Február óta tudjuk, hogy tavasszal megnyílik az első, Teslákat felvonultató hazai bemutatóterem. Információink szerint az átadóhelyként is funkcionáló létesítmény április végén nyitja meg a kapuit, az ügyfelek és az érdeklődők Budapesten a Lechner Ödön fasor 1. címen vehetik majd szemügyre az amerikai gyártó aktuális kínálatát.
A Tesla régiós központjával üzleti kapcsolatban álló, 2011-ben bejegyzett Universal Leasing Kft. hozza létre és üzemelteti a bemutatótermet, melyben csak és kizárólag Teslák lesznek kiállítva, de mivel maga a szalon nem a gyártó tulajdona, megjelenésében nem lesz teljesen olyan, mint egy nyugat-európai, vagy amerikai Tesla-szalon.
Úgy tudjuk, hogy a bemutatóteremben mindhárom jelenleg kapható Teslából lesz egy-egy példány. A Model 3-on, a Model S-en és a Model X-en kívül egy további autó fér még el a teremben, itt adják majd át ugyanis a megrendelt és a lízingcég által finanszírozott új autókat az ügyfeleknek.
A kezdeti időszakban eddig húsznál több megrendelés érkezett, a legkomolyabb érdeklődés a legújabb és egyben legolcsóbb típus, a Model 3 iránt mutatkozik. Melyről nemrégiben részletes tesztben számoltunk be.

A cég csak és kizárólag európai specifikációjú autókat hoz be, a budapesti helyszínen lényegében ugyanazok a kocsik lesznek elérhetők, mint a jelenlegi legközelebbi gyártói Tesla-szalonokban, Bécsben vagy Grazban. Ennek megfelelően a kezdeti időszakban nem jönnek majd Magyarországra az USA-ban egy ideje már elérhető legolcsóbb, alapfelszereltségű Model 3-asok.
A későbbiekben azonban a tervek szerint ezek a belépőszintű Model 3-asok, illetve a hamarosan gyártásba kerülő Model Y-ok is megérkeznek majd hazánkba.
A budapesti bemutatóterem megnyitásakor a legolcsóbb Tesla is drágább lesz 20 millió forintnál, de nemcsak emiatt nem lehet igényelni a kocsikra a 1,5 millió forintos állami támogatást, hanem amiatt sem, mert a magyar cég nincs hivatalos márkaimportőri státuszban. Ugyanebből az okból a július 1-től a 7 személyes új autókra igényelhető 2,5 milliós nagycsaládos állami támogatás sem kérhető az amúgy 7 üléses nagy Teslára, a Model X-re.
A megrendelt autókat lehetőség szerint igyekeznek néhány héten belül leszállítani a hazai vásárlóknak, akik a tapasztalatok szerint nem szívesen rendelnek több 10 millió forintos autókat látatlanban, hanem előnyben részesítik a szalonban történő tapasztaltszerzést követő vásárlást. A bemutatóterem tesztvezetésre is lehetőséget biztosít, első körben az online regisztrált érdeklődőknek, a későbbiekben pedig akár az utcáról betérő vásárlójelöltek számára is.
Mint megtudtuk, a Tesla központja tisztában van a bécsi szerviz túlterheltségével, és mihamarabb több hivatalos szervizt szeretne nyitni a régiónkban. Amennyiben minden jól megy, még az idén megnyithat az első budapesti Tesla-szerviz, amelyet viszont már nem a Universal Leasing Kft., hanem maga a Tesla fog létrehozni és üzemeltetni. Így ennek a létesítménynek a pontos helyszínét is az amerikai gyártó fogja majd megválasztani.
Magyarországon Teslát egyébként a Magyar Autókereskedőház Zrt.-n keresztül is lehet vásárolni, mely cég nemrégiben számolt be arról, hogy átadta az első Model 3-asát, hazai zöld rendszámmal. A finanszírozásban is segítő cég megszervezi az ügyfelek által kiválasztott járművek jellemzően Hollandiából hazánkba történő szállítását, vizsgáztatását és forgalomba helyezését.
Régiónkban legközelebb várhatóan majd Csehországban és Lengyelországban nyílik hivatalos Tesla-szalon, illetve szerviz. Jelenleg a következő európai helyszíneken található gyártói tulajdonban lévő hivatalos Tesla-kereskedés:
És ezeken a helyeken üzemel hivatalos Tesla-szerviz:
Magyarországon jelenleg csak a Supercharger nevezetű gyorstöltők révén van jelen hivatalosan a Tesla, melyek két helyszínen érhetők el:
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.