Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"bc627998-9a50-4df9-9376-4bb92cec2f0f","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Továbbra is döglődik az akkumulátorgyártás, de más ágazatok esetében már növekedés történt februárhoz képest.","shortLead":"Továbbra is döglődik az akkumulátorgyártás, de más ágazatok esetében már növekedés történt februárhoz képest.","id":"20250508_Csak-nem-bir-kikecmeregni-a-godorbol-a-magyar-ipar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bc627998-9a50-4df9-9376-4bb92cec2f0f.jpg","index":0,"item":"90b91143-520b-4561-89a6-32b137ceb1f9","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250508_Csak-nem-bir-kikecmeregni-a-godorbol-a-magyar-ipar","timestamp":"2025. május. 08. 08:50","title":"Csak nem bír kikecmeregni a gödörből a magyar ipar","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bb9dccbc-2636-4f08-bc68-22bb0799b2df","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"Elég lesz hároméves átlagban teljesíteni a CO2-kvóta kötelezettségeket. ","shortLead":"Elég lesz hároméves átlagban teljesíteni a CO2-kvóta kötelezettségeket. ","id":"20250509_Idot-nyertek-az-autogyartok-az-EU-enyhit-a-kibocsatasi-szigoron","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bb9dccbc-2636-4f08-bc68-22bb0799b2df.jpg","index":0,"item":"8a38c3d4-c83f-4ab7-8b65-7389a7799ab9","keywords":null,"link":"/cegauto/20250509_Idot-nyertek-az-autogyartok-az-EU-enyhit-a-kibocsatasi-szigoron","timestamp":"2025. május. 09. 07:31","title":"Időt nyertek az autógyártók: enyhít az EU a kibocsátási szigoron","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5af9a6ff-6f56-46dc-9a75-ab6b4ef2a802","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A zenés szórakoztató show-ba olyan zenészeket hívna meg, akiket „a hőskorban ismert meg az ország”.","shortLead":"A zenés szórakoztató show-ba olyan zenészeket hívna meg, akiket „a hőskorban ismert meg az ország”.","id":"20250508_Ujrainditana-a-Daridot-Galambos-Lajos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5af9a6ff-6f56-46dc-9a75-ab6b4ef2a802.jpg","index":0,"item":"55b521bc-29a2-47c0-bf21-fa29291269ac","keywords":null,"link":"/elet/20250508_Ujrainditana-a-Daridot-Galambos-Lajos","timestamp":"2025. május. 08. 08:45","title":" Újraindítaná a Dáridót Galambos Lajos","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"848dd4a4-2a9a-48a8-ad73-b385478026aa","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"„Gyurcsány Ferenc visszavonulása a magyar belpolitikai élet szempontjából meghatározó eseménynek tekinthető, még akkor is, ha ez még jelentősebb lett volna 2010-ben vagy akár még 2018-ban is” – mondta a HVG-nek Mesterházy Attila, a Szocialisták és Demokraták elnöke. Szerinte a kialakult helyzet lehetőséget ad arra, hogy létrejöjjön egy baloldali blokk, amelyben akár a Demokratikus Koalíció is megjelenhetne. ","shortLead":"„Gyurcsány Ferenc visszavonulása a magyar belpolitikai élet szempontjából meghatározó eseménynek tekinthető, még akkor...","id":"20250508_Mesterhazy-Attila-Itt-az-ido-hogy-egy-uj-baloldali-blokk-jojjon-letre","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/848dd4a4-2a9a-48a8-ad73-b385478026aa.jpg","index":0,"item":"88cbae7f-29d5-45a8-922b-3c4e496b9421","keywords":null,"link":"/itthon/20250508_Mesterhazy-Attila-Itt-az-ido-hogy-egy-uj-baloldali-blokk-jojjon-letre","timestamp":"2025. május. 08. 15:37","title":"Mesterházy Attila Gyurcsány Ferenc visszavonulásáról: Itt az idő, hogy egy új baloldali blokk jöjjön létre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cc9d3d53-ed7e-4e4c-b718-d44abc51b604","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Még velünk marad az átlagosnál hűvösebb idő.","shortLead":"Még velünk marad az átlagosnál hűvösebb idő.","id":"20250508_idojaras-elorejelzes-huvos-ido-eso","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cc9d3d53-ed7e-4e4c-b718-d44abc51b604.jpg","index":0,"item":"b7ea605a-8c25-477d-ab18-257b52a897f9","keywords":null,"link":"/itthon/20250508_idojaras-elorejelzes-huvos-ido-eso","timestamp":"2025. május. 08. 05:44","title":"Helyenként ma is csak 11 fok lesz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7f92bbe2-7ed6-449b-8bd3-b15712ad433d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A törölközők sok mikrobát összegyűjtenek használat közben, ezért nagyon nem mindegy, hogy mikor és hogyan dobjuk be őket a mosásba.","shortLead":"A törölközők sok mikrobát összegyűjtenek használat közben, ezért nagyon nem mindegy, hogy mikor és hogyan dobjuk be...","id":"20250508_torolkozo-mosas-gyakorisaga-hany-fokon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7f92bbe2-7ed6-449b-8bd3-b15712ad433d.jpg","index":0,"item":"7b2d8c77-ae21-4e9c-97f1-313c3c8918db","keywords":null,"link":"/tudomany/20250508_torolkozo-mosas-gyakorisaga-hany-fokon","timestamp":"2025. május. 08. 05:55","title":"Valószínűleg ön sem mossa elég gyakran a törölközőit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6502a9ca-a1ed-492c-8df9-40f1773d52d8","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A drónalakulat vezetője Ukrajna Hőse kitüntetést kapott Zelenszkijtől.","shortLead":"A drónalakulat vezetője Ukrajna Hőse kitüntetést kapott Zelenszkijtől.","id":"20250508_ukrajna-hose-kituntetes-brovdi-robert-magyar-madarai","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6502a9ca-a1ed-492c-8df9-40f1773d52d8.jpg","index":0,"item":"296e3ffe-c7d9-479f-b5cf-70a9fc6a06ce","keywords":null,"link":"/vilag/20250508_ukrajna-hose-kituntetes-brovdi-robert-magyar-madarai","timestamp":"2025. május. 08. 17:35","title":"Megkapta a legmagasabb ukrán kitüntetést Robert Brovdi, a Magyar madarai drónalakulat vezetője","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e9d5358b-16be-4941-94ad-a576d58535ce","c_author":"Tóta W. Árpád","category":"360","description":"Mit fognak elnevezni a magyar burzsoáziáról? Börtönszárnyat, esetleg. Nehéz szabadulni a gondolattól, hogy az egyre hevesebb rongyrázás a végjáték. Hogy az utolsó évüket akarják kiélvezni. És most már mindegy, mit csinálnak, mert túl vannak minden büntetési tételen. Vélemény.","shortLead":"Mit fognak elnevezni a magyar burzsoáziáról? Börtönszárnyat, esetleg. Nehéz szabadulni a gondolattól, hogy az egyre...","id":"20250508_hvg-Tota-W-Arpad-Szodoma-szazhusz-Ferrarija","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e9d5358b-16be-4941-94ad-a576d58535ce.jpg","index":0,"item":"afeb357e-ce16-4959-8a9f-3adaa5c17356","keywords":null,"link":"/360/20250508_hvg-Tota-W-Arpad-Szodoma-szazhusz-Ferrarija","timestamp":"2025. május. 08. 08:30","title":"Tóta W. Árpád: Szodoma százhúsz Ferrarija","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Négy évvel az után, hogy a Honda visszahozta a kompakt kategóriába HR-V szabadidő-autóját, kapott egy egész izgalmas, 182 lóerős, „hondás” motort a modell. Kipróbáltuk.
Furcsa autóipari sztori a HR-V-é, amely először megelőzte a korát a kilencvenes években – hol voltak akkor még a crossoverek? –, aztán meg lemaradt egy kicsit, hogy 2015-re ismét visszatérjen. A kettő közti időszakot, épp a nagy piacszerzés idejét, kihagyta a Honda, nem gyártotta a HR-V-t.
Ennek nyomán mostanra, amikor minden az SUV-król szól és sokkal élesebb a verseny, leginkább részpiacok maradtak betöltetlenek. És állítólag vannak olyan emberek, akik vezetési élményeket várnak el még egy SUV-tól is. Ha tényleg létezik ez a réteg, annak egész jó autót csináltak a japánok.
D.P.
Bár a HR-V Sport szíve-lelke az új motor, azért ennél több is jár annak, aki egy ilyenre szavazott. A megújult, krómozott rács alatt fekete méhsejt kiegészítő légbeömlők vannak, a kerékjárati ívek szintén sportosan feketék, akárcsak az exkluzív, 18 colos felnik. A sportos modellre ezeken túl is kerületek, talán túlgondolt „aeroelemek” is, a "Lamborghini-stílusban" metszett a motortérfedél vagy az alsó, műanyag szpojlerek révén. Az átlagosnál agresszívabb külsejű a hátsó lökhárítóelem is, amely egyébként valóban jól kiemeli a két, köralakú kipufogóvéget.
Pixelek, de milyenek?
Bár kívül szürke, belül meg fekete, azért a szokásos, igazán puritán japán stílusnál talán egy fokkal barátságosabb a HR-V Sport utastere. Leginkább azért, mert egész sok a burgundi-vörös bőrkárpit, csak néhol látni fekete műanyagokat.
A műszeregység nagyon klasszikus – de talán az idejétmúlt a még jobb szó rá –, a japánok érthetetlenül továbbra is erőltetik a pixeles, monokróm kijelzőket. A multimédiás rendszer 7-colos kijelzőegységével szemben is komoly kétségek merülhetnek fel, és nem csak kicsit bumfordi grafikája, hanem a tudása miatt is. Ugyanis az Apple CarPlayt például nem támogatja. Nem csodálkoznánk, ha ez folyamatos reklamáció tárgya lenne a Honda kereskedői, értékesítői felé. A kötelező USB-foglalatok megvannak, de kell egy kicsit tornázni hozzájuk, mivel az egyébként dizájnos „lebegő” konzol alatt vannak, akárcsak egy HDMI-foglalat. Ezzel egyébként elvileg megoldható az iPhone képernyőtükrözése is.
D.P.
A Honda HR-V Sportban az infotainment-rendszer esetlegességén túl megvannak azok a furfangos japán ötletek, amelyekért régóta jár az elismerés a Hondák utasterének. A Magic Seat nevű hátsóülésrendszer az egyik ilyen. Az ülések lapját és hátoldalát is többféleképpen lehet variálni, ahogy a képgalériában látni, az utastér padlójára akár egy 124 centis „óriás” kertitörpe is beférne állva. Ennek az egész variálhatóságnak a kulcsa, hogy az üzemanyagtartály nem a hátsó ülések alatt van, mint általában, hanem az első ülések alatt. A csomagtér alapból egyébként 448 literes - ami önmagában sem kicsi -, de akár 1473 literre is bővíthető.
Ügyes, ha meghajtjuk
A bűvös "selling point" egyértelműen a motortérben van. A „Sport” jelzőt szerencsére nemcsak a marketingosztály adta a modellnek, hanem a mérnökök is oda álltak mögé. A Honda Civicből transzplantált 182 lóerős turbós motorral és a "nem sport" modellhez képest átdolgozott futóművével olyan vezetési élményt adtak egy kompakt SUV-hoz, amihez igazából nem szoktunk hozzá ebben a kategóriában. Talán a BMW X2 tud még hasonlót, de abban nincs ilyen erejű variáns kézi váltóval, amely itt szintén az egyik esszenciális összetevője az autónak. A manuális váltások nélkül ugyanis épp az élmények felétől fosztanánk meg magunkat.
D.P.
A mechanikus sebességváltóval nálunk járt modellben olyan rövidek a fokozatok, hogy szinte folyamatosan világít a felfelé kapcsolást kérő jelzőfény. De itt mindez nagyon adja magát, mert ez egy finom „gépészkedős” autó. Különösen pontos a hatfokozatú váltó, rövidek és kemények kapcsolási utak. Rakosgatjuk a H-betűs váltókiosztásban a fokozatokat, amit nagyon jól vesz az autó, mintha annál jobb lenne neki, minél keményebben bánunk vele.
Simán elkapar másodikban is, jó magas fordulatnál válthatjuk sebességfokozatot, a 7,8 másodperces 0-100 km/h-ra idő bőven hihető, az 1349 kilós autó pedig ügyes kanyarban, egyenesben egyaránt. Ez a motor persze nem csak változó szelepvezérlésű - a Hondák régi hagyományát követve -, hanem turbós is. Egyszerre kapjuk meg az 5500-s fordulaton lévő teljesítménycsúcsot, de a "power” megvan a 240 Nm-es nyomatékkal alacsony fordulaton is, a turbófeltöltés miatt.
A felfüggesztéshez is hozzányúltak, a Honda által a Perfomance Dampernek hívott rendszer pedig ügyesen kezeli futómű mozgását, hogy egyáltalán ne legyen billegős a crossover karosszériája. A kormányzás is közvetlenebb az átlagnál, és még nem olyan nagy ez a kasztni, hogy esélytelen legyen a dülöngélést elfojtani brutálisan kemény lengéscsillapítók nélkül is.
D.P.
Igaz persze az is, hogy a Honda motorja nem túl halk és 130-nál már 3000 felett forog a motor főtengelye, és nincs a motorblokkon semmilyen zajvédő elem, amely tompítaná a zajforrást. Fogyasztása átlagosan 8,8 liter, de ebben közrejátszik a meglehetősen felszabadult karakterű autó, és ezzel együtt az is, hogy az Eco módot szinte nem is használtuk.
Extrák, árak
A vezetéstámogató és biztonsági asszisztensrendszerekben is hozza a kötelezőt a HR-V. A Honda Sensing asszisztensben van: városi vészfékasszisztens, adaptív tempomat, sávtartó, sávelhagyás-figyelmeztetés, figyelmeztető a keresztirányú forgalom veszélyeire és holttérmonitor is.
Nem kérdés, hogy a konkurenciához - Peugeot 3008, Skoda Karoq, Volkswagen T-Roc, Mazda CX-3 - képest sokkal izgalmasabb autós élményt tud adni a HR-V Sport, bár 8,5 millió forintos ára mellett kicsit nehéz megbocsátani elavult, ingerszegény kütyütechnikáját.