szerző:
Tetszett a cikk?

Genfben sikerült üléspróbát vennünk a bottropi székhelyű autónemesítő legfrissebb zászlóshajó modelljében. Ami két kisebb meglepetéssel szolgált.

A Mercedes-Maybach S650 a jelenlegi autógyártás egyik abszolút non-plus-ultra modellje, amelyben lényegében minden elérhető csúcstechnológia fellelhető, nyakon öntve a lehető legtöbb luxussal. De akadnak olyanok, akiknek még ez sem feltétlenül elegendő, számukra készült a Brabus 900. Íme:
László Ferenc
László Ferenc

Az újdonsággal a Genfi Autószalonon sikerült testközelből megismerkednünk. A Brabus nem szerette volna, hogy bárki a volán mögé üljön, de mindezt nem egy A4-es papírlapra nyomtatott figyelmeztetéssel, hanem egy bőrbe varrt kis táblácska segítségével oldotta meg:

László Ferenc

Ezek alapján joggal gondolhatjuk, hogy a Brabus 900 szó szerint egy az utolsó milliméterig tökéletes autó, mi azonban találtunk benne egy érdekes hibát. Ez pedig nem más, mint hogy a hátsó utasoknak szánt, plafonra szerelt műszeregység kilométerórája mindössze 240 km/h-ig van skálázva:

László Ferenc

Ez csupán azért furcsa, mert a Brabus 900 elektronikusan 350 km/h-re korlátozott végsebességgel rendelkezik. A hátsó sebességmérő mutatója tehát 240 km/h felett szinte meggörbül, de egyszerűen nem tud nagyobb értéket mutatni. A gyártó képviselői kérdésünkre azt mondták, hogy a beszállítójuk csak ilyen analóg műszert tudott biztosítani, egyébként pedig a kormány mögötti digitális műszeregység 400 km/h-ig van kalibrálva.

László Ferenc

A V12-es biturbó motor már alaphelyzetben is 530 lóerős teljesítményt produkál, a Brabus viszont egészen 900 lóerőig húzta az erőforrást. A 6-ról 6,3 literesre felfúrt motor legnagyobb nyomatéka 1500 Nm, ami 4200-as percenkénti fordulatszámon ébred. A 21 colos kerekeken gördülő Brabus 900 állóhelyzetben 3,7 másodperc alatt katapultál 100-as tempóra.

László Ferenc

 

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!