Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"4391c760-2651-47f2-898a-9b6c5bb53813","c_author":"Bábel Vilmos - Bokros Dorottya","category":"itthon","description":"A miniszterelnök-helyettes rajong Afrikáért, valamint reméli, hogy Bayer Zsolt összeszedi magát és lediplomázik. Csütörtökön megnyílt a 31. FeHoVa Fegyver, Horgászat, Vadászat Nemzetközi Kiállítás a Hungexpón, ahol rendszeresen megjelenik a NER vadászó elitje is. Őket kérdeztük a vadászati szokásaikról, a többi látogatót meg róluk. Videóriport.","shortLead":"A miniszterelnök-helyettes rajong Afrikáért, valamint reméli, hogy Bayer Zsolt összeszedi magát és lediplomázik...","id":"20250207_fehova-vadaszat-semjen-zsolt-bayer-zsolt-interju-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4391c760-2651-47f2-898a-9b6c5bb53813.jpg","index":0,"item":"d0af82e4-d262-47dc-866e-2173c3716e1c","keywords":null,"link":"/itthon/20250207_fehova-vadaszat-semjen-zsolt-bayer-zsolt-interju-ebx","timestamp":"2025. február. 07. 09:40","title":"Semjén Zsolt fél egyre bevert két pálinkát, majd elmondta, hogy ő vagy Bayer Zsolt a jobb vadász","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7ad4bdd5-4641-4727-8a30-bc221e0fc988","c_author":"Gyenis Ágnes","category":"360","description":"Habár észszerű lépés, nem küszöböli ki a kormányközeli üzleti körök további gazdagítását, hogy Nagy Márton egy kalap alá vette az állami százmilliárdokból feltöltött kockázatitőke-alapokat.","shortLead":"Habár észszerű lépés, nem küszöböli ki a kormányközeli üzleti körök további gazdagítását, hogy Nagy Márton egy kalap...","id":"20250208_hvg-nemzeti-tokeholding-focus-ventures-mfb-magantokealap-nagy-marton","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7ad4bdd5-4641-4727-8a30-bc221e0fc988.jpg","index":0,"item":"89cf6c6f-3610-4809-909e-0170c6bf26eb","keywords":null,"link":"/360/20250208_hvg-nemzeti-tokeholding-focus-ventures-mfb-magantokealap-nagy-marton","timestamp":"2025. február. 08. 08:15","title":"Az állami pénzekkel felpumpált tőkealapok összevonásával is a nemzeti oligarchák jártak jól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ad562fee-a4cd-464c-9369-c84fefc59614","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Szerinte ha a kormányból nem tudja kipréselni a főváros a fejlesztés költségeit, akkor egy lepusztult területtel gazdagodik, aminek az árát tíz év múlva is nyögni fogja.","shortLead":"Szerinte ha a kormányból nem tudja kipréselni a főváros a fejlesztés költségeit, akkor egy lepusztult területtel...","id":"20250207_baranyi-krisztina-rakosrendezo-kritika","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ad562fee-a4cd-464c-9369-c84fefc59614.jpg","index":0,"item":"4b91301e-5dc0-4d4d-aac5-015246798b1e","keywords":null,"link":"/itthon/20250207_baranyi-krisztina-rakosrendezo-kritika","timestamp":"2025. február. 07. 18:43","title":"Baranyi Krisztina: Jelentős politikai győzelemből a budapestiek súlyos vesztesége lehet Rákosrendező megszerzése","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"842f3fdb-ac9e-4193-bebd-1ffe43366bfe","c_author":"Martini Noémi","category":"360","description":"Nácik, akik máshogy öltözködnek? Globális hálózat vagy szubkultúra? Terroristák, akik ártatlan emberekre vadásznak? Mi az antifasiszta mozgalom, és miért hallunk egyre többet róluk az utóbbi években?","shortLead":"Nácik, akik máshogy öltözködnek? Globális hálózat vagy szubkultúra? Terroristák, akik ártatlan emberekre vadásznak? Mi...","id":"20250207_antifak-antifasizmus-kommunizmus-20-szazad-manapsag-szelsojobb-kitores-napja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/842f3fdb-ac9e-4193-bebd-1ffe43366bfe.jpg","index":0,"item":"6fbb2342-bf7b-4e83-8f87-3fc8f3c8ed2f","keywords":null,"link":"/360/20250207_antifak-antifasizmus-kommunizmus-20-szazad-manapsag-szelsojobb-kitores-napja","timestamp":"2025. február. 07. 14:09","title":"Miattuk izzítják a rendőrdrónokat Budapesten, de kik valójában az antifák, és miért hallunk annyit róluk?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3d2a15b4-aac9-4a25-8a50-1107849f89ca","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A vadonatúj DS N°8 háromféle tisztán elektromos hajtáslánccal rendelhető.","shortLead":"A vadonatúj DS N°8 háromféle tisztán elektromos hajtáslánccal rendelhető.","id":"20250207_bearaztak-a-francia-luxusautot-a-750-kilometeres-hatotavu-uj-villany-ds-no-8","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3d2a15b4-aac9-4a25-8a50-1107849f89ca.jpg","index":0,"item":"cd338545-ab35-45ce-ad03-c534172df67d","keywords":null,"link":"/cegauto/20250207_bearaztak-a-francia-luxusautot-a-750-kilometeres-hatotavu-uj-villany-ds-no-8","timestamp":"2025. február. 07. 07:21","title":"Beárazták a francia luxusautót, a 750 kilométeres hatótávú új villany DS-t","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"58c157a4-b40b-43ac-a504-97be84904880","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Azon húzta fel magát egy férfi a Houstonba tartó járaton, hogy ülőhelyet akart vele cserélni egy nő.","shortLead":"Azon húzta fel magát egy férfi a Houstonba tartó járaton, hogy ülőhelyet akart vele cserélni egy nő.","id":"20250207_repulogep-megvadult-utas-amerika","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/58c157a4-b40b-43ac-a504-97be84904880.jpg","index":0,"item":"a4be80cf-d08c-40a6-b292-e2ad71d5e9be","keywords":null,"link":"/elet/20250207_repulogep-megvadult-utas-amerika","timestamp":"2025. február. 07. 12:29","title":"Megpróbálta kiütni a repülőgép ablakát egy megvadult utas Amerikában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0e401c4e-b200-417a-b580-cbe35cc02814","c_author":"Gadó Gábor","category":"360","description":"Lázár János cinizmusa vetíti előre, mire lehet számítani Rákosrendező kapcsán: a választások előttre időzített botrányra. Vélemény.","shortLead":"Lázár János cinizmusa vetíti előre, mire lehet számítani Rákosrendező kapcsán: a választások előttre időzített...","id":"20250207_rakosrendezo-mini-dubaj-garantalt-botrany-a-valasztasok-elott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0e401c4e-b200-417a-b580-cbe35cc02814.jpg","index":0,"item":"ad308ba8-6684-41fb-821d-5fc12c76adb2","keywords":null,"link":"/360/20250207_rakosrendezo-mini-dubaj-garantalt-botrany-a-valasztasok-elott","timestamp":"2025. február. 07. 17:53","title":"Rákosrendező: garantált botrány a választások előtt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3b4f4a95-1dfb-42e8-b041-8b687cace1e6","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Támogatásért és biztonsági garanciákért ritkaföldfémeket kínálnak az ukránok, bár a lelőhelyek jelentős része épp orosz megszállás alatt áll.","shortLead":"Támogatásért és biztonsági garanciákért ritkaföldfémeket kínálnak az ukránok, bár a lelőhelyek jelentős része épp orosz...","id":"20250207_zelenszkij-trump-megegyezes-ritkafoldfemek-gaztarozok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3b4f4a95-1dfb-42e8-b041-8b687cace1e6.jpg","index":0,"item":"68e2465f-7a46-4cc4-8cc0-e7b2a8d2563c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250207_zelenszkij-trump-megegyezes-ritkafoldfemek-gaztarozok","timestamp":"2025. február. 07. 20:44","title":"Zelenszkij: Az amerikaiak segítettek a legtöbbet, nekik kell a legtöbbet nyerniük","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Budán és Pesten közlekedők is megkapták a maguk pofonját két villamospálya - az 1-es és a 61-es vonalak - felújításával. Napok óta küzdenek autósok és olykor a tömegközlekedők is, gyerekek késnek el az iskolából, felnőttek a munkából, idegek pattannak, szitkok morzsolódnak el (vagy nem). Összegyűjtöttük a HVG munkatársainak csaknem egy hetes tapasztalatait, közlekedési dilemmáit, és nem utolsó sorban túlélési tanácsait autósoknak.
Ez van: a 61-es villamosok helyett autóbuszok közlekednek a Széll Kálmán tér és Hűvösvölgy között, mert a villamospályát felújítják várhatóan novemberig. Buszsávot jelöltek ki a Hűvösvölgyi úton a Nagykovácsi út és a Kelemen László utca között befelé, valamint a Szilágyi Erzsébet fasorban a Júlia utca és Kútvölgyi út között.
És ez van miatta: Én Solymárról próbálok bejutni… a sor vége 6:30-kor már Solymár közepén áll, onnan araszolunk, így több mint 1 óra elérni Hűvösvölgybe (normál reggeleken 15-20 perc), majd a Hűvösvölgyi út két sávjából egy buszsáv lett a pótlóbuszok miatt, a Nagykovácsi út beágazásánál totál lelassul még a forgalom.
Már szombaton lehetett látni, hogy nagy baj lesz – írja más ugyan erről az útvonalról. Szép új sárga sávjelzések jelentek meg a Hűvösvölgyi úton, a város felé vezető két forgalmi sáv közül az egyiket elvették a buszoknak. Mivel csúcsidőben – úgy reggel ¾ 7-től – amúgy is áll mind a két sáv, most ezt is megfelezték. Megkezdték ugyanis (mikor máskor? nem nyáron, amikor kisebb a forgalom) a 61-es villamos pályájának a régóta esedékes felújítását.
Elvileg lenne mód más útvonalat is választani, hiszen a Solymáron, vagy Pilisszentivánon, Pilisvörösváron, Piliscsabán lakóknak a 10-es úton sem hosszabb távolság a Szépvölgyi útra eljutni. Csakhogy a Bécsi út nagyjából 15 éve járhatatlan, a Pilis felől érkező forgalom egy része ezért is zúdul a Hüvösvölgyi útra. A 10-es út alapvető gondja az ürömi elágazásnál lévő lámpa, ahol a balra nagyívben kanyarodók teljes egészében blokkolják az egyetlen sávot, amely Budapest felé tart. Nincs sem kanyarodósáv, sem kiegészítő lámpa, szóval botrány – sok éve. Akik eddig vonattal jártak be az Esztergom–Budapest- vonalon – most a sínpálya egy éve zajló teljes rekonstrukciója miatt – busszal próbálnak bejutni, ami ugyanúgy lehetetlen, mint autóval. Ez a vonatpótló forgalom is rázúdult a 10-es útra, ahol az ígéretek szerint meg kellett volna oldani az ürömi körforgalmat, mielőtt leáll a vonatközlekedés, ám egy kapavágás sem történt.
Stiller Ákos
Csütörtökön – valószínűleg látva a kezelhetetlen helyzetet – a Hidegkúti út és a Máriaremetei útnál kereszteződésében lévő jelzőlámpát úgy állították át, hogy csak néhány autó csúszhat át a zöldben – írja megint más, a hvg.hu-nál dolgozó kolléga. Ezzel Hűvösvölgyben némileg enyhült a helyzet, viszont a lámpától Solymár közepéig áll a kocsisor. Ezzel a húzással az amúgy 20 perces Piliscsaba-Pesthidegkút táv időtartama nagyjából megduplázódott a reggeli csúcsban.
Kisugárzik mindenhova, mint a hátfájás
"Érdről járok Farkasrét, Rózsadomb útvonalon Óbudára. A Gábor Áron utca 5-10 perccel hosszabb a feltúrás miatt, lehet kerülgetni, csak éppen nem érdemes (túrják a Fillért is, nemrég túrtak a Vérhalom környékén is, valami minden kerülőn van). A hidak miatt legalább 5 perccel megnőtt a menetidő a Városmajorban is. A 35 perces út 45-50 is lehet rossz esetben, a fogyasztásom pedig 6,9-ről 7,2-re nőtt. Tömegközlekedéssel kiváltani aligha lehet a dolgot, ezt maximum azok az agglomerációsok tudják, akik a városukban vonatközelben vannak, a melóhely pedig pályaudvar, illetve metró tájékán. Egyébként dupla-tripla menetidő lenne, nekem például 1,5 óra, azaz 3 óra per nap, ami vállalhatatlan."
És ez a nagy kérdés: Miért nem lehet egy ilyen felújítást október helyett nyáron megcsinálni?
Stiller Ákos
Az 1-es villamos környéke
Ez van: elkezdődött az 1-es villamos pályafelújítása a Bécsi út és a Lehel utca között a Vörösvári út–Árpád híd–Róbert Károly körút útvonalon.
És ez van miatta: "A nap különböző szakaszaiban járom oda-vissza a feltúrt Hungáriát a Thökölytől az Árpád hídig. Általában 9 után megyek Buda felé, akkor nem tapasztaltam nagy dugót, sőt, az Árpád híd felhajtójától, a lezárt belső sáv ellenére sima ügy. Visszafelé délután öt körül az Árpád hídra feljutni a Pacsirtamező felől maga a halál, és rengeteg természetesen a tolakodó, hisz Magyarországon vagyunk. A hídon aztán már tempós a haladás, a Váci úti csomóponttól a Kikáig (Lehel u.) viszont akadálypálya. A sávok ide-oda kanyarognak, a buszsávon nyomulókat viszont időnként az ott járőröző motoros rendőrök visszaterelik a helyes útra. A Kika után már tempósan lehet haladni, mivel az előző akadálypálya megfogja a forgalmat. A Váci út-Kika este, csekély forgalom mellett is odafigyelős, szintén a kanyargós sávok miatt, és a Nyírő Gyula Kórház oldaláról a szűk sávban szeretnek még piroson is átjönni, amikor a Hungáriának (Kacsóhnak) már zöld a lámpa.
Kerülőút Buda felé, ha sokan vannak: a felüljáró után le jobbra a Reitterre, onnan balra, majd a Váci útról rá az Árpád hídra. Kerülőút Pest felé: le a Népfürdő utcára, a felüljáróra már érdemes visszamenni, de oké a Stefániáig is végigmenni.
Göd-Zugló-Óbuda(ugyancsak ezen a vonalon):
Menetidő máskor: 45 perc, most: Göd-Zugló: a megszokott 30 perc helyett 40-45, Zugló-Árpád híd budai hídfő: a szokásos 10 helyett 15 perc, Árpád-híd budai hídfő – Kolosy tér: a szokásos 5 perc helyett 12-15. Összesen most: 75 perc.
Göd-Zugló: Az M2–M0-szakasz változatlan, a forgalom reggel hetes indulásnál nem nagyobb, mint máskor szokott lenni. Az M3-ra ráfordulva, a sor olykor feltorlódik a Shell-kútig. Az „élelmesek” a benzinkút szerviz útján, vagy azt is megkerülve jutnak előbbre, így kisebb dugót eredményeznek, amikor visszatérnek az autópályára. Külön élmény a Volán-buszok látványa, amelyek mindenféle fenntartás nélkül előznek a leállósában. Ezen részen érdemes a belső sávba sorolni, ha nem is sokkal, de valamivel gyorsabban halad, hiszen a kút felől érkezők nem ezt lassítják. A Szerencs utca olyan, mint máskor szokott lenni, 7:10 körül a második-harmadik zöldön lehet átmenni. Onnan azonban a pálya nagyrészt szabad, 80 km/h a megengedett sebesség, néha fékezni kell, hogy ne lépjük túl.
Az igazi gond a Kacsóh Pongrác felüljárónál van. Az Árpád híd felé kanyarodók sora ugyanis (a beszűkülő Róbert Károly krt. miatt) nagyon hosszan torlódik vissza – olykor a Nagy Lajos király útig. Innen legfeljebb lépésben lehet haladni, vagy úgy sem.
Ajánlott menekülési útvonal az M3-asról Zugló felé: lemenni az autópályáról a Nagy Lajos király útja felé, majd Erzsébet királyné útja-Mexikói út-Thököly.
Ha valaki úgy gondolja, hogy a 2-es utat választja, és majd a Lehet úton éri el a Hungáriát, az vigyázzon: a Lehel úton a kereszteződés előtt egy sáv működik, és nem lehet balra kanyarodni a Hungáriára! Kész, vége, totális káosz. És akkor sem lesz jobb, ha sikerül eljutni a Dózsa György útig, mert a Hungária forgalmának jó része átment oda.
Zugló-Óbuda – 7.40 körül: Ha sikerül elvinni a gyereket iskolába, és indulunk Óbudára, már remegünk, hogy mi vár ránk a Hungárián. Ezen a héten azonban többször lepődtünk meg: ebben az időpontban viszonylag jól lehetett haladni, bár a Lehel útnál (a villamos jelenlegi végállomásánál, illetve a pótlóbuszok fordulójánál), majd az Árpád híd előtt, illetve a magán a hídon sávok szűnnek meg (egy belső és egy külső), így itt lassul a forgalom. Ráadásul kulturált polgártársaink rendre kivágnak a megszűnő sávokba és nyomulnak előre, ami szokás szerint újabb lokális dugókat okoz.
A leglassúbb szakasz mégis Budán vár: az Árpád hídtól a Kolosy tér felé érkeznek ugyanis a Szentendre felől jövők, akik megijedtek a Hungária feltörésétől, és másik hidat keresnek. Innen tehát megint minden megáll.
Stiller Ákos
Aki nem autóval jár erre: egy hideg, egy meleg
"A Lehel utca – Szentlélek tér vonalon közlekedek minden reggel és este. Villamossal ez a táv (elsősorban a sínek állapota miatt – az Árpád hídon a villamos maximum 20-szal mehetett) várakozással együtt nagyjából 15-20 perc volt eddig. A felújítás kezdete óta busszal 8-10 percre csökkent az utazási idő várakozással együtt, ami köszönhető annak, hogy mindig áll bent busz, max. 2 percenként indulnak (mozgójárda-feeling van), és a kialakított buszsávon gyakorlatilag akadály nélkül érnek egyik megállóból a másikba. A 105-ös buszt (a Lehelen (is) közlekedik) nagyon okosan elterelték, nincs gond, ha a város felé akarsz menni. Kivételesen az eredeti megállókba is kirakták az infót, hogy hol lehet felszállni" – foglalta össze kellemes tapasztalatait egyik kollégánk.
"Nem túl hosszú útvonalon, a Kiscelli utcától a Kolosy térig járok 86-ossal vagy 9-essel, és ezen a héten volt, hogy akár 20 percbe is beletelt a máskor max 10 perces menetidő" – és így éli meg (rosszul!) egy másik.