Vége a BMW, Mercedes, Audi királyságának?

A berlini PR-os Herbert Franz alig várja, hogy lecserélhesse jelenlegi BMW X3-asát. Már megvan az új kedvenc, egy Range Rover Evoque az. Egyre színesebb a választék a prémiumosztályban, ami kezd meglátszani a piaci viszonyokon.

  • hvg.hu hvg.hu
Vége a BMW, Mercedes, Audi királyságának?

Bár a sárga nadrágos, laza menedzser nem tartozik éppen a német prémiumgyártók legtipikusabb vásárlói közé, azért jól érzékelteti, hogyan változik a közízlés a prémium autómárkák világában is – írja a Reuters cikkében. A három legnagyobb jelenleg ugyan a piac 60 százalékát birtokolja (4,7 millió autóval 2013-ban), ám ez, a közeljövőre, a 2014–2018-as időszakra vonatkozóan is jelentősen megváltozhat – írja cikkében a gazdasági lap.

A jelenlegi status quo, a BMW első, az Audi második és Mercedes harmadik helyével rettentően erős, ám a friss és látványos modellekkel rendelkező Jaguar, Land Rover vagy Citroen DS modellek, illetőleg a Tesla egyre sikeresebbek ezen a piacon. A jelenlegi 12,5 százalékos részesedésüket akár 30 százalékosra is növelhetik az említett időszak alatt – állítja a USB Bank elemzésére hivatkozva a lap.

A jelenlegi vezető prémium márkák stratégiája, hogy elkezdtek kisebb és olcsóbb autókat gyártani (részben az emissziós normák szigorodása miatt, így szorítva lejjebb modelljeik átlagos CO2-értékét) a mennyiségi termékkel megingatták exkluzivitásukat, teret nyitottak más márkáknak. Az alacsonyabb kategóriában pedig nem ritka a 20 százalékos flottakedvezmény sem, amely miatt sokkal keményebb versenyben kell helyt állniuk.

autoblog

A kihívók közt ott a Fiat tulajdonú Maserati és Alfa Romeo – amelynek helyzete éppenséggel nem megnyugtató –, de itt a Nissan-féle Infiniti, valamint a kínai kézben lévő Volvo is. Kétség kívül a leginkább az angol márkák találtak magukra az utóbbi időben. A Range Rover az Evoque-kal óriásit szakított, teljesen új vásárlói kört ért el, első sorban a BMW és MINI célcsoportjából. A másik brit – az indiai kézben lévő – Jaguar szintén jól újította meg portfólióját, a most debütáló bébi Jaguarral az XE-vel vagy a tavaly bemutatott F-Type modelljével.

A feltörekvők közt valamennyi márka próbál egyedibb, bátrabb dizájnt felvállalva alternatívát kínálni a prémium közönségnek. Ez a hozzáállás elsősorban Kínában válhat be, ahol sokkal több a keresztvásárló, nem olyan erős a márkahűség – állítja Andy Palmer, aki az idén 25 éves Infiniti márka vezetője.

Persze a három nagynak sem kell annyira izgulnia, ha számokra tekintenek. 2007-óta 38 százalékkal nőttek eladásaik, a globális autóeladások 21 százalékos növekedése mellett, miközben az európai piac szenvedett a válság kitörése óta.

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

Ilyen egyszerűen lopták el egy nő több száz millió forintot érő budai telkét

Ilyen egyszerűen lopták el egy nő több száz millió forintot érő budai telkét

Nyolc nap leforgása alatt elajándékoztak, majd eladtak egy jelenleg 300-400 millió forintot érő telket Budapest XII. kerületében – mindezt úgy, hogy a tulajdonos erről semmit sem tudott. Azóta egy konténer is megjelent a területen, a csalás áldozata pedig nem tehetne semmit egy esetleges építkezés ellen sem, mert jogilag már nem az övé a telek. A HVG információi szerint egyre több a hasonló ügy.