szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Globális villanyautós céggé formálnák át az Opelt, miközben 2020-ra már nyereségesnek kell lennie az autógyártó részlegének. A cég azt mondja, szándéka valamennyi üzem megőrzése és korszerűsítése, és a kényszerű elbocsátás elkerülése.

Michael Lohscheller, az Opel Automobile GmbH vezérigazgatója csütörtökön bejelentette azt az átfogó, pénzügyi hátteret helyreállító tervet, amely a német márka közeljövőjét fogja meghatározni. A „Pace” néven futó tervről, már korábban sok részlet kiszivárgott, milyen átalakulási tervet képzel el az Opel számra új tulajdonosa, a PSA Group (Citroën-Peugeot.)

Szentgotthárddal mi lesz?

A legfontosabb lépések közt szerepel, hogy autónként 700 euróval csökkentik a költségeket. Ennek eleme lenne a munkaköltségek csökkentése, valamint az előrehozott nyugdíjazások. A kényszerű elbocsátások elkerülését is ígérik a franciák.

A gyártóüzemeknél az új termékeket allokálják egymás között. (Szentgotthárdon jelenleg csak motorok készülnek.) Valamennyi Opel/Vauxhall üzemben gyártják majd a Groupe PSA által fejlesztett CMP és EMP2 padlóvázán alapuló modelleket. Először 2019-re az eisenachi gyárban terveznek egy új SUV-ot előállítani; Rüsselsheimbe pedig egy D-szegmensbe tartozó (menedzserautó) jármű kerül. Az új hajtóművek gyártási helyének kijelölése az Opel/Vauxhall üzemekben párhuzamosan történik majd az átállással a GM motorjairól és sebességváltóiról a Groupe PSA gyártmányaira.

Az Opel/Vauxhallnál összesen használt padlóvázak száma a jelenlegi kilencről kettőre csökken 2024-ig, a hajtómű-családoké pedig tízről négyre. 2024-től kezdve valamennyi Opel/Vauxhall személyautó közös Groupe PSA padlóvázra épül. A következő ilyen járművek: a Combo 2018-ban, illetve a bestseller Corsa új generációja, 2019-ben. (Ami akár egy teljesen elektromos modell is lehet.) Ez az irányvonal folytatódik évente egy nagyobb járműbemutatóval.

Valamennyi karosszéria-változatot beleértve kilenc új modellt hoz ki az Opel/Vauxhall 2020-ig.

Villámos márka

A Rüsselsheimben lévő központ a teljes Groupe PSA globális kompetencia-központjává alakul át. Itt többek közt üzemanyagcellát, bizonyos automatizált vezetési technológiákat és vezetőtámogató rendszereket fognak fejleszteni. Következő nagy terv, hogy globális villanyautós céggé tennék az Opel/Vauxhallt és 2024-ig valamennyi személyautó modellcsalád elektromos hajtást kap.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Mi lesz veled, Opel? Fájdalmas idők jönnek

Visszavágott modellpaletta, kizárólag francia motorok és váltók az új modellekben és komoly költségcsökkentés vár a német gyártóra, ha fenn akar maradni.