szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Idén szeptemberben indul a Formula E bajnokság, ami teljességgel nélkülözi majd a klasszikus motorhangokat, de cserébe a nagyvárosok utcáin lehet majd károsanyag-kibocsátás mentes autóversenyeket közelről nézni.

Az F1 mintájára, minden istálló két pilótát alkalmaz, ám a versenyek során olyan érdekességek lesznek, mint az áramfogyasztás miatt, a boxkiállások során a versenyzők nemcsak kereket, hanem autót is váltanak, a cserekocsi eléréséhez pedig 100 méteres sprintet kell kivágniuk.

A mezőny kiváló, olyan Forma-1-ben korábban megfordult pilóták közül kerültek ki a résztvevők, mint Bruno Senna, Karun Chandok, Jaime Alguersuari, Nick Heidfeld, Seb Buemi vagy Lucas di Grassi. A felvételen éppen di Grassi autózik és a tesztpályán a kocsi a 0-100-at 2,8 másodperc alatt teljesíti, miközben 230 Km/h-s tempót lehet vele autózni az egyenesekben.

A Formula E versenyautóinak karosszériáját a Dallara, elektronikáját és vezérlését a McLaren, 270 lóerős teljesítményt biztosító akkumulátorait pedig a Williams alkotta meg. A versenygépet fejlesztő, a Spark Racing Technologies irányításával működő konzorciumnak része a Renault, valamint a szekvenciális váltóról gondoskodó Hewland is.

A szezon szeptemberben rajtol, jövő júniusban végződik, és a világ nagyvárosainak – például London, Rio de Janeiro vagy épp Miami – utcáin bonyolítják majd a futamokat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!