szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A teljesen új fejlesztésű modellnek már tavaly meg kellett volna érkeznie a kereskedésekbe, erre azonban végül csak idén fog sor kerülni.

Az Audi tavaly szeptemberben leplezte le első olyan modelljét, melyet a kezdetektől fogva villanyautónak terveztek. Az Audi e-tronra rögtön az első másfél hétben globálisan több mint 10 000 előrendelés érkezett, ami annak ismeretében mindenképpen elismerésre méltó, hogy az újdonság csak ezután, az októberi Párizsi Autószalonon volt testközelből megtekinthető.

Az Audi eredetileg azt ígérte, hogy a még szeptemberben sorozatgyártásba kerülő újdonság első példányait még 2018-ban átvehetik az első európai vásárlók. Most már tudjuk, hogy erre végül nem került sor, a legfrissebb híradások pedig arról szólnak, hogy az első német vásárlók várhatóan februárban vehetik majd át megrendelt e-tronjaikat. Vagyis nem sokkal azelőtt, hogy megérkeznek Európába az első Model 3 villanyautók.

©

Az e-tron egyelőre sem a német, sem a magyar Audi honlapon nem konfigurálható. A modell európai alapára 79 900 euró (25,7 millió forint), a pontos hazai ár egyelőre ismeretlen. A Tesla Model X és a Jaguar I-Pace riválisának tekinthető Audi e-Tron 4,9 méter hosszú, 1,94 méter széles, illetve 1,62 méter magas, vagyis nagyobb, mint az ugyancsak nemrégiben leleplezett és koncepciójában nagyon hasonló Mercedes EQC.

Az opcionálisan immár hagyományos külső visszapillantótükör nélkül is rendelhető Audi e-tronban két villanymotor kapott helyet, melyek alaphelyzetben 355 lóerős teljesítményt és 560 Nm-es nyomatékot szabadítanak rá a kerekekre, legfeljebb 60 másodpercig. Azonban, ha D-ből S-be mozgatjuk a váltókart, akkor ebben a sportmódban 408 lóerő és 660 Nm áll a rendelkezésünkre, igaz, csak rövid ideig, konkrétan 8 másodpercig.

©

A 0-100-as sprint kevesebb mint 6 másodpercig tart a divatterepjáróval, melynek végsebessége elektronikusan 200 km/h-ra van korlátozva. A szigorú WLTP teszt szerint egy feltöltéssel több mint 400 kilométer tehető meg az e-tronnal, melynek 95 kWh kapacitású akkumulátora (EQC: 80 kWh) akár 150 kW teljesítménnyel is tölthető. Ebben az esetben 30 perc alatt 80 százalékosra tölthető a teljesen lemerült aksi, mely 2,28 méter hosszú, 1,63 méter széles, 34 centiméter magas és 700 kilogrammot nyom a mérlegen.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!