szerző:
Tetszett a cikk?

A Genfi Autószalonon járva sikerült testközelből megismerkednünk az olaszok legfrissebb fejlesztésével.

A Ferrari 2015 elején a Genfi Autószalonon tárta a nagyközönség elé a szívómotoros 458 Italiát váltó turbómotoros 488 GTB-t, melynek az idei genfi összejövetelen debütált az utódja. Íme a vadonatúj F8 Tributo:
László Ferenc

Az újdonság 3,9 literes biturbó V8-as erőforrása 50 lóerőnyi és 10 Nm-nyi pluszt kapott, így már 720 lóerőt, illetve 770 Nm-t szabadít rá a kerekekre. Vagyis pontosan annyit, mint a 488 GTB kőkemény sportverziója, a Pista. Míg utóbbi 3300-as, addig az újabb modell már 3250-es fordulatszámon leadja a maximális nyomatékát.

László Ferenc

Az olaszok azt ígérik, hogy az F8 Tributo még hírből sem ismeri a turbólyuk fogalmát. A 0-100-as sprint 2,9 másodperc alatt abszolválható az új sportkocsival, vagyis 0,1 másodperccel gyorsabban, mint a 488 GTB-vel.

László Ferenc

A 0-200-as szintidő 0,5 másodperccel soványodott, vagyis az F8 Tributo alig 7,8 másodperc alatt képes kilőni álló helyzetben 200 km/h sebességre. Összehasonlításképp, a Pista hasonló szintideje 2,85, illetve 7,6 másodperc.

László Ferenc

Az aerodinamikai hatékonyságon 10 százalékot javítottak, a tömeg 40 kilogrammal csökkent (de a Pista még ennél is könnyebb 50 kilogrammal), a végsebesség 340 km/h. Az 1 330 kilogrammos sportkocsi új Ferrari Dynamic Enhancert (FDE+) kapott, ami most először a Manettino Race pozíciójában aktiválható, ezenkívül pedig a Side Slip Angle Control is frissült, immár a 6.1-es verziónál jár.

László Ferenc

Az ikonikus 308 GTB és az F40 egyes részletmegoldásaival felvértezett, felfrissített utasterű Ferrari F8 Tributo várható ára egyelőre ismeretlen.

László Ferenc

 

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!