szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Megérkezett a japán gyártó új elektromos autója, mely az eddigi alapmodellnél mintegy másfélszer nagyobb hatótávolságú.

A Nissan 2010-ben mutatta be a villanyautózás egyik úttörőjének tekinthető Leafet, melynek 2017 őszén érkezett meg a második generációs kiadása. A generációváltás során az akkumulátor kapacitása 30-ról 40 kWh-ra nőtt, de sokak még ezzel sem voltak teljesen elégedettek. Nekik készült a most debütált, megnövelt kapacitású változat, íme:

Nissan

A Leaf e+ akkumulátora 62 kWh-s, vagyis a továbbra is forgalomban maradó 40 kWh-s alapváltozaténál 55 százalékkal nagyobb kapacitású. Mivel a lítiumion-telep energiasűrűségét 25 százalékkal sikerült növelni, az új modell aksija csak minimálisan lett nagyobb méretű.

Nissan

Míg az alapmodell EPA szabvány szerinti hatótávja 243 kilométer, addig az újdonsággal egy feltöltéssel akár már 364 kilométert is meg lehet tenni, ami közel 50 százalékos növekmény. A Leaf e+ adott esetben akár 100 kW-os csúcsteljesítménnyel is tölthető, ami a gyártó szerint azt eredményezi, hogy a töltési idő körülbelül ugyanannyi, mint egy 50 kW-tal töltött 40 kWh-s alap Leaf esetében.

Nissan

Ezzel párhuzamosan a villanymotor teljesítménye is nőtt, 150-ről 216 lóerőre, a nyomaték pedig 320-ról 340 Nm-re emelkedett. Egy 80-120 km/h-s gyorsítás 13 százalékkal rövidebb idő alatt letudható és a végsebesség is nőtt 10 százalékkal (144-ről 158 km/h-ra).

Nissan

Az alapmodellnél 5 milliméterrel magasabb Leaf e+ várható ára egyelőre ismeretlen, hazánkban jelenleg a 40 kWh-s modell legolcsóbban 9,75 millió forintos áron kapható, a 1,5 millió forintos állami kedvezmény levonásával.

Nissan

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!