Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c50ea61b-d4f4-4d2c-9c49-3cce74089623","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Tiltakoznak az új alaptanterv ellen, amelyben egészségtant és állampolgári ismereteket is tanítanának.","shortLead":"Tiltakoznak az új alaptanterv ellen, amelyben egészségtant és állampolgári ismereteket is tanítanának.","id":"20241202_lengyelorszag-oktatas-iskola-egeszsegtan-pis","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c50ea61b-d4f4-4d2c-9c49-3cce74089623.jpg","index":0,"item":"8dfd7984-7e40-4ee4-8adb-ec302e91397a","keywords":null,"link":"/elet/20241202_lengyelorszag-oktatas-iskola-egeszsegtan-pis","timestamp":"2024. december. 02. 11:09","title":"„Homo-oktatástól” féltik a lengyel konzervatívok a gyerekeket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cc4ae71b-6e55-450a-a8aa-75bf05570b46","c_author":"Péterfy Gergely","category":"360","description":"Sorozatunkhoz öt írót kértünk fel, öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg az elmúlt hetet. Péterfy Gergelynek most az alábbi készletből kellett ihletet merítenie: tizenegyes, árőr, klánvagyon, jogálomtalanítás, egyetemes.","shortLead":"Sorozatunkhoz öt írót kértünk fel, öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg az elmúlt hetet. Péterfy...","id":"20241201_az-en-hetem-peterfy-gergely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cc4ae71b-6e55-450a-a8aa-75bf05570b46.jpg","index":0,"item":"0ff5a6f1-1ec8-4d25-b28e-e6fd46ed39cd","keywords":null,"link":"/360/20241201_az-en-hetem-peterfy-gergely","timestamp":"2024. december. 01. 17:30","title":"Az én hetem: Péterfy Gergely fóka-, talán delfinbőr úton suhant dedikálni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a076f576-6c5b-4c33-bd10-780589f41aef","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Bekeményít a világ egyik legbefolyásosabb ipari szakszervezete, az IG Metall, miután a Volkswagen elutasította a munkavállalók javaslatát. A szakszervezet fenyegetése szerint a VW valamennyi németországi üzemében tiltakozni fognak a radikális megszorítási tervek ellen, ami rég nem látott helyzetet eredményezhet az országban.","shortLead":"Bekeményít a világ egyik legbefolyásosabb ipari szakszervezete, az IG Metall, miután a Volkswagen elutasította...","id":"20241201_volkswagen-sztarjk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a076f576-6c5b-4c33-bd10-780589f41aef.jpg","index":0,"item":"46945cb3-68f4-4ee3-b48d-763fb897ce46","keywords":null,"link":"/cegauto/20241201_volkswagen-sztarjk","timestamp":"2024. december. 01. 14:53","title":"Rég látott olyat Németország, ami a Volkswagen gyáraiban történhet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e8046e00-3f49-4bbd-8ca5-bad35166c5ea","c_author":"Németh András","category":"360","description":"Vlagyimir Putyin minden korábbinál egyértelműbb figyelmeztetést küldött az Ukrajnát fegyverekkel támogató nyugati országoknak, ám eddig egyszer sem váltotta be azon korábbi fenyegetéseit, amelyeket kilátásba helyezett az orosz „vörös vonalak” átlépésének esetére.","shortLead":"Vlagyimir Putyin minden korábbinál egyértelműbb figyelmeztetést küldött az Ukrajnát fegyverekkel támogató nyugati...","id":"20241201_ukrajnai-frontok-ki-eszkalal-hiperszonikus-figyelmeztetes-vorosodo-vonalak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e8046e00-3f49-4bbd-8ca5-bad35166c5ea.jpg","index":0,"item":"f4d5ec57-788c-47dd-8828-351da194fbd1","keywords":null,"link":"/360/20241201_ukrajnai-frontok-ki-eszkalal-hiperszonikus-figyelmeztetes-vorosodo-vonalak","timestamp":"2024. december. 01. 08:15","title":"A Nyugat eredményesen kerülgeti a Putyin által húzott vörös vonalakat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4ad08245-c07e-4371-8fc8-aeacee632475","c_author":" Egészségértés Díj","category":"brandcontent","description":"Online ismeretterjesztéssel és edukációs programmal formálják a tudást a daganatos betegségekről, nemcsak pácienseknek, hanem hozzátartozóiknak, valamint minden laikusnak és szakértőnek is. A Rákkutatók Alapítvány a közösségi platformokon érzékenyít és edukál arról a betegségről, amely, közvetve vagy közvetlenül, rengeteg embert érint, mégis kevés róla a tudás, a tévhit és a tabu viszont sok. A program elnyerte az AIPM idei Egészségértés Díjat az Egészségügyi intézmények kategóriájában. Dr. Bödör Csaba szakmai felelőssel, a Semmelweis Egyetem Patológiai és Kísérleti Rákkutató Intézetének egyetemi tanárával, Magyarország legnagyobb molekuláris patológiai központjának vezetőjével beszélgettünk az alapítvány munkájáról.","shortLead":"Online ismeretterjesztéssel és edukációs programmal formálják a tudást a daganatos betegségekről, nemcsak pácienseknek...","id":"20241202_Rakkutatok-Alapitvany-SOTE-Bodor-Csaba-egeszsegertes-dij-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4ad08245-c07e-4371-8fc8-aeacee632475.jpg","index":0,"item":"5703340a-bb2b-4517-9beb-a811e4eacf39","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241202_Rakkutatok-Alapitvany-SOTE-Bodor-Csaba-egeszsegertes-dij-interju","timestamp":"2024. december. 02. 13:30","title":"Azért beszélnek a rákról, hogy megtörjék a betegséggel kapcsolatos számtalan tabut","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c26b5ffd-c11c-4e89-b0fc-dd7dfc6f5435","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Hiába vélik azt az európai szélsőjobb szereplői, hogy az ő emberük költözik be a Fehér Házba, számos ügyben lehet köztük és Donald Trump között komoly érdekütközés, véli Armida van Rij, a londoni Chatham House, a Királyi Nemzetközi Ügyek Intézetének elemzője.","shortLead":"Hiába vélik azt az európai szélsőjobb szereplői, hogy az ő emberük költözik be a Fehér Házba, számos ügyben lehet...","id":"20241202_amanda-van-rij-cnn-donald-trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c26b5ffd-c11c-4e89-b0fc-dd7dfc6f5435.jpg","index":0,"item":"c9aacfc3-502d-427e-8a22-5f4c5e98332d","keywords":null,"link":"/360/20241202_amanda-van-rij-cnn-donald-trump","timestamp":"2024. december. 02. 07:30","title":"Brit szakértő: Még érheti nagy csalódás az európai populistákat Trump miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"51503cbc-5099-4d81-8869-0d04b93ae5b5","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"A rémisztő eset után félbeszakították a Fiorentina–Internazionale-mérkőzést.","shortLead":"A rémisztő eset után félbeszakították a Fiorentina–Internazionale-mérkőzést.","id":"20241202_edoardo-bove-rosszullet-allapota","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/51503cbc-5099-4d81-8869-0d04b93ae5b5.jpg","index":0,"item":"a5669252-fc5f-4629-aa0e-26fc8b41d584","keywords":null,"link":"/sport/20241202_edoardo-bove-rosszullet-allapota","timestamp":"2024. december. 02. 13:58","title":"Újabb hírek érkeztek a pályán összeeső olasz válogatott focistáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"52326208-9670-4598-8203-2107cc6559c6","c_author":"Sükösd Miklós","category":"360","description":"Sok sebből vérzik Orbán Balázs tudományos fokozatszerzése, igazi 22-es csapdája, írja szerzőnk: olyan helyzet, amit az egymásnak kölcsönösen ellentmondó feltételek miatt nem lehet megoldani. Az elfogulatlan, objektív tudományos kutatást és védést ugyanis az akadémiai szabadság feltételei között dolgozó kutatóknak, nem pedig az elnyomó hibrid rezsim politikusainak találták ki, írja cikkében Sükösd Miklós. Vélemény.","shortLead":"Sok sebből vérzik Orbán Balázs tudományos fokozatszerzése, igazi 22-es csapdája, írja szerzőnk: olyan helyzet, amit...","id":"20241202_sukosd-miklos-orban-balazs-elte-fokozatszerzes-doktori-vedes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/52326208-9670-4598-8203-2107cc6559c6.jpg","index":0,"item":"732d5feb-2e1b-4c0e-87b8-09a28dbde6ae","keywords":null,"link":"/360/20241202_sukosd-miklos-orban-balazs-elte-fokozatszerzes-doktori-vedes","timestamp":"2024. december. 02. 18:30","title":"Sükösd Miklós: Félelem és rettegés az ELTE-n Orbán Balázs doktori védése árnyékában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Budán és Pesten közlekedők is megkapták a maguk pofonját két villamospálya - az 1-es és a 61-es vonalak - felújításával. Napok óta küzdenek autósok és olykor a tömegközlekedők is, gyerekek késnek el az iskolából, felnőttek a munkából, idegek pattannak, szitkok morzsolódnak el (vagy nem). Összegyűjtöttük a HVG munkatársainak csaknem egy hetes tapasztalatait, közlekedési dilemmáit, és nem utolsó sorban túlélési tanácsait autósoknak.
Ez van: a 61-es villamosok helyett autóbuszok közlekednek a Széll Kálmán tér és Hűvösvölgy között, mert a villamospályát felújítják várhatóan novemberig. Buszsávot jelöltek ki a Hűvösvölgyi úton a Nagykovácsi út és a Kelemen László utca között befelé, valamint a Szilágyi Erzsébet fasorban a Júlia utca és Kútvölgyi út között.
És ez van miatta: Én Solymárról próbálok bejutni… a sor vége 6:30-kor már Solymár közepén áll, onnan araszolunk, így több mint 1 óra elérni Hűvösvölgybe (normál reggeleken 15-20 perc), majd a Hűvösvölgyi út két sávjából egy buszsáv lett a pótlóbuszok miatt, a Nagykovácsi út beágazásánál totál lelassul még a forgalom.
Már szombaton lehetett látni, hogy nagy baj lesz – írja más ugyan erről az útvonalról. Szép új sárga sávjelzések jelentek meg a Hűvösvölgyi úton, a város felé vezető két forgalmi sáv közül az egyiket elvették a buszoknak. Mivel csúcsidőben – úgy reggel ¾ 7-től – amúgy is áll mind a két sáv, most ezt is megfelezték. Megkezdték ugyanis (mikor máskor? nem nyáron, amikor kisebb a forgalom) a 61-es villamos pályájának a régóta esedékes felújítását.
Elvileg lenne mód más útvonalat is választani, hiszen a Solymáron, vagy Pilisszentivánon, Pilisvörösváron, Piliscsabán lakóknak a 10-es úton sem hosszabb távolság a Szépvölgyi útra eljutni. Csakhogy a Bécsi út nagyjából 15 éve járhatatlan, a Pilis felől érkező forgalom egy része ezért is zúdul a Hüvösvölgyi útra. A 10-es út alapvető gondja az ürömi elágazásnál lévő lámpa, ahol a balra nagyívben kanyarodók teljes egészében blokkolják az egyetlen sávot, amely Budapest felé tart. Nincs sem kanyarodósáv, sem kiegészítő lámpa, szóval botrány – sok éve. Akik eddig vonattal jártak be az Esztergom–Budapest- vonalon – most a sínpálya egy éve zajló teljes rekonstrukciója miatt – busszal próbálnak bejutni, ami ugyanúgy lehetetlen, mint autóval. Ez a vonatpótló forgalom is rázúdult a 10-es útra, ahol az ígéretek szerint meg kellett volna oldani az ürömi körforgalmat, mielőtt leáll a vonatközlekedés, ám egy kapavágás sem történt.
Stiller Ákos
Csütörtökön – valószínűleg látva a kezelhetetlen helyzetet – a Hidegkúti út és a Máriaremetei útnál kereszteződésében lévő jelzőlámpát úgy állították át, hogy csak néhány autó csúszhat át a zöldben – írja megint más, a hvg.hu-nál dolgozó kolléga. Ezzel Hűvösvölgyben némileg enyhült a helyzet, viszont a lámpától Solymár közepéig áll a kocsisor. Ezzel a húzással az amúgy 20 perces Piliscsaba-Pesthidegkút táv időtartama nagyjából megduplázódott a reggeli csúcsban.
Kisugárzik mindenhova, mint a hátfájás
"Érdről járok Farkasrét, Rózsadomb útvonalon Óbudára. A Gábor Áron utca 5-10 perccel hosszabb a feltúrás miatt, lehet kerülgetni, csak éppen nem érdemes (túrják a Fillért is, nemrég túrtak a Vérhalom környékén is, valami minden kerülőn van). A hidak miatt legalább 5 perccel megnőtt a menetidő a Városmajorban is. A 35 perces út 45-50 is lehet rossz esetben, a fogyasztásom pedig 6,9-ről 7,2-re nőtt. Tömegközlekedéssel kiváltani aligha lehet a dolgot, ezt maximum azok az agglomerációsok tudják, akik a városukban vonatközelben vannak, a melóhely pedig pályaudvar, illetve metró tájékán. Egyébként dupla-tripla menetidő lenne, nekem például 1,5 óra, azaz 3 óra per nap, ami vállalhatatlan."
És ez a nagy kérdés: Miért nem lehet egy ilyen felújítást október helyett nyáron megcsinálni?
Stiller Ákos
Az 1-es villamos környéke
Ez van: elkezdődött az 1-es villamos pályafelújítása a Bécsi út és a Lehel utca között a Vörösvári út–Árpád híd–Róbert Károly körút útvonalon.
És ez van miatta: "A nap különböző szakaszaiban járom oda-vissza a feltúrt Hungáriát a Thökölytől az Árpád hídig. Általában 9 után megyek Buda felé, akkor nem tapasztaltam nagy dugót, sőt, az Árpád híd felhajtójától, a lezárt belső sáv ellenére sima ügy. Visszafelé délután öt körül az Árpád hídra feljutni a Pacsirtamező felől maga a halál, és rengeteg természetesen a tolakodó, hisz Magyarországon vagyunk. A hídon aztán már tempós a haladás, a Váci úti csomóponttól a Kikáig (Lehel u.) viszont akadálypálya. A sávok ide-oda kanyarognak, a buszsávon nyomulókat viszont időnként az ott járőröző motoros rendőrök visszaterelik a helyes útra. A Kika után már tempósan lehet haladni, mivel az előző akadálypálya megfogja a forgalmat. A Váci út-Kika este, csekély forgalom mellett is odafigyelős, szintén a kanyargós sávok miatt, és a Nyírő Gyula Kórház oldaláról a szűk sávban szeretnek még piroson is átjönni, amikor a Hungáriának (Kacsóhnak) már zöld a lámpa.
Kerülőút Buda felé, ha sokan vannak: a felüljáró után le jobbra a Reitterre, onnan balra, majd a Váci útról rá az Árpád hídra. Kerülőút Pest felé: le a Népfürdő utcára, a felüljáróra már érdemes visszamenni, de oké a Stefániáig is végigmenni.
Göd-Zugló-Óbuda(ugyancsak ezen a vonalon):
Menetidő máskor: 45 perc, most: Göd-Zugló: a megszokott 30 perc helyett 40-45, Zugló-Árpád híd budai hídfő: a szokásos 10 helyett 15 perc, Árpád-híd budai hídfő – Kolosy tér: a szokásos 5 perc helyett 12-15. Összesen most: 75 perc.
Göd-Zugló: Az M2–M0-szakasz változatlan, a forgalom reggel hetes indulásnál nem nagyobb, mint máskor szokott lenni. Az M3-ra ráfordulva, a sor olykor feltorlódik a Shell-kútig. Az „élelmesek” a benzinkút szerviz útján, vagy azt is megkerülve jutnak előbbre, így kisebb dugót eredményeznek, amikor visszatérnek az autópályára. Külön élmény a Volán-buszok látványa, amelyek mindenféle fenntartás nélkül előznek a leállósában. Ezen részen érdemes a belső sávba sorolni, ha nem is sokkal, de valamivel gyorsabban halad, hiszen a kút felől érkezők nem ezt lassítják. A Szerencs utca olyan, mint máskor szokott lenni, 7:10 körül a második-harmadik zöldön lehet átmenni. Onnan azonban a pálya nagyrészt szabad, 80 km/h a megengedett sebesség, néha fékezni kell, hogy ne lépjük túl.
Az igazi gond a Kacsóh Pongrác felüljárónál van. Az Árpád híd felé kanyarodók sora ugyanis (a beszűkülő Róbert Károly krt. miatt) nagyon hosszan torlódik vissza – olykor a Nagy Lajos király útig. Innen legfeljebb lépésben lehet haladni, vagy úgy sem.
Ajánlott menekülési útvonal az M3-asról Zugló felé: lemenni az autópályáról a Nagy Lajos király útja felé, majd Erzsébet királyné útja-Mexikói út-Thököly.
Ha valaki úgy gondolja, hogy a 2-es utat választja, és majd a Lehet úton éri el a Hungáriát, az vigyázzon: a Lehel úton a kereszteződés előtt egy sáv működik, és nem lehet balra kanyarodni a Hungáriára! Kész, vége, totális káosz. És akkor sem lesz jobb, ha sikerül eljutni a Dózsa György útig, mert a Hungária forgalmának jó része átment oda.
Zugló-Óbuda – 7.40 körül: Ha sikerül elvinni a gyereket iskolába, és indulunk Óbudára, már remegünk, hogy mi vár ránk a Hungárián. Ezen a héten azonban többször lepődtünk meg: ebben az időpontban viszonylag jól lehetett haladni, bár a Lehel útnál (a villamos jelenlegi végállomásánál, illetve a pótlóbuszok fordulójánál), majd az Árpád híd előtt, illetve a magán a hídon sávok szűnnek meg (egy belső és egy külső), így itt lassul a forgalom. Ráadásul kulturált polgártársaink rendre kivágnak a megszűnő sávokba és nyomulnak előre, ami szokás szerint újabb lokális dugókat okoz.
A leglassúbb szakasz mégis Budán vár: az Árpád hídtól a Kolosy tér felé érkeznek ugyanis a Szentendre felől jövők, akik megijedtek a Hungária feltörésétől, és másik hidat keresnek. Innen tehát megint minden megáll.
Stiller Ákos
Aki nem autóval jár erre: egy hideg, egy meleg
"A Lehel utca – Szentlélek tér vonalon közlekedek minden reggel és este. Villamossal ez a táv (elsősorban a sínek állapota miatt – az Árpád hídon a villamos maximum 20-szal mehetett) várakozással együtt nagyjából 15-20 perc volt eddig. A felújítás kezdete óta busszal 8-10 percre csökkent az utazási idő várakozással együtt, ami köszönhető annak, hogy mindig áll bent busz, max. 2 percenként indulnak (mozgójárda-feeling van), és a kialakított buszsávon gyakorlatilag akadály nélkül érnek egyik megállóból a másikba. A 105-ös buszt (a Lehelen (is) közlekedik) nagyon okosan elterelték, nincs gond, ha a város felé akarsz menni. Kivételesen az eredeti megállókba is kirakták az infót, hogy hol lehet felszállni" – foglalta össze kellemes tapasztalatait egyik kollégánk.
"Nem túl hosszú útvonalon, a Kiscelli utcától a Kolosy térig járok 86-ossal vagy 9-essel, és ezen a héten volt, hogy akár 20 percbe is beletelt a máskor max 10 perces menetidő" – és így éli meg (rosszul!) egy másik.