még inkább: milliárdos mínuszt görget maga előtt, igaz, nemrég ezt a lyukat betömte. Gattyán a veszteségek ellenére megtartja a tulajdonrészét, és az is kiderült, miért éppen Kumarral állt össze.","shortLead":"Az ájurvédikus gyógyító, Krishna Kumar Gattyán Györggyel közös életmódcége masszázst, gyógyteát és tisztítókúrát árul...","id":"20250108_orban-india-krishna-kumar-2-millios-kezeles-milliardos-veszteseg-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6efa4eac-e1ee-4e5c-a444-0b1a61332de1.jpg","index":0,"item":"b4bdd93d-58fb-4928-8628-220effd77bfd","keywords":null,"link":"/itthon/20250108_orban-india-krishna-kumar-2-millios-kezeles-milliardos-veszteseg-ebx","timestamp":"2025. január. 08. 15:15","title":"Orbán indiai csodadoktor kalauzánál 2 millió is lehet egy tisztítókúra, mégis milliárdos veszteséget halmozott fel a cége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c18a1638-fa15-4799-ba4b-6ab9370ac386","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"A kanadai miniszterelnök válaszolt Trump felvetésére, hogy legyen a hazája az 51. tagállam.","shortLead":"A kanadai miniszterelnök válaszolt Trump felvetésére, hogy legyen a hazája az 51. tagállam.","id":"20250108_trudeau-Kanada-Egyesult-Allamok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c18a1638-fa15-4799-ba4b-6ab9370ac386.jpg","index":0,"item":"89a36646-c96d-49a4-a932-acde6666ce99","keywords":null,"link":"/vilag/20250108_trudeau-Kanada-Egyesult-Allamok","timestamp":"2025. január. 08. 07:09","title":"Trudeau: Annyi esélye sincs, mint egy hólabdának a pokolban, hogy Kanada az Egyesült Államok része legyen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Budán és Pesten közlekedők is megkapták a maguk pofonját két villamospálya - az 1-es és a 61-es vonalak - felújításával. Napok óta küzdenek autósok és olykor a tömegközlekedők is, gyerekek késnek el az iskolából, felnőttek a munkából, idegek pattannak, szitkok morzsolódnak el (vagy nem). Összegyűjtöttük a HVG munkatársainak csaknem egy hetes tapasztalatait, közlekedési dilemmáit, és nem utolsó sorban túlélési tanácsait autósoknak.
Ez van: a 61-es villamosok helyett autóbuszok közlekednek a Széll Kálmán tér és Hűvösvölgy között, mert a villamospályát felújítják várhatóan novemberig. Buszsávot jelöltek ki a Hűvösvölgyi úton a Nagykovácsi út és a Kelemen László utca között befelé, valamint a Szilágyi Erzsébet fasorban a Júlia utca és Kútvölgyi út között.
És ez van miatta: Én Solymárról próbálok bejutni… a sor vége 6:30-kor már Solymár közepén áll, onnan araszolunk, így több mint 1 óra elérni Hűvösvölgybe (normál reggeleken 15-20 perc), majd a Hűvösvölgyi út két sávjából egy buszsáv lett a pótlóbuszok miatt, a Nagykovácsi út beágazásánál totál lelassul még a forgalom.
Már szombaton lehetett látni, hogy nagy baj lesz – írja más ugyan erről az útvonalról. Szép új sárga sávjelzések jelentek meg a Hűvösvölgyi úton, a város felé vezető két forgalmi sáv közül az egyiket elvették a buszoknak. Mivel csúcsidőben – úgy reggel ¾ 7-től – amúgy is áll mind a két sáv, most ezt is megfelezték. Megkezdték ugyanis (mikor máskor? nem nyáron, amikor kisebb a forgalom) a 61-es villamos pályájának a régóta esedékes felújítását.
Elvileg lenne mód más útvonalat is választani, hiszen a Solymáron, vagy Pilisszentivánon, Pilisvörösváron, Piliscsabán lakóknak a 10-es úton sem hosszabb távolság a Szépvölgyi útra eljutni. Csakhogy a Bécsi út nagyjából 15 éve járhatatlan, a Pilis felől érkező forgalom egy része ezért is zúdul a Hüvösvölgyi útra. A 10-es út alapvető gondja az ürömi elágazásnál lévő lámpa, ahol a balra nagyívben kanyarodók teljes egészében blokkolják az egyetlen sávot, amely Budapest felé tart. Nincs sem kanyarodósáv, sem kiegészítő lámpa, szóval botrány – sok éve. Akik eddig vonattal jártak be az Esztergom–Budapest- vonalon – most a sínpálya egy éve zajló teljes rekonstrukciója miatt – busszal próbálnak bejutni, ami ugyanúgy lehetetlen, mint autóval. Ez a vonatpótló forgalom is rázúdult a 10-es útra, ahol az ígéretek szerint meg kellett volna oldani az ürömi körforgalmat, mielőtt leáll a vonatközlekedés, ám egy kapavágás sem történt.
Stiller Ákos
Csütörtökön – valószínűleg látva a kezelhetetlen helyzetet – a Hidegkúti út és a Máriaremetei útnál kereszteződésében lévő jelzőlámpát úgy állították át, hogy csak néhány autó csúszhat át a zöldben – írja megint más, a hvg.hu-nál dolgozó kolléga. Ezzel Hűvösvölgyben némileg enyhült a helyzet, viszont a lámpától Solymár közepéig áll a kocsisor. Ezzel a húzással az amúgy 20 perces Piliscsaba-Pesthidegkút táv időtartama nagyjából megduplázódott a reggeli csúcsban.
Kisugárzik mindenhova, mint a hátfájás
"Érdről járok Farkasrét, Rózsadomb útvonalon Óbudára. A Gábor Áron utca 5-10 perccel hosszabb a feltúrás miatt, lehet kerülgetni, csak éppen nem érdemes (túrják a Fillért is, nemrég túrtak a Vérhalom környékén is, valami minden kerülőn van). A hidak miatt legalább 5 perccel megnőtt a menetidő a Városmajorban is. A 35 perces út 45-50 is lehet rossz esetben, a fogyasztásom pedig 6,9-ről 7,2-re nőtt. Tömegközlekedéssel kiváltani aligha lehet a dolgot, ezt maximum azok az agglomerációsok tudják, akik a városukban vonatközelben vannak, a melóhely pedig pályaudvar, illetve metró tájékán. Egyébként dupla-tripla menetidő lenne, nekem például 1,5 óra, azaz 3 óra per nap, ami vállalhatatlan."
És ez a nagy kérdés: Miért nem lehet egy ilyen felújítást október helyett nyáron megcsinálni?
Stiller Ákos
Az 1-es villamos környéke
Ez van: elkezdődött az 1-es villamos pályafelújítása a Bécsi út és a Lehel utca között a Vörösvári út–Árpád híd–Róbert Károly körút útvonalon.
És ez van miatta: "A nap különböző szakaszaiban járom oda-vissza a feltúrt Hungáriát a Thökölytől az Árpád hídig. Általában 9 után megyek Buda felé, akkor nem tapasztaltam nagy dugót, sőt, az Árpád híd felhajtójától, a lezárt belső sáv ellenére sima ügy. Visszafelé délután öt körül az Árpád hídra feljutni a Pacsirtamező felől maga a halál, és rengeteg természetesen a tolakodó, hisz Magyarországon vagyunk. A hídon aztán már tempós a haladás, a Váci úti csomóponttól a Kikáig (Lehel u.) viszont akadálypálya. A sávok ide-oda kanyarognak, a buszsávon nyomulókat viszont időnként az ott járőröző motoros rendőrök visszaterelik a helyes útra. A Kika után már tempósan lehet haladni, mivel az előző akadálypálya megfogja a forgalmat. A Váci út-Kika este, csekély forgalom mellett is odafigyelős, szintén a kanyargós sávok miatt, és a Nyírő Gyula Kórház oldaláról a szűk sávban szeretnek még piroson is átjönni, amikor a Hungáriának (Kacsóhnak) már zöld a lámpa.
Kerülőút Buda felé, ha sokan vannak: a felüljáró után le jobbra a Reitterre, onnan balra, majd a Váci útról rá az Árpád hídra. Kerülőút Pest felé: le a Népfürdő utcára, a felüljáróra már érdemes visszamenni, de oké a Stefániáig is végigmenni.
Göd-Zugló-Óbuda(ugyancsak ezen a vonalon):
Menetidő máskor: 45 perc, most: Göd-Zugló: a megszokott 30 perc helyett 40-45, Zugló-Árpád híd budai hídfő: a szokásos 10 helyett 15 perc, Árpád-híd budai hídfő – Kolosy tér: a szokásos 5 perc helyett 12-15. Összesen most: 75 perc.
Göd-Zugló: Az M2–M0-szakasz változatlan, a forgalom reggel hetes indulásnál nem nagyobb, mint máskor szokott lenni. Az M3-ra ráfordulva, a sor olykor feltorlódik a Shell-kútig. Az „élelmesek” a benzinkút szerviz útján, vagy azt is megkerülve jutnak előbbre, így kisebb dugót eredményeznek, amikor visszatérnek az autópályára. Külön élmény a Volán-buszok látványa, amelyek mindenféle fenntartás nélkül előznek a leállósában. Ezen részen érdemes a belső sávba sorolni, ha nem is sokkal, de valamivel gyorsabban halad, hiszen a kút felől érkezők nem ezt lassítják. A Szerencs utca olyan, mint máskor szokott lenni, 7:10 körül a második-harmadik zöldön lehet átmenni. Onnan azonban a pálya nagyrészt szabad, 80 km/h a megengedett sebesség, néha fékezni kell, hogy ne lépjük túl.
Az igazi gond a Kacsóh Pongrác felüljárónál van. Az Árpád híd felé kanyarodók sora ugyanis (a beszűkülő Róbert Károly krt. miatt) nagyon hosszan torlódik vissza – olykor a Nagy Lajos király útig. Innen legfeljebb lépésben lehet haladni, vagy úgy sem.
Ajánlott menekülési útvonal az M3-asról Zugló felé: lemenni az autópályáról a Nagy Lajos király útja felé, majd Erzsébet királyné útja-Mexikói út-Thököly.
Ha valaki úgy gondolja, hogy a 2-es utat választja, és majd a Lehet úton éri el a Hungáriát, az vigyázzon: a Lehel úton a kereszteződés előtt egy sáv működik, és nem lehet balra kanyarodni a Hungáriára! Kész, vége, totális káosz. És akkor sem lesz jobb, ha sikerül eljutni a Dózsa György útig, mert a Hungária forgalmának jó része átment oda.
Zugló-Óbuda – 7.40 körül: Ha sikerül elvinni a gyereket iskolába, és indulunk Óbudára, már remegünk, hogy mi vár ránk a Hungárián. Ezen a héten azonban többször lepődtünk meg: ebben az időpontban viszonylag jól lehetett haladni, bár a Lehel útnál (a villamos jelenlegi végállomásánál, illetve a pótlóbuszok fordulójánál), majd az Árpád híd előtt, illetve a magán a hídon sávok szűnnek meg (egy belső és egy külső), így itt lassul a forgalom. Ráadásul kulturált polgártársaink rendre kivágnak a megszűnő sávokba és nyomulnak előre, ami szokás szerint újabb lokális dugókat okoz.
A leglassúbb szakasz mégis Budán vár: az Árpád hídtól a Kolosy tér felé érkeznek ugyanis a Szentendre felől jövők, akik megijedtek a Hungária feltörésétől, és másik hidat keresnek. Innen tehát megint minden megáll.
Stiller Ákos
Aki nem autóval jár erre: egy hideg, egy meleg
"A Lehel utca – Szentlélek tér vonalon közlekedek minden reggel és este. Villamossal ez a táv (elsősorban a sínek állapota miatt – az Árpád hídon a villamos maximum 20-szal mehetett) várakozással együtt nagyjából 15-20 perc volt eddig. A felújítás kezdete óta busszal 8-10 percre csökkent az utazási idő várakozással együtt, ami köszönhető annak, hogy mindig áll bent busz, max. 2 percenként indulnak (mozgójárda-feeling van), és a kialakított buszsávon gyakorlatilag akadály nélkül érnek egyik megállóból a másikba. A 105-ös buszt (a Lehelen (is) közlekedik) nagyon okosan elterelték, nincs gond, ha a város felé akarsz menni. Kivételesen az eredeti megállókba is kirakták az infót, hogy hol lehet felszállni" – foglalta össze kellemes tapasztalatait egyik kollégánk.
"Nem túl hosszú útvonalon, a Kiscelli utcától a Kolosy térig járok 86-ossal vagy 9-essel, és ezen a héten volt, hogy akár 20 percbe is beletelt a máskor max 10 perces menetidő" – és így éli meg (rosszul!) egy másik.
Bár a NER prominensei egyértelműen Trump mellett tették le a garast, a WSJ szerint több vitás pont volt a két ország közt, amelyek aligha oldódtak meg mára.