szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Panamericana tanulmányautót Ferry Porsche 80. születésnapja alkalmából tervezte a cég.

Talán kevesen emlékeznek rá, de 1989-ben egy igazán különleges modellel készült a Porsche autógyár Ferry Porsche, vagyis a cégalapító Ferdinand Porsche fiának 80. születésnapjára. A Frankfurti Autószalonon bemutatott Panamericana Concept csak nyomokban emlékeztetett az akkori modellekre. Az autó front része a 959-ről lehet ismerős, a műszaki alapok pedig a Carrera 4-ből, de a kiszélesített sárvédőívek, a hátsó ablakkal együtt kivehető tető és a 928-ból ismerős hátsó lámpák, annyira egyedi összhatást keltettek, hogy teljesen lenyűgözték az autószalonra kilátogató közönséget.

Porsche

Érdekesség továbbá, hogy a Panamericana tanulmányautó elkészítésért és a homokfutóra hasonlító megjelenésért részben Ulrich Bez volt a felelős, aki mostanság az Aston Marton vezérigazgatója. A névválasztás egyébként a Carrera Panamericana nevezetű Mexikót átszelő versenyre utal, amit az 1950-es években rendeztek meg és leginkább az olasz Mille Migliához hasonlítható. Nem csak a nevében, de teljesítményben is versenyautós paraméterekkel rendelkezik a Panamericana, hiszen hathengeres boxermotorja 247 lóerő és 228 Nm forgatónyomaték leadására képes, ami kevesebb, mint hat másodperc alatt gyorsítja nulláról százig, a végsebessége pedig 257 kilométer/óra.

Porsche
Porsche
Porsche
Porsche

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!