Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"aeedcc74-5612-4c64-9953-93581b5da845","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Még lábadozik, de a szokásos “Urbi et Orbi” áldásra megjelent a Szent Péter-bazilika teraszán.","shortLead":"Még lábadozik, de a szokásos “Urbi et Orbi” áldásra megjelent a Szent Péter-bazilika teraszán.","id":"20250420_A-papa-nem-jelent-meg-a-husvetvasarnapi-misen-a-Szent-Peter-bazilikaban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aeedcc74-5612-4c64-9953-93581b5da845.jpg","index":0,"item":"d1b46498-cfcb-4dc2-851d-9fefbcf35619","keywords":null,"link":"/elet/20250420_A-papa-nem-jelent-meg-a-husvetvasarnapi-misen-a-Szent-Peter-bazilikaban","timestamp":"2025. április. 20. 12:25","title":"A pápa nem jelent meg a húsvétvasárnapi misén a Szent Péter-bazilikában, de áldást osztott utána","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7fb8e8b2-2a71-47bf-ad46-cb47042cabb9","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Kipróbáltuk, hogy hogyan muzsikál a gyakorlatban a Kia eddigi legkisebb és legolcsóbb elektromos SUV-ja, a meglepően tágas utasterű és hatalmas akkumulátoros EV3. Jövünk az ígéretekkel – no meg a bizonyítékokkal.","shortLead":"Kipróbáltuk, hogy hogyan muzsikál a gyakorlatban a Kia eddigi legkisebb és legolcsóbb elektromos SUV-ja, a meglepően...","id":"20250419_az-ev-zoldautoja-600-kilometeres-hatotav-kia-ev3-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7fb8e8b2-2a71-47bf-ad46-cb47042cabb9.jpg","index":0,"item":"c9f4c05b-ba7f-4b8e-a190-1d6fa5d9b5f1","keywords":null,"link":"/cegauto/20250419_az-ev-zoldautoja-600-kilometeres-hatotav-kia-ev3-teszt-velemeny","timestamp":"2025. április. 19. 10:00","title":"Az Év Zöldautója: teszten a 600+ kilométeres hatótávot ígérő Kia EV3","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5e54e480-55e4-4d47-af7e-61ee748592af","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Andrij Szibiha elmondta, azt szeretnék, hogy az orosz erők valóban szüntessék be a tüzet minden fronton. ","shortLead":"Andrij Szibiha elmondta, azt szeretnék, hogy az orosz erők valóban szüntessék be a tüzet minden fronton. ","id":"20250419_oroszorszag-ukrajna-tuzszunet-andrej-szibiha-kulugyminiszter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5e54e480-55e4-4d47-af7e-61ee748592af.jpg","index":0,"item":"c878c150-5b2a-47f7-8139-75fbf76121c7","keywords":null,"link":"/vilag/20250419_oroszorszag-ukrajna-tuzszunet-andrej-szibiha-kulugyminiszter","timestamp":"2025. április. 19. 20:32","title":"Az ukrán külügyminiszter szerint Putyin bármikor beleegyezhetne a 30 napos tűzszünetbe, de nem ezt teszi","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8664fbe3-7604-4074-8fb9-4d75d6252fcf","c_author":"Bedő Iván","category":"360","description":"A mesterséges intelligencia akár emberek életét is erősen befolyásolhatja. Mégsem biztos, hogy az EU új szabályai teljesen kezelhetővé teszik a kockázatokat. Lehet, hogy a piac, a fegyverkezés, netán hatalmi érdekek felülírják a brüsszeli jogszabályt.","shortLead":"A mesterséges intelligencia akár emberek életét is erősen befolyásolhatja. Mégsem biztos, hogy az EU új szabályai...","id":"20250419_ai5-eu-ai-act-mesterseges-intelligencis-unios-szabalyozasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8664fbe3-7604-4074-8fb9-4d75d6252fcf.jpg","index":0,"item":"31ed4ca1-2b58-4199-b937-7182a2155407","keywords":null,"link":"/360/20250419_ai5-eu-ai-act-mesterseges-intelligencis-unios-szabalyozasa","timestamp":"2025. április. 19. 13:00","title":"Ember és gép: ki ellenőriz kit az EU-ban?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4bed72a7-9209-4902-8491-b37cb381dd61","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"gazdasag","description":"Tovább fenyegeti egymást az Egyesült Államok és Kína; a kormány már most bemutatja a 2026-os költségvetést; Matolcsy Ádám szerint őt próbálják lejáratni. Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.","shortLead":"Tovább fenyegeti egymást az Egyesült Államok és Kína; a kormány már most bemutatja a 2026-os költségvetést; Matolcsy...","id":"20250420_Es-akkor-vamhaboru-koltsegvetes-mnb-jarvany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4bed72a7-9209-4902-8491-b37cb381dd61.jpg","index":0,"item":"5cbbb4f9-62fc-45ce-b015-4e5a5ea81e79","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250420_Es-akkor-vamhaboru-koltsegvetes-mnb-jarvany","timestamp":"2025. április. 20. 07:00","title":"És akkor a kormány a legnagyobb bizonytalanság közepén pontosan megmondta, milyen év lesz 2026","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"38d1fe86-c854-42ba-ab9d-08934b0dfba8","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A Bloomberg úgy tudja, hogy az amerikai vezetés vizsgálja a lehetőséget. ","shortLead":"A Bloomberg úgy tudja, hogy az amerikai vezetés vizsgálja a lehetőséget. ","id":"20250419_krim-oroszorszag-resze-elismeres-ukrajna-donald-trump-orosz-ukran-haboru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/38d1fe86-c854-42ba-ab9d-08934b0dfba8.jpg","index":0,"item":"2a504cb7-022f-4c38-b253-dca7be69c5f3","keywords":null,"link":"/vilag/20250419_krim-oroszorszag-resze-elismeres-ukrajna-donald-trump-orosz-ukran-haboru","timestamp":"2025. április. 19. 12:58","title":"Trumpék nyitottak arra, hogy a Krímet Oroszország részének ismerjék el","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c2e995d8-a8ec-404e-ba28-57675c5c4322","c_author":"Mészáros Márton Balázs","category":"360","description":"Már Donald Trump asztalán volt a TikTok eladásáról szóló alku, a kínai fél azonban az utolsó pillanatban kihátrált, mivel a vámok bevezetése után túl nagy arcvesztést jelentett volna az üzlet. Az elnök így kénytelen volt újabb 75 nap haladékot adni, kérdés, hogy meglágyul-e a kínaiak szíve, miközben a vámok azóta csak tovább emelkedtek, miközben az oldal lelkét jelentő algoritmusról továbbra sem szeretnének lemondani. Mindeközben Trumpnak amerikai befektetőket kell toboroznia, már felmerült az Amazon, Elon Musk és MrBeast neve is.","shortLead":"Már Donald Trump asztalán volt a TikTok eladásáról szóló alku, a kínai fél azonban az utolsó pillanatban kihátrált...","id":"20250420_donald-trump-usa-kina-tiktok-tiltas-amazon-oracle-microsoft-elon-musk-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c2e995d8-a8ec-404e-ba28-57675c5c4322.jpg","index":0,"item":"69aca711-d62b-4464-ba05-b9e72faa82b8","keywords":null,"link":"/360/20250420_donald-trump-usa-kina-tiktok-tiltas-amazon-oracle-microsoft-elon-musk-ebx","timestamp":"2025. április. 20. 10:30","title":"Már majdnem megvolt az alku a TikTokról, de Trump saját magának tett keresztbe a vámokkal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fbff58b7-0c27-4b7d-b41a-eb2dee95ce00","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Amióta nem a szülők és az óvoda közös döntése, iskolába menjen vagy az óvodában maradjon egy hatéves, sokkal több gyerek kénytelen megismételni az első osztályt.","shortLead":"Amióta nem a szülők és az óvoda közös döntése, iskolába menjen vagy az óvodában maradjon egy hatéves, sokkal több...","id":"20250419_iskola-evismetlo-elsos-iskolaerett","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fbff58b7-0c27-4b7d-b41a-eb2dee95ce00.jpg","index":0,"item":"877f3a45-c67c-49fd-990f-f57e9c01643d","keywords":null,"link":"/elet/20250419_iskola-evismetlo-elsos-iskolaerett","timestamp":"2025. április. 19. 13:11","title":"Az első osztályosok között a legtöbb az évismétlő, 4,5 százalékuk kezdi újra az elsőt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Széltében-hosszában némileg nagyobb, s még prémiumosabb – így összegezhető a Mini legújabb, harmadik generációja, amely ma debütált a brit-német márka oxfordi törzsgyárában.
A kis prémiumjárgány néhány formai újítással továbbra is őrzi jellegzetes küllemét, de technikailag – a hajtáslánc, a felfüggesztés és a biztonság terén – megújult, már-már a nagy luxusmodellek megoldásait kínálja. A karosszéria pár centis méretnövekedésének főként az eddig hátul szorongó utasok örülhetnek. A háromajtós, négyszemélyes Mini hátsó fertályában nőtt a fej- és a lábtér, a csomagtartó pedig 51 literrel 211-re hasasodott.
Mini Cooper S
Mini
Ám az újdonságok sorában alighanem a motorválaszték vadonatúj fejlesztésű háromhengeresei tűnnek izgalmasnak. Közös jellemzőjük a TwinPower Turbo fantázianéven ismert technika. Vagyis mindegyik motort turbófeltöltővel és közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel szerelik, az erősebb benzinmotorokba pedig a BMW Valvetronic változó szelepvezérlését is beépítik. Mindez a számok nyelvén azt jelenti, hogy a 1,5 literes háromhengeres benzinmotor teljesítménye 136 lóerő, 7,9 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/óra sebességre, a végsebesség 210 km/óra, fogyasztása pedig 5 liter alatt marad száz kilométerenként. Ugyanez a háromhengeres, 1,5 literes dízel változatban 116 lóerős, csúcsnyomatéka 270 Nm, s gyári adatok szerint akár 3,5 liter gázolajjal is megelégszik száz kilométerenként. Aki viszont nem találja elég vérpezsdítőnek e teljesítményeket, ott van a Mini Cooper S négyhengeres benzinese: a 192 lovas, kétliteres –automata váltóval – 6,7 másodperc alatt katapultál 100-ra, és tud száguldani óránként 235 kilométeres sebességgel is.
Mini Cooper S
Mini
A márka propagandája szerint maradt a gokartos vezetési élmény, de azt tovább fokozták egy sor kényelmi kütyűvel. Így például a manuális váltóhoz egy olyan innovatív érzékelő tartozik, amely minden egyes fokozatváltás közben az éppen aktuális fordulatszámon tartja a motort, tovább növelve a dinamikus vezetési stílust. A kisautóban extraként első ízben lesz rendelhető az állítható keménységű lengéscsillapítás: a vezető saját belátása szerint egy kapcsoló segítségével választhat a keményebb futómű-beállítás és a lágyabb, hosszabb utakra való komfortosabb csillapítás között. Mindemellett a brit kisautó kategóriájában először alkalmaz egy sor, eddig csak a nagyobb prémiummodellekben elérhető vezetéstámogató elektronikus rendszert. Ilyen a sebesség- és a távolságtartó automatika, amely a szélvédő mögé épített kamera segítségével folyamatosan pásztázza a kocsi előtti forgalmat. Ennek révén 30-140 km/óra sebességtartományban tartja az előre beállított sebességet és távolságot az előtte haladó jármű mögött. A hagyományos radar-alapú technikáktól eltérően a rendszer érzékeli a sávokban cikázó autókat és az esetlegesen forgalmi akadályt képező járműveket is, majd figyelmezteti a sofőrt a lehetséges veszélyekre.
Mini Cooper S
Mini
Nem kevésbé újszerű szerelvény a Mini head-up kijelzője, amely az eddig megszokott szélvédő helyett a sofőr látómezejében egy, a műszerfal tetején kinyíló kijelzőre vetíti a legfontosabb közlekedési információkat. Sőt, a sebességkorlátozás és az előzési tilalom szimbólumai mellett többek között még a navigáció jeleit is megjeleníti, feleslegessé téve a „navi” eddig megszokott hangutasításos funkcióját. Az ütközésre figyelmeztető és az automata-parkolást segítő rendszerek mellett rendelhető fényszóró asszisztens is. E berendezés éjszaka, 50 km/óra sebesség felett 1000 méteres távolságból érzékeli a szemből érkező járművek világítását, 500 méterre pedig az előtte haladók fényeit. Szolgáltatásai közé tartozik, hogy automatikusan lekapcsolja a távolsági fényszórót tompítottra, majd ha már lehet, vissza is váltja.
Mini Cooper S
Mini
A Mini harmadik nemzedékének mai bemutatóját a kisautó megálmodójának, Alec Issigonis születésnapjának 107-ik évfordulójára időzítették. A legendák szerint a zseniális brit autómérnök még az ötvenes években egy ebéd közben, szalvétára felskiccelve magyarázta főnökeinek merészen újszerű négykerekű tervét. Ennek alapján 1959-ben gördült le az ős Mini – fronthajtású és keresztben álló motorral, négy sarokba kitolt kerekekkel, amelyet úgy aposztrofáltak, hogy belül nagyobb, mint kívül, s a konstrukció a mai napig is alapként szolgál a kompakt kategóriák számára. Sir Alec azonban aligha gondolhatta, hogy a dicsőséges brit nemzeti autóipar összeomlása után, a márka BMW tulajdonba kerül, s az egykori népautóból prémiumos résmodell válik. Nemrégiben a Miniért felelős BMW főnök, Peter Schwarzenbauer az Automotive News Europe szaklapnak nyilatkozva többek között elmondta, hogy a már eddig is hétféle karosszériaváltozatban gyártott Mini modellválasztéka tíztagúra bővülhet, lesz majd elektromos és konnektoros hibrid is. Ám a harmadik generáció stratégiai fontossága alighanem túlnyúlik a márkán. A tervek arról is szólnak, hogy a BMW várhatóan 2017-ben megjelenő belépő modellje (UKV – Unter Klasse) osztozik majd a Mini elsőkerék-meghajtásos platformjával. Az 1-es BMW már-már földrengésszerű változásként is felfogható: ez lesz a bajor luxusgyártó első fronthajtásos típusa, azzal a nagyratörő céllal, hogy a sikeres 3-as Audi és a kecskeméti CLA Mercedes típusokkal felvegye a versenyt.
Mindez azonban távolról sem csökkenti a Mini szerepét, elvégre a tavalyi 301 ezer darabos rekordeladások után az anyacég az idén is csúcsévre számít. A mostani harmadik generáció innovációitól ugyanakkor azt remélik, azok elegendőek a lépéselőny megtartáshoz mindenek előtt az A 1-es Audival, a retrós Fiat 500-assal vagy a Citroen DS3-al szemben.
Mini Cooper S
Mini
Az új Mini jövő tavasszal kerül majd az európai vevőkhöz. Magyarországi áráról még nincs információ, de annyi bizonyos, hogy nem lesz olcsó, elvégre a piacon lévő sorozat is 4,79 millió forinttól startol, s a Mini Paceman John Cooper Works kivitelben simán felszaladhat 10 millió fölé.