Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"73164f42-0c43-420c-8d96-a6ee9eaf4ab2","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Saját forrás híján a kormány a homokhátsági vízpótlás állami projektjére két fővárosi beruházástól vont el uniós forrást, utóbbiak ráadásul előkészítettek voltak, nem úgy, mint a kormányzati projekt – állítja Bardóczi Sándor. ","shortLead":"Saját forrás híján a kormány a homokhátsági vízpótlás állami projektjére két fővárosi beruházástól vont el uniós...","id":"20250531_Fovarosi-projektektol-vont-el-a-kormany-unios-penzt-a-sajat-otletere-a-budapesti-fotajepitesz-szerint","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/73164f42-0c43-420c-8d96-a6ee9eaf4ab2.jpg","index":0,"item":"70e1c4af-db87-4ac9-8686-357b54b6e183","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_Fovarosi-projektektol-vont-el-a-kormany-unios-penzt-a-sajat-otletere-a-budapesti-fotajepitesz-szerint","timestamp":"2025. május. 31. 13:35","title":"Fővárosi projektektől vont el a kormány uniós pénzt a saját ötletére a budapesti főtájépítész szerint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"09be980c-dc53-4b34-b4b4-74a891107af5","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Jól ment a Dolomit Kft.-nek. A Gánt Kő is növelte a nyereségét, de ott milliárdok helyett százmilliós nagyságrendről van szó. Picit jobban ment tavaly Orbán Győző ingatlanos cégének is.","shortLead":"Jól ment a Dolomit Kft.-nek. A Gánt Kő is növelte a nyereségét, de ott milliárdok helyett százmilliós nagyságrendről...","id":"20250601_Orban-Viktor-apja-Gyozo-banyaceg-Dolomit-Gant-PSU-nyereseg-osztalek-profit","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/09be980c-dc53-4b34-b4b4-74a891107af5.jpg","index":0,"item":"be3daefd-3825-435c-9941-23a12a48526e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250601_Orban-Viktor-apja-Gyozo-banyaceg-Dolomit-Gant-PSU-nyereseg-osztalek-profit","timestamp":"2025. június. 01. 10:20","title":"Nagyot nőtt a profit Orbán Viktor apjának fő bányacégénél, mind a 2,68 milliárdot zsebre is vágták","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fe1a979c-af81-4eff-bc4e-032be1a3ce92","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A volt képviselő mindenkit vár, aki tenni akar a hazájáért.","shortLead":"A volt képviselő mindenkit vár, aki tenni akar a hazájáért.","id":"20250602_Maris-uj-politikai-mozgalmat-inditott-a-partbol-kiugrott-volt-KDNP-s-kepviselo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fe1a979c-af81-4eff-bc4e-032be1a3ce92.jpg","index":0,"item":"2bc1d173-778a-4c2b-8a3b-94892b81fdad","keywords":null,"link":"/itthon/20250602_Maris-uj-politikai-mozgalmat-inditott-a-partbol-kiugrott-volt-KDNP-s-kepviselo","timestamp":"2025. június. 02. 11:12","title":"Máris új politikai mozgalmat indított a kiugrott KDNP-s Gaal Gergely","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"19207401-5923-4705-b08d-e156403b898d","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A leggazdagabb magyart a 444 stábja szúrta ki, ugyanott szállt meg a barátaival, ahol a Paris Saint-Germain csapata is.","shortLead":"A leggazdagabb magyart a 444 stábja szúrta ki, ugyanott szállt meg a barátaival, ahol a Paris Saint-Germain csapata is.","id":"20250531_Meszaros-Lorinc-menni-Munchen-ketmilliardos-helikopterrel-a-22-milliardos-magangepig-majd-erkezes-a-BL-dontore-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/19207401-5923-4705-b08d-e156403b898d.jpg","index":0,"item":"684872b1-d6b6-41cc-8a5d-adc275e85978","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_Meszaros-Lorinc-menni-Munchen-ketmilliardos-helikopterrel-a-22-milliardos-magangepig-majd-erkezes-a-BL-dontore-ebx","timestamp":"2025. május. 31. 19:33","title":"Mészáros Lőrinc menni München: kétmilliárdos helikopterrel a 22 milliárdos magángépig, majd érkezés a BL-döntőre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"339a2886-8860-4891-a8d8-4de0cc852b38","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Június 1-től a 20 percnél nagyobb késések után visszafizeti a MÁV a jegyár felét, de a legtöbb utasnak lesz tennivalója ilyenkor, hogy megkapja a pénzét. Összegyűjtöttük, kinek mi a feladata.","shortLead":"Június 1-től a 20 percnél nagyobb késések után visszafizeti a MÁV a jegyár felét, de a legtöbb utasnak lesz tennivalója...","id":"20250601_mav-vasut-vonat-keses-karterites-tennivalok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/339a2886-8860-4891-a8d8-4de0cc852b38.jpg","index":0,"item":"0093d2f3-5200-4f37-a629-80a9811c151c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250601_mav-vasut-vonat-keses-karterites-tennivalok","timestamp":"2025. június. 01. 15:12","title":"Mostantól fizet a MÁV, ha késik a vonat vagy a busz – mutatjuk, mit kell tennie az utasnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"09c3e686-9ca8-4719-90db-5fdc761e4cba","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Estétől nő a valószínűsége.","shortLead":"Estétől nő a valószínűsége.","id":"20250602_idojaras-elorejelzes-zivatar-figyelmeztetes-viharos-szellokes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/09c3e686-9ca8-4719-90db-5fdc761e4cba.jpg","index":0,"item":"f0da13a8-0490-4f3e-b0b8-0a0eb4ecff71","keywords":null,"link":"/itthon/20250602_idojaras-elorejelzes-zivatar-figyelmeztetes-viharos-szellokes","timestamp":"2025. június. 02. 10:33","title":"Hét megyére adtak ki figyelmeztetést zivatarok miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cf499f93-adb9-4bae-805f-02e4256991bc","c_author":"Krusovszky Dénes","category":"360","description":"Az én hetem című sorozatunkhoz négy írót kérünk fel, hogy öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg az elmúlt hetet. Krusovszky Dénesnek most az alábbi készletből kellett ihletet merítenie: Kossuth, csalásfaktor, durrdefekt, stricitempó, sóvidék.","shortLead":"Az én hetem című sorozatunkhoz négy írót kérünk fel, hogy öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg...","id":"20250601_Az-en-hetem-Krusovszky-Denes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cf499f93-adb9-4bae-805f-02e4256991bc.jpg","index":0,"item":"0710c3dd-6e47-46f8-9bae-38d2b81cc9d4","keywords":null,"link":"/360/20250601_Az-en-hetem-Krusovszky-Denes","timestamp":"2025. június. 01. 17:30","title":"Krusovszky Dénes hete, amit túlharsogott a mi hetünk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f1cfb4b8-ac01-4d26-a95b-bef8dc95b8b2","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Azt egyelőre nem tudni, a két eset között van-e összefüggés.","shortLead":"Azt egyelőre nem tudni, a két eset között van-e összefüggés.","id":"20250601_Ket-vasuti-hid-omlott-ossze-Oroszorszagban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f1cfb4b8-ac01-4d26-a95b-bef8dc95b8b2.jpg","index":0,"item":"9d73085b-227b-4eca-9138-2a6eb097afec","keywords":null,"link":"/vilag/20250601_Ket-vasuti-hid-omlott-ossze-Oroszorszagban","timestamp":"2025. június. 01. 08:37","title":"Két vasúti híd omlott össze Oroszországban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Széltében-hosszában némileg nagyobb, s még prémiumosabb – így összegezhető a Mini legújabb, harmadik generációja, amely ma debütált a brit-német márka oxfordi törzsgyárában.
A kis prémiumjárgány néhány formai újítással továbbra is őrzi jellegzetes küllemét, de technikailag – a hajtáslánc, a felfüggesztés és a biztonság terén – megújult, már-már a nagy luxusmodellek megoldásait kínálja. A karosszéria pár centis méretnövekedésének főként az eddig hátul szorongó utasok örülhetnek. A háromajtós, négyszemélyes Mini hátsó fertályában nőtt a fej- és a lábtér, a csomagtartó pedig 51 literrel 211-re hasasodott.
Mini Cooper S
Mini
Ám az újdonságok sorában alighanem a motorválaszték vadonatúj fejlesztésű háromhengeresei tűnnek izgalmasnak. Közös jellemzőjük a TwinPower Turbo fantázianéven ismert technika. Vagyis mindegyik motort turbófeltöltővel és közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel szerelik, az erősebb benzinmotorokba pedig a BMW Valvetronic változó szelepvezérlését is beépítik. Mindez a számok nyelvén azt jelenti, hogy a 1,5 literes háromhengeres benzinmotor teljesítménye 136 lóerő, 7,9 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/óra sebességre, a végsebesség 210 km/óra, fogyasztása pedig 5 liter alatt marad száz kilométerenként. Ugyanez a háromhengeres, 1,5 literes dízel változatban 116 lóerős, csúcsnyomatéka 270 Nm, s gyári adatok szerint akár 3,5 liter gázolajjal is megelégszik száz kilométerenként. Aki viszont nem találja elég vérpezsdítőnek e teljesítményeket, ott van a Mini Cooper S négyhengeres benzinese: a 192 lovas, kétliteres –automata váltóval – 6,7 másodperc alatt katapultál 100-ra, és tud száguldani óránként 235 kilométeres sebességgel is.
Mini Cooper S
Mini
A márka propagandája szerint maradt a gokartos vezetési élmény, de azt tovább fokozták egy sor kényelmi kütyűvel. Így például a manuális váltóhoz egy olyan innovatív érzékelő tartozik, amely minden egyes fokozatváltás közben az éppen aktuális fordulatszámon tartja a motort, tovább növelve a dinamikus vezetési stílust. A kisautóban extraként első ízben lesz rendelhető az állítható keménységű lengéscsillapítás: a vezető saját belátása szerint egy kapcsoló segítségével választhat a keményebb futómű-beállítás és a lágyabb, hosszabb utakra való komfortosabb csillapítás között. Mindemellett a brit kisautó kategóriájában először alkalmaz egy sor, eddig csak a nagyobb prémiummodellekben elérhető vezetéstámogató elektronikus rendszert. Ilyen a sebesség- és a távolságtartó automatika, amely a szélvédő mögé épített kamera segítségével folyamatosan pásztázza a kocsi előtti forgalmat. Ennek révén 30-140 km/óra sebességtartományban tartja az előre beállított sebességet és távolságot az előtte haladó jármű mögött. A hagyományos radar-alapú technikáktól eltérően a rendszer érzékeli a sávokban cikázó autókat és az esetlegesen forgalmi akadályt képező járműveket is, majd figyelmezteti a sofőrt a lehetséges veszélyekre.
Mini Cooper S
Mini
Nem kevésbé újszerű szerelvény a Mini head-up kijelzője, amely az eddig megszokott szélvédő helyett a sofőr látómezejében egy, a műszerfal tetején kinyíló kijelzőre vetíti a legfontosabb közlekedési információkat. Sőt, a sebességkorlátozás és az előzési tilalom szimbólumai mellett többek között még a navigáció jeleit is megjeleníti, feleslegessé téve a „navi” eddig megszokott hangutasításos funkcióját. Az ütközésre figyelmeztető és az automata-parkolást segítő rendszerek mellett rendelhető fényszóró asszisztens is. E berendezés éjszaka, 50 km/óra sebesség felett 1000 méteres távolságból érzékeli a szemből érkező járművek világítását, 500 méterre pedig az előtte haladók fényeit. Szolgáltatásai közé tartozik, hogy automatikusan lekapcsolja a távolsági fényszórót tompítottra, majd ha már lehet, vissza is váltja.
Mini Cooper S
Mini
A Mini harmadik nemzedékének mai bemutatóját a kisautó megálmodójának, Alec Issigonis születésnapjának 107-ik évfordulójára időzítették. A legendák szerint a zseniális brit autómérnök még az ötvenes években egy ebéd közben, szalvétára felskiccelve magyarázta főnökeinek merészen újszerű négykerekű tervét. Ennek alapján 1959-ben gördült le az ős Mini – fronthajtású és keresztben álló motorral, négy sarokba kitolt kerekekkel, amelyet úgy aposztrofáltak, hogy belül nagyobb, mint kívül, s a konstrukció a mai napig is alapként szolgál a kompakt kategóriák számára. Sir Alec azonban aligha gondolhatta, hogy a dicsőséges brit nemzeti autóipar összeomlása után, a márka BMW tulajdonba kerül, s az egykori népautóból prémiumos résmodell válik. Nemrégiben a Miniért felelős BMW főnök, Peter Schwarzenbauer az Automotive News Europe szaklapnak nyilatkozva többek között elmondta, hogy a már eddig is hétféle karosszériaváltozatban gyártott Mini modellválasztéka tíztagúra bővülhet, lesz majd elektromos és konnektoros hibrid is. Ám a harmadik generáció stratégiai fontossága alighanem túlnyúlik a márkán. A tervek arról is szólnak, hogy a BMW várhatóan 2017-ben megjelenő belépő modellje (UKV – Unter Klasse) osztozik majd a Mini elsőkerék-meghajtásos platformjával. Az 1-es BMW már-már földrengésszerű változásként is felfogható: ez lesz a bajor luxusgyártó első fronthajtásos típusa, azzal a nagyratörő céllal, hogy a sikeres 3-as Audi és a kecskeméti CLA Mercedes típusokkal felvegye a versenyt.
Mindez azonban távolról sem csökkenti a Mini szerepét, elvégre a tavalyi 301 ezer darabos rekordeladások után az anyacég az idén is csúcsévre számít. A mostani harmadik generáció innovációitól ugyanakkor azt remélik, azok elegendőek a lépéselőny megtartáshoz mindenek előtt az A 1-es Audival, a retrós Fiat 500-assal vagy a Citroen DS3-al szemben.
Mini Cooper S
Mini
Az új Mini jövő tavasszal kerül majd az európai vevőkhöz. Magyarországi áráról még nincs információ, de annyi bizonyos, hogy nem lesz olcsó, elvégre a piacon lévő sorozat is 4,79 millió forinttól startol, s a Mini Paceman John Cooper Works kivitelben simán felszaladhat 10 millió fölé.
Donald Trump csapkodó gazdaságpolitikája elbizonytalanította a piacokat, ezért veszélyben van az amerikai állampapírok horgonyszerepe a befektetéseknél. A növekvő hozamokat a lakosság is gyorsan megérzi.