szerző:
László Ferenc
Tetszett a cikk?

Genfben sikerült üléspróbát vennünk a bottropi székhelyű autónemesítő legfrissebb zászlóshajó modelljében. Ami két kisebb meglepetéssel szolgált.

A Mercedes-Maybach S650 a jelenlegi autógyártás egyik abszolút non-plus-ultra modellje, amelyben lényegében minden elérhető csúcstechnológia fellelhető, nyakon öntve a lehető legtöbb luxussal. De akadnak olyanok, akiknek még ez sem feltétlenül elegendő, számukra készült a Brabus 900. Íme:
©
©

Az újdonsággal a Genfi Autószalonon sikerült testközelből megismerkednünk. A Brabus nem szerette volna, hogy bárki a volán mögé üljön, de mindezt nem egy A4-es papírlapra nyomtatott figyelmeztetéssel, hanem egy bőrbe varrt kis táblácska segítségével oldotta meg:

©

Ezek alapján joggal gondolhatjuk, hogy a Brabus 900 szó szerint egy az utolsó milliméterig tökéletes autó, mi azonban találtunk benne egy érdekes hibát. Ez pedig nem más, mint hogy a hátsó utasoknak szánt, plafonra szerelt műszeregység kilométerórája mindössze 240 km/h-ig van skálázva:

©

Ez csupán azért furcsa, mert a Brabus 900 elektronikusan 350 km/h-re korlátozott végsebességgel rendelkezik. A hátsó sebességmérő mutatója tehát 240 km/h felett szinte meggörbül, de egyszerűen nem tud nagyobb értéket mutatni. A gyártó képviselői kérdésünkre azt mondták, hogy a beszállítójuk csak ilyen analóg műszert tudott biztosítani, egyébként pedig a kormány mögötti digitális műszeregység 400 km/h-ig van kalibrálva.

©

A V12-es biturbó motor már alaphelyzetben is 530 lóerős teljesítményt produkál, a Brabus viszont egészen 900 lóerőig húzta az erőforrást. A 6-ról 6,3 literesre felfúrt motor legnagyobb nyomatéka 1500 Nm, ami 4200-as percenkénti fordulatszámon ébred. A 21 colos kerekeken gördülő Brabus 900 állóhelyzetben 3,7 másodperc alatt katapultál 100-as tempóra.

©

 

©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

Az index.hu eddigi szerkesztősége lényegében megszűnt létezni, az ország elveszítette a legolvasottabb online felületét. Ez a független magyar sajtóra és a tájékozódás szabadságára mért eddigi legsúlyosabb csapások egyike. A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, hogy minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Misa mackó, az első igazi olimpiai kabalafigura

Misa mackó, az első igazi olimpiai kabalafigura

Szinte lehetetlen diplomával részmunkaidős állást találni

Szinte lehetetlen diplomával részmunkaidős állást találni

Pirlo lett a Juventus új vezetőedzője

Pirlo lett a Juventus új vezetőedzője