szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A teljesen új fejlesztésű modellnek már tavaly meg kellett volna érkeznie a kereskedésekbe, erre azonban végül csak idén fog sor kerülni.

Az Audi tavaly szeptemberben leplezte le első olyan modelljét, melyet a kezdetektől fogva villanyautónak terveztek. Az Audi e-tronra rögtön az első másfél hétben globálisan több mint 10 000 előrendelés érkezett, ami annak ismeretében mindenképpen elismerésre méltó, hogy az újdonság csak ezután, az októberi Párizsi Autószalonon volt testközelből megtekinthető.

Az Audi eredetileg azt ígérte, hogy a még szeptemberben sorozatgyártásba kerülő újdonság első példányait még 2018-ban átvehetik az első európai vásárlók. Most már tudjuk, hogy erre végül nem került sor, a legfrissebb híradások pedig arról szólnak, hogy az első német vásárlók várhatóan februárban vehetik majd át megrendelt e-tronjaikat. Vagyis nem sokkal azelőtt, hogy megérkeznek Európába az első Model 3 villanyautók.

©

Az e-tron egyelőre sem a német, sem a magyar Audi honlapon nem konfigurálható. A modell európai alapára 79 900 euró (25,7 millió forint), a pontos hazai ár egyelőre ismeretlen. A Tesla Model X és a Jaguar I-Pace riválisának tekinthető Audi e-Tron 4,9 méter hosszú, 1,94 méter széles, illetve 1,62 méter magas, vagyis nagyobb, mint az ugyancsak nemrégiben leleplezett és koncepciójában nagyon hasonló Mercedes EQC.

Az opcionálisan immár hagyományos külső visszapillantótükör nélkül is rendelhető Audi e-tronban két villanymotor kapott helyet, melyek alaphelyzetben 355 lóerős teljesítményt és 560 Nm-es nyomatékot szabadítanak rá a kerekekre, legfeljebb 60 másodpercig. Azonban, ha D-ből S-be mozgatjuk a váltókart, akkor ebben a sportmódban 408 lóerő és 660 Nm áll a rendelkezésünkre, igaz, csak rövid ideig, konkrétan 8 másodpercig.

©

A 0-100-as sprint kevesebb mint 6 másodpercig tart a divatterepjáróval, melynek végsebessége elektronikusan 200 km/h-ra van korlátozva. A szigorú WLTP teszt szerint egy feltöltéssel több mint 400 kilométer tehető meg az e-tronnal, melynek 95 kWh kapacitású akkumulátora (EQC: 80 kWh) akár 150 kW teljesítménnyel is tölthető. Ebben az esetben 30 perc alatt 80 százalékosra tölthető a teljesen lemerült aksi, mely 2,28 méter hosszú, 1,63 méter széles, 34 centiméter magas és 700 kilogrammot nyom a mérlegen.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.
A brit kormányfő a karantén megsértésével vádolt főtanácsadója védelmére kelt

A brit kormányfő a karantén megsértésével vádolt főtanácsadója védelmére kelt

Bíróság elé állt az izraeli miniszterelnök

Bíróság elé állt az izraeli miniszterelnök

Varga Judit: Június 20-án szűnhet meg a veszélyhelyzet

Varga Judit: Június 20-án szűnhet meg a veszélyhelyzet