Új Volkswagen Polo menetpróba: úton a Golf felé
szerző:
Ahogyan azt egy rendes német autó modellfrissítésénél várni lehet, szemmel alig látható, viszont alaposan megújult technikával álltak elő a wolfsburgiak. Egy kiscsapat új dízel és benzines motor érkezett, amelyek erősebbek, kevesebbet esznek és környezet-kímélőbbek.
A 40. életévébe lépő Polónak nincs oka szégyenkezésre a nagy Golffal szemben. A városi kisautó 14 millió darabos eladásnál jár 1975-ös megjelenése óta, csak tavaly több mint 700 ezret adtak el belőle. A helyzete a modellfrissítés után csak erősebb lesz megjósolhatóan.
Az ötödik generáció most esedékes, a modelléletciklus felénél járó faceliftje során a külsőségeket tekintve a legklasszikusabb elemeket használta a Volkswagen. Új színek, új lámpák, néhány apróság és nagyjából ennyi. A Polo új arcával a kisautók közé is beszivárgott a full LED-es fényszóró, az újdonságon megjelent néhány krómbetét, de ezen kívül nehéz lenne 10 eltérő elemet bekarikázni a régebbi és az új kiadáson.
A lényeg a karosszériaelemek alatt van. A motortérben, az elektronikában valamint a komfortban a jelenlegi Golf színvonala felé lépett a Polo. Sőt, egy két apróságban még előrébb is jár, ami már-már szentségsértés.
De megjelent többek közt a hetes Golfban megismert közelítésszenzoros érintőképernyős 6,5 colos kijelző is, amely itt néhány saját fejlesztést is kapott. Ilyen a Mirror Link nevű funkció, amellyel az okostelefonunk képernyőjét tükrözhetjük le a kocsi kijelzőjére. Mindez mire jó? Hát persze, hogy facebookozni, Youtube videókat nézni a kocsiban is.
Az új Polo mindezeken túl és ami sokkal fontosabb, a motorkínálatot tekintve alakul át a legjobban. Nagy újdonság, hogy a két, 1.0 literes 60 és 75 lovas benzineseken kívül valamennyi autó alapból is Blue Motion plakettet visel. Mindez röviden annyit tesz, hogy minden 90 lóerő feletti Polo alapból start&stop rendszerű, EU6-os kibocsátási normát tud, alacsony gördülési ellenállású gumikkal szerelik és regeneratív fékekkel. Egyébként minden motort átdolgoztak, az MPI és TSI motorok új generációja akár 17 százalékkal kevesebb CO2-t bocsát ki és 27 százalékkal könnyebb, mint elődje, a dízeleknél ugyanez akár 60 százalékos CO2 kibocsátásbeli csökkenést is jelenthet, miközben 16 százalékkal nyomatékosabbak és lóerőben is nagyjából ennyivel jobb adatokkal bírnak.
Végighaladva a bajorországi bemutatón kipróbált autókon az 1.0 literes 75 lóerős szívómotoros MPI nem lesz a mai világ kedvence, a belépő modell teljesítménye a városi forgalomban biztosan elég, de máshol erőtlenül teljesít. Az új motor, amely leváltja a korábbi 1.2 literes erőforrásokat, az ötfokozatú manuális váltóval szerelt autóban a háromhengeres motor hangja inkább csak régi idők emlékeit bányássza elő, autópályán 4000 felett kell, hogy forgassuk utazó tempóban is és 95 Nm-es nyomaték-maximum miatt az előzgetést is át kell gondolni.
Az új 1.2 literes közvetlen-befecskendezéses turbós TSI benzines, már egész más világ, a négy henger a turbóval jól morog, de úgy, hogy nem lesz tőle zajos a kabin. A hazai eladások túlnyomó többségét is ettől a motorvariánstól várja az importőr, nagyjából 70 százalékot saccolnak az 1.2 literes TSI motoros Comfortline felszereltségű modellnek az összes eladásból. Ezt a motort ugyan éppen a Polo Cross változatban (ami nagyon látványos viszont annyival drágább, hogy nálunk nem is fogják árusítani) nyüstölhettük egy kicsit, és az ötfokozatú váltó mellé bizony elférne a hatodik is, de 160 Nm-es nyomaték bőven elég volt, főleg, hogy márt 1400-as fordulattól rendelkezésre áll.
A bemutató meglepetése az 1.4 literes, új 90 lovas TDI motor (leváltja az 1.6-os dízelt), amely más dimenzióba helyezi a Polót. Az még természetes, hogy egy dízel alul is nyomatékos, de mindez egészen játékosan frissen, fiatalosan jelentkezik. Igazán szimpatikus karakterű motort rakott össze a Volkswagen, ami a háromhengeres felépítés dacára egyáltalán nem rázza a kocsit, vagy zörög dízelesen. A gyáriak ígérete szerint ráadásul 3,4 literes fogyasztás párosul mindehhez 100 kilométerre.
Ami az árakat illeti, a behúzó a 2,99 milliós kétajtós Polo Start 1.0 literes 60 lovas. A legolcsóbb 4 ajtós a szintén 60 lóerős 1.0 literes 3,15 millió forintért Trendline felszereltséggel. Az igazi aduász az 1.2 literes 90 lovas benzines TSI motoros Comfortline lesz minden bizonnyal, 3,9 millió forintos induló árral. Ugyanezen kategória dízele a 90 lovas 1.4 literes 4,5 milliót kóstál. A csúcson pedig már alapáron is 4,8 millióról induló 110 lovas benzines 1.2 literes Highline 4,5 millióért, míg ugyanennek gázolajos párja 1.4 literes motorral 4,8 millióba kerül alapfelszereltséggel.
Az ötödik generáció most esedékes, a modelléletciklus felénél járó faceliftje során a külsőségeket tekintve a legklasszikusabb elemeket használta a Volkswagen. Új színek, új lámpák, néhány apróság és nagyjából ennyi. A Polo új arcával a kisautók közé is beszivárgott a full LED-es fényszóró, az újdonságon megjelent néhány krómbetét, de ezen kívül nehéz lenne 10 eltérő elemet bekarikázni a régebbi és az új kiadáson.
A lényeg a karosszériaelemek alatt van. A motortérben, az elektronikában valamint a komfortban a jelenlegi Golf színvonala felé lépett a Polo. Sőt, egy két apróságban még előrébb is jár, ami már-már szentségsértés.
A kényelmi, asszisztens és biztonsági rendszerek közt mostantól ott a radaros tempomat, ami jól példázza hol tart már a kisautók technikája is. A rendszer anno a VW Phaetonban tűnt fel, mára meg egy városi kisautóban is széria felszereltség. Egyébként pont a városban araszolásnál használható a legjobban, ugyan úgy, mint a városi ráfutásos balesetek elkerülését segítő radarrendszer, amely figyelmeztet, vagy akár vészfékez is és szintén ott van a Polóban is. A csúcsfelszereltség esetén még tolatókamera is van, szerepe itt aztán igazán kényelmi, mégiscsak egy 3,97 méteres autóról beszélünk.
De megjelent többek közt a hetes Golfban megismert közelítésszenzoros érintőképernyős 6,5 colos kijelző is, amely itt néhány saját fejlesztést is kapott. Ilyen a Mirror Link nevű funkció, amellyel az okostelefonunk képernyőjét tükrözhetjük le a kocsi kijelzőjére. Mindez mire jó? Hát persze, hogy facebookozni, Youtube videókat nézni a kocsiban is.
Az új Polo mindezeken túl és ami sokkal fontosabb, a motorkínálatot tekintve alakul át a legjobban. Nagy újdonság, hogy a két, 1.0 literes 60 és 75 lovas benzineseken kívül valamennyi autó alapból is Blue Motion plakettet visel. Mindez röviden annyit tesz, hogy minden 90 lóerő feletti Polo alapból start&stop rendszerű, EU6-os kibocsátási normát tud, alacsony gördülési ellenállású gumikkal szerelik és regeneratív fékekkel. Egyébként minden motort átdolgoztak, az MPI és TSI motorok új generációja akár 17 százalékkal kevesebb CO2-t bocsát ki és 27 százalékkal könnyebb, mint elődje, a dízeleknél ugyanez akár 60 százalékos CO2 kibocsátásbeli csökkenést is jelenthet, miközben 16 százalékkal nyomatékosabbak és lóerőben is nagyjából ennyivel jobb adatokkal bírnak.
Végighaladva a bajorországi bemutatón kipróbált autókon az 1.0 literes 75 lóerős szívómotoros MPI nem lesz a mai világ kedvence, a belépő modell teljesítménye a városi forgalomban biztosan elég, de máshol erőtlenül teljesít. Az új motor, amely leváltja a korábbi 1.2 literes erőforrásokat, az ötfokozatú manuális váltóval szerelt autóban a háromhengeres motor hangja inkább csak régi idők emlékeit bányássza elő, autópályán 4000 felett kell, hogy forgassuk utazó tempóban is és 95 Nm-es nyomaték-maximum miatt az előzgetést is át kell gondolni.
Az új 1.2 literes közvetlen-befecskendezéses turbós TSI benzines, már egész más világ, a négy henger a turbóval jól morog, de úgy, hogy nem lesz tőle zajos a kabin. A hazai eladások túlnyomó többségét is ettől a motorvariánstól várja az importőr, nagyjából 70 százalékot saccolnak az 1.2 literes TSI motoros Comfortline felszereltségű modellnek az összes eladásból. Ezt a motort ugyan éppen a Polo Cross változatban (ami nagyon látványos viszont annyival drágább, hogy nálunk nem is fogják árusítani) nyüstölhettük egy kicsit, és az ötfokozatú váltó mellé bizony elférne a hatodik is, de 160 Nm-es nyomaték bőven elég volt, főleg, hogy márt 1400-as fordulattól rendelkezésre áll.
A bemutató meglepetése az 1.4 literes, új 90 lovas TDI motor (leváltja az 1.6-os dízelt), amely más dimenzióba helyezi a Polót. Az még természetes, hogy egy dízel alul is nyomatékos, de mindez egészen játékosan frissen, fiatalosan jelentkezik. Igazán szimpatikus karakterű motort rakott össze a Volkswagen, ami a háromhengeres felépítés dacára egyáltalán nem rázza a kocsit, vagy zörög dízelesen. A gyáriak ígérete szerint ráadásul 3,4 literes fogyasztás párosul mindehhez 100 kilométerre.
A próbán utolsónak, megfelelő dramaturgiával az 1.4 literes 90 lóerős TDI, de DSG-váltós darab maradt, amelynek még a futómű hangolásai is változtatható. A sportos futómű jellemzőktől ugyan nem válik WRC győztes raliautóvá a Polo, de választható karakterű futóművel sem találkozni minden városi kisautóban. A már megismert 1.4 literes háromhengeres dízel nagyon kívánatosan mozgatja a kocsit. A belső tér 150-nél is tökéletesen csendes, a kocsi teljesen stabil. A motor főtengelye 130-nál 2600-at forog 7 sebességi fokozatban - egy Polóban hetedik! - nem is csoda, hogy padlón a fogyasztás. A nem éppen visszafogott sajtónapok után is 4,9 litert mutat az átlagfogyasztás-mérő.
Ami az árakat illeti, a behúzó a 2,99 milliós kétajtós Polo Start 1.0 literes 60 lovas. A legolcsóbb 4 ajtós a szintén 60 lóerős 1.0 literes 3,15 millió forintért Trendline felszereltséggel. Az igazi aduász az 1.2 literes 90 lovas benzines TSI motoros Comfortline lesz minden bizonnyal, 3,9 millió forintos induló árral. Ugyanezen kategória dízele a 90 lovas 1.4 literes 4,5 milliót kóstál. A csúcson pedig már alapáron is 4,8 millióról induló 110 lovas benzines 1.2 literes Highline 4,5 millióért, míg ugyanennek gázolajos párja 1.4 literes motorral 4,8 millióba kerül alapfelszereltséggel.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |