Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"20227130-c064-4a3b-adb6-bcde0518c63d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Azzal számol, hogy ha elég ember megy ki, akkor a rendőrök zárják le az Erzsébet hidat.","shortLead":"Azzal számol, hogy ha elég ember megy ki, akkor a rendőrök zárják le az Erzsébet hidat.","id":"20250417_hadhazy-akos-tuntetes-ferenciek-tere","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/20227130-c064-4a3b-adb6-bcde0518c63d.jpg","index":0,"item":"eee73313-c962-49d1-95bc-77b417879851","keywords":null,"link":"/itthon/20250417_hadhazy-akos-tuntetes-ferenciek-tere","timestamp":"2025. április. 17. 11:59","title":"Hadházy Ákos ismét a Ferenciek terére szervez tüntetést","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9f9ae8c5-135e-451b-9956-f641a54b9b0f","c_author":"Balla István","category":"360","description":"Minden tanár olvasástanár – véli Steklács János nyelvész, oktatáskutató, aki szerint nem lenne szabad abbahagyni az olvasás tanítását a negyedik osztályban, és az nem is csak a magyarórák feladata. Volna megoldás a magyar gyerekek egyre romló szövegértési képességeinek javítására, de egyelőre csak a fióknak készült el egy erről szóló javaslatcsomag, ami pedig „kevés pénzért az egész országot lényegesen jobbá tehetné”. ","shortLead":"Minden tanár olvasástanár – véli Steklács János nyelvész, oktatáskutató, aki szerint nem lenne szabad abbahagyni...","id":"20250416_steklacs-janos-olvasas-olvasastanitas-szovegertes-pisa-iskola-oktatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9f9ae8c5-135e-451b-9956-f641a54b9b0f.jpg","index":0,"item":"77a08ab1-ab67-44e7-b5f1-1fbbadff6b36","keywords":null,"link":"/360/20250416_steklacs-janos-olvasas-olvasastanitas-szovegertes-pisa-iskola-oktatas","timestamp":"2025. április. 16. 12:09","title":"„Már addigra eldől, hogyan fogunk olvasni, amikor még egy betűt sem tanultunk az iskolában”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b0ae2725-61d8-4f9b-8ef8-1ab1e2ae45a2","c_author":"Balizs Benedek","category":"elet","description":"A Vlagyimir Putyin szövetségese, Aliser Uszmanov hatalmas befolyást gyakorol a Nemzetközi Vívószövetség felett, annak ellenére, hogy a neve szerepel az Európai Unió és az Egyesült Államok szankciós listáján.","shortLead":"A Vlagyimir Putyin szövetségese, Aliser Uszmanov hatalmas befolyást gyakorol a Nemzetközi Vívószövetség felett, annak...","id":"20250417_alisher-uszmanov-nemzetkozi-vivo-szovetseg-fie-elnok-orosz-oligarcha-szankciok-putyin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b0ae2725-61d8-4f9b-8ef8-1ab1e2ae45a2.jpg","index":0,"item":"926791d0-0df2-42ae-920d-fe32031f0c2c","keywords":null,"link":"/elet/20250417_alisher-uszmanov-nemzetkozi-vivo-szovetseg-fie-elnok-orosz-oligarcha-szankciok-putyin","timestamp":"2025. április. 17. 07:01","title":"Így telepedett rá a legendás olimpiai sportágra Putyin egyik kedvenc oligarchája, akit Orbánék is védeni próbáltak a szankcióktól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8b725956-fef8-47a3-8ea8-d595bbc2d19f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A magyar viberesek mostantól regisztrálhatnak a Viber Dating társkeresőre. Az új funkció az üzenetküldésről ismert szuperalkalmazáson belül teszi lehetővé az ismerkedést.","shortLead":"A magyar viberesek mostantól regisztrálhatnak a Viber Dating társkeresőre. Az új funkció az üzenetküldésről ismert...","id":"20250416_viber-dating-tarskereso-funkcio-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8b725956-fef8-47a3-8ea8-d595bbc2d19f.jpg","index":0,"item":"499e3225-d967-442a-93d6-aa742d5ab4b9","keywords":null,"link":"/tudomany/20250416_viber-dating-tarskereso-funkcio-ebx","timestamp":"2025. április. 16. 11:54","title":"Bekapcsolták Magyarországon a Viber új funkcióját, itt a társkereső","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05ac36a8-2f65-4f1d-87fa-f630a4729b57","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Az ügyészség szerint az orvos legalább tizenöt páciensét ölte meg.","shortLead":"Az ügyészség szerint az orvos legalább tizenöt páciensét ölte meg.","id":"20250416_nemetorszag-vad-gyilkossag-emberoles-orvos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05ac36a8-2f65-4f1d-87fa-f630a4729b57.jpg","index":0,"item":"3e335105-ab7a-451b-a1a7-1c159423d2d5","keywords":null,"link":"/vilag/20250416_nemetorszag-vad-gyilkossag-emberoles-orvos","timestamp":"2025. április. 16. 12:48","title":"Halálos koktélt itatott a rábízott gyógyíthatatlan betegekkel egy német orvos","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"555af14f-3f5c-4f53-8b97-a46918f8d88b","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Közösségi összefogás segített majdnem tízezer kötet áttelepítésében.","shortLead":"Közösségi összefogás segített majdnem tízezer kötet áttelepítésében.","id":"20250417_konyvesbolt-koltoztetes-elolanc","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/555af14f-3f5c-4f53-8b97-a46918f8d88b.jpg","index":0,"item":"1aea1ef0-8e93-4bfd-aa2f-ea67d209be87","keywords":null,"link":"/elet/20250417_konyvesbolt-koltoztetes-elolanc","timestamp":"2025. április. 17. 10:30","title":"A világ legmenőbb könyvesbolt-költöztetése történt egy michigani kisvárosban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"61dab732-8a03-4243-a015-2127080109bf","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Nem adják fel, szerda délután várban gyülekeznek, és onnan indulnak az Erzsébet hídra demonstrálni.","shortLead":"Nem adják fel, szerda délután várban gyülekeznek, és onnan indulnak az Erzsébet hídra demonstrálni.","id":"20250416_Hadhazy-es-a-tuntetok-egy-csoportja-a-varban-toltotte-az-ejszakat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/61dab732-8a03-4243-a015-2127080109bf.jpg","index":0,"item":"211c7554-85b4-40f7-8fca-4f2b33863ece","keywords":null,"link":"/itthon/20250416_Hadhazy-es-a-tuntetok-egy-csoportja-a-varban-toltotte-az-ejszakat","timestamp":"2025. április. 16. 07:33","title":"Hadházy és a tüntetők egy csoportja a várban töltötte az éjszakát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"14309dcb-e828-4fc7-a5c8-ab4bcf0f5a4a","c_author":"Kovács Gábor","category":"kkv","description":"Miután a Fidesz lehetővé tette alapjogok (például a tulajdonhoz való jog) korlátozását a településeknek, az önkormányzatok lényegében bármire hivatkozva korlátozhatnák a betelepülést. A legnépszerűbb eszköz alighanem a betelepülők adója lesz, de akár száz fekvőtámaszt is kérhetnének az önkormányzatok.","shortLead":"Miután a Fidesz lehetővé tette alapjogok (például a tulajdonhoz való jog) korlátozását a településeknek...","id":"20250417_betelepulok-elleni-vedekezes-torveny-tervezet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/14309dcb-e828-4fc7-a5c8-ab4bcf0f5a4a.jpg","index":0,"item":"c453b46f-d4d1-493e-8992-4cc220cc8b7a","keywords":null,"link":"/kkv/20250417_betelepulok-elleni-vedekezes-torveny-tervezet","timestamp":"2025. április. 17. 09:18","title":"A kormány új szintre emeli a migránsozást: következik a „betelepülők” elleni védekezés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A hazánkban gyártott kupé-szedán mostantól újult erővel támad: nálunk egy olyan sportmodell vendégeskedett, melynél egyedül csak a vérbő AMG változat nyújt jobb vezetési élményt.
A Mercedes 2004-ben gondolt egy merészet és utcára gördítette a luxusszedánok és a kupék közötti határmezsgye elmosására hivatott CLS-t. Akkor talán még kevesen sejtették, hogy ez az újszerű vonalvezetés olyan népszerűségre tesz szert, hogy nemcsak a második generációs CLS, hanem iparág szerte több egyéb hasonló vágású járgány bukkan majd fel az utakon. Az említett divatteremtő modell kistestvére az a bizonyos CLA, melyből 2013 óta több százezer példány készült a német prémiummárka kecskeméti gyártóüzemében. A 2015 eleje Shooting Brake, vagyis sportos kombi változatban is készülő típus jelenleg életciklusa felénél jár, így a Mercedes szépen csendben meg is ejtette rajta az ilyenkor esedékes ráncfelvarrást.
L.F.
A hazai kereskedésekben júliustól kapható megújult CLA-t első blikkre nehéz megkülönböztetni a már jó ideje forgalomban lévő társaitól, vagyis radikálisnak egyáltalán nem nevezhető ez a facelift. Az apró gyémántokat mintázó betéttel ékesített hűtőrácsot egy vaskos krómcsík osztja ketté, középen pedig ott trónol a hatalmas csillag. Módosult az alsó légbeömlők formája, újak a hátsó süllyesztett kipufogóvégek, ezen kívül pedig új könnyűfém keréktárcsák is rendelhetők a CLA-ra. Ugyancsak újdonság a Cavansit-kék metálfényezés, tesztautónk azonban nem ilyen kivitelű, hanem matt ezüst, ami iszonyatosan jól néz ki, főleg az itt-ott felbukkanó vörös betétekkel, de erről, illetve a Sport felszereltségről majd egy kicsit később.
Mostantól már teljes LED-fényszóróval is rendelhető a CLA, melyhez speciális hátsó lámpa jár: ennek érdekessége, hogy fényereje három fokozatban automatikusan változik. Újdonság, hogy már az AMG Line csomaggal is kombinálható a vonóhorog, vagyis immár a sportos vontatásnak sincs akadálya - a csomagtérajtó akár láblendítéssel is nyitható, sőt a Shooting Brake esetében csukható is. Ahogy a külsőhöz, úgy a belsőhöz is csak óvatosan nyúltak hozzá a fejlesztők, akik új kárpitokkal, díszbetétekkel és krómozott kezelőszervekkel dobták fel a belteret. Megújult, kicsit elegánsabb lett a műszerfal közepén trónoló 8 colos kijelző, mely azonban sajnos továbbra is fix, vagyis gombnyomásra nem lehet elsüllyeszteni. Pedig milyen jó lenne!
L.F.
A 4640 milliméter hosszú CLA külcsínje még mindig igencsak figyelemfelkeltő, pláne, ha olyan ötküllős AMG felnikkel rendeljük meg az autót, mint amilyen a mi CLA 250 Sport tesztautónk is gurul. A 18 colos felniken 235/40-es Michelin sportgumik feszítenek, és a Sport modellváltozat esetében említést kell tennünk többek közt a sportfutóműről, a nyomtávszélesítésről, valamint a kiváló 4Matic négykerékmeghajtásról. A sportos feelinget erősítendő, piros biztonsági öveket, piros cérnával varrt bőrborításokat, piros légbefúvó peremeket, valamint megvilágított küszöbléceket kapunk, vagyis a dinamizmus elvi síkon mindenképpen biztosított.
Szerencsére a sportosság a gyakorlatban is adott, ugyanis a tesztautóban lévő 2 literes turbómotor a maga 218 lóerős teljesítményével és 350 Nm-es nyomatékával rendkívül fürge haladást tesz lehetővé. A bőrkormány elképesztően jó fogású, a sportülések remekül tartanak és a sofőrnek olyan érzése támad, hogy lényegében egybenőtt a kocsival. A 6,4 másodperces 0-100-as gyorsulás önmagában sem rossz érték, azonban ha ehhez még hozzávesszük, hogy gázadáskor, váltáskor és gázelvételkor is fülsimogató versenyhangok támadnak a kipufogótól, akkor rögtön megértjük, hogy a Sport változat miennyivel több, miben más, mint egy normál CLA.
L.F.
A középkonzolon elhelyezett Dynamic Select kapcsolóval személyre szabhatjuk a motor, a váltó és a kormányzás karakterisztikáját. A tesztautó egyéniségétől az Eco mód áll a legmesszebb, bár kétségtelenül tény, hogy a 70-nél hetediket kapcsoló üzemmód a fogyasztásra mindenképpen jó hatást gyakorolhat. A hétköznapokra a Comfort a legideálisabb választás, ha pedig kicsit haladósabbra vennénk a figurát, akkor jöhet a Sport mód. A CLA 250 Sportot a nevével megegyező üzemmódban hatalmas élmény vezetni, ugyanis a menetstabilizáló ilyenkor enged egy kis szabad fickándozást. Bármikor könnyen rávehető az autó egy kis négykerekes csúszkálásra, de úgy, hogy a sofőr közben egy pillanatig sem érzi kevésnek vagy soknak az elektronika beavatkozását.
Az ESP-t feleslegesnek érezzük kikapcsolni, már csak azért is, mert ilyenkor a kipufogórendszerből valamiért kihal a sportos ropogás és hörgés. A hétsebesség duplakuplungos váltóval alapvetően nincs sok teendőnk, de persze érdemes kipróbálni a kormány mögötti fülekkel használható manuális módot, mellyel villámgyorsan váltogathatunk mindkét irányban. Summa summarum, bár a 218 lóerő abszolút értékben nem túl nagy teljesítmény, a CLA 250 Sportot ennél fickósabbnak érezni, a vezetési élményről pedig csak szuperlatívuszokban beszélhetünk.
L.F.
Bár a gyártó 6,8 literes kombinált fogyasztásról regél, a hétköznapi gyakorlatban lehetetlen ilyen értéket produkálni, olyannyira, hogy az átlagnál feszítettebb tempójú tesztünk során 16,4 literes átlagfogyasztást mértünk (a fedélzeti computer 15,5 litert mutatott). Pedig 250-nel nem is hasítottunk, merthogy a CLA 250 Sport akár ennyivel is képes haladni, aztán pedig leszabályoz az elektronika.
+: egyedi külcsín, nagybetűs vezetési élmény, sportos menetteljesítmények, négykerékhajtás, remek váltó, versenyautós kipufogó, hosszú extralista.
–: nagy fogyasztás, a hazai utakon rázós futómű, nehézkes kilátás, szűkös hátsó fejtér, nem éppen ideális formájú csomagtartó.
Az 56 literes üzemanyagtartály mellett szólnunk kell még a 470 literes, tehát egész méretes csomagtartóról, mely azonban elég lapos és mély kivitelű. A keret nélküli ajtók kitárását követően egyeseknek nehéz lehet a mélyre történő beszállás, a hátsó fejtér pedig nagyon szűkös: 180 centiméteres magasság felett nem fogjuk szeretni a CLA ezen szekcióját. Extrákból nincs hiány, elég csak többek közt a tolatókamerára, a sávtartó automatikára, a holttérfigyelőre, a parkoló asszisztensre, a tempomatra, illetve az Apple CarPlay és Android Auto támogatásra gondolnunk. A gyári navigáció Garmin MapPilot-alapú, és a felhasználói kezelőfelületének kialakítása sajnos messze nem üti meg egy prémiumautó szintjét.
A nem versenyautóként, hanem sokkal inkább pajkos felnőtt játékszerként felfogandó CLA 250 Sport 4Matic alapára 12,8 millió forint, extrákkal telepakolt tesztautónk pedig 18,3 millió forintos áron kelleti magát, a kombi kivitel felára 170 ezer forint. A benzines paletta 122-381 lóerős erőforrásokból áll, dízelfronton pedig 109-177 lóerő közötti modellekből válogathatunk - a 4Matic meghajtás a 220 és a 45 AMG esetében alap, a 220d, 250 és 250 Sport esetében pedig opció. Ha esetleg jelen tesztalanyunk nem lenne elég sportos, akkor inkább a 16 millió forintos alapárú 45 AMG felé kell kacsintgatnunk.