szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Aventador SV gyári kivitele 750 lóerős, de egy kis chiptuninggal és spéci katalizátorral könnyen elő lehet csalni belőle pár tucat plusz lóerőt. Mindezt egy elég részletes és látványos galériával is szemléltették a készítők.

Merész dolog hozzányúlni a Lamborghini modellpalettájának csúcsmodelljéhez, a 750 lóerős Aventador SV-hez, hiszen könnyedén bele lehet rondítani abba az összhangba, amit a mérnökök sok ezer munkaórával csiszoltak tökéletesre.

Jelentkezők persze mindig akadnak, most épp a szakmában elismert, kölni székhelyű Mcchip-DKR csapata vette kezelésbe a V12-es szívómotorral hajtott szupersportautót, kifejezetten meggyőző eredménnyel.

Carscoops

A saját fejlesztésű motorvezérlő elektronikájuk és a katalizátoruk révén ugyanis sikerült előcsalniuk plusz 42 lóerőt és 40 Nm nyomatékot a 6.5 literes erőforrásból, amely így 792 paripát és 730 Nm maximális nyomatékot továbbít az aszfaltra az összkerékhajtáson keresztül.

Hogy ettől mennyit javult az autó menetdinamikája azt nem részletezték, mindenesetre a gyári kivitel 2,8 másodperces 0-100-as gyorsulása és 350 kilométer/órás végsebessége is hajmeresztő, a tuningolt kivitel pedig biztosan lefarag még pár tizedet a 24 másodperces 0-300 kilométer/órás szintidőből.

Carscoops

Mindezért nem is kérnek olyan sokat a készítők, legalábbis ezen a szinten, hiszen 12 ezer euróért már be is szerelik a komplett csomagot, ami azt jelenti, hogy 285 eurót, vagyis átszámítva nagyjából 88 ezer forintot kell fizetni minden egyes plusz lóerőért.

Carscoops
Carscoops
Carscoops
Carscoops
Carscoops
Carscoops

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!