Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"eca58ab5-fbf5-425f-8ab0-4e33e80caf4d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Vizsgálatnak vetettek alá 30 házi macskát, hogy kiderüljön: valóban meg tudják-e különböztetni az emberi szagokat egymástól. Az eredmények alapján igen, de azért van egy nagy „de” a dologban.","shortLead":"Vizsgálatnak vetettek alá 30 házi macskát, hogy kiderüljön: valóban meg tudják-e különböztetni az emberi szagokat...","id":"20250602_macskak-szaglasa-kulonbozo-szemelyek-megkulonboztetese-kutatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eca58ab5-fbf5-425f-8ab0-4e33e80caf4d.jpg","index":0,"item":"fbaee1c1-b75f-4b32-a4b3-5151aa6df284","keywords":null,"link":"/tudomany/20250602_macskak-szaglasa-kulonbozo-szemelyek-megkulonboztetese-kutatas","timestamp":"2025. június. 02. 20:03","title":"Meglepő dolog derült ki a macskák szaglásáról – lehet, hogy nem csak a kutyák ismerik fel így a gazdájukat?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a82ed111-a87d-48b1-983a-77ee0904d249","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Szinte az összes fontosabb német útvonalat lezártnak mutatta a Google alkalmazása a napokban, ami elég komoly káoszt okozott az országban. ","shortLead":"Szinte az összes fontosabb német útvonalat lezártnak mutatta a Google alkalmazása a napokban, ami elég komoly káoszt...","id":"20250602_google-terkep-hiba-nemetorszag-lezarasok-kaosz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a82ed111-a87d-48b1-983a-77ee0904d249.jpg","index":0,"item":"3ed44ae1-b2ae-4de2-9104-ecec0cddecf0","keywords":null,"link":"/tudomany/20250602_google-terkep-hiba-nemetorszag-lezarasok-kaosz","timestamp":"2025. június. 02. 09:03","title":"Meghibásodott a Google Térkép, szinte egész Németország megbénult","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2637425a-6d91-438c-8c9c-1c0ca1ffeb00","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az orosz és ukrán küldöttség ma ülne tárgyalóasztalhoz Isztambulban. ","shortLead":"Az orosz és ukrán küldöttség ma ülne tárgyalóasztalhoz Isztambulban. ","id":"20250602_Beketargyalasok-elott-ket-gyermek-megserult-tobben-meghaltak-a-legujabb-orosz-tamadasokban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2637425a-6d91-438c-8c9c-1c0ca1ffeb00.jpg","index":0,"item":"1ccd9ea3-ea8d-4425-9847-d00f31673292","keywords":null,"link":"/vilag/20250602_Beketargyalasok-elott-ket-gyermek-megserult-tobben-meghaltak-a-legujabb-orosz-tamadasokban","timestamp":"2025. június. 02. 09:02","title":"Béketárgyalások előtt: két gyermek megsérült, többen meghaltak a legújabb orosz támadásokban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"41db833b-e15d-49e3-8e51-b00797f5a721","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A halottkém ellen eljárás indult, akár börtönbe is kerülhet.","shortLead":"A halottkém ellen eljárás indult, akár börtönbe is kerülhet.","id":"20250603_halottkem-koporso-csehorszag-hiba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/41db833b-e15d-49e3-8e51-b00797f5a721.jpg","index":0,"item":"111d3008-d8e0-46d8-adb7-fc15ef8976fc","keywords":null,"link":"/elet/20250603_halottkem-koporso-csehorszag-hiba","timestamp":"2025. június. 03. 09:14","title":"Kinyitotta a szemét a koporsóban a halottnak nyilvánított nő","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"09c3e686-9ca8-4719-90db-5fdc761e4cba","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Estétől nő a valószínűsége.","shortLead":"Estétől nő a valószínűsége.","id":"20250602_idojaras-elorejelzes-zivatar-figyelmeztetes-viharos-szellokes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/09c3e686-9ca8-4719-90db-5fdc761e4cba.jpg","index":0,"item":"f0da13a8-0490-4f3e-b0b8-0a0eb4ecff71","keywords":null,"link":"/itthon/20250602_idojaras-elorejelzes-zivatar-figyelmeztetes-viharos-szellokes","timestamp":"2025. június. 02. 10:33","title":"Hét megyére adtak ki figyelmeztetést zivatarok miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b954fbc8-5e1b-4c46-8d47-4dc85243637c","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A demonstráción többek között Paizs Miklós és Juhász Péter is felszólalt. ","shortLead":"A demonstráción többek között Paizs Miklós és Juhász Péter is felszólalt. ","id":"20250603_tuntetes-hadhazy-akos-ferenciek-tere","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b954fbc8-5e1b-4c46-8d47-4dc85243637c.jpg","index":0,"item":"2fdbc3e7-9783-46dd-a21e-010fb34dfa7d","keywords":null,"link":"/itthon/20250603_tuntetes-hadhazy-akos-ferenciek-tere","timestamp":"2025. június. 03. 17:34","title":"Tüntetés nélkül nincsen kedd, újra a Ferenciek terén tiltakozott Hadházy Ákos","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0087e138-4927-4077-8585-5eb896f1d1e8","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Rekord részvételi aránnyal voksoltak rá, bár a helyzetet könnyítette, hogy ő volt az egyetlen induló.","shortLead":"Rekord részvételi aránnyal voksoltak rá, bár a helyzetet könnyítette, hogy ő volt az egyetlen induló.","id":"20250602_Dobrev-Klarat-valasztottak-a-Demokratikus-Koalicio-uj-elnokenek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0087e138-4927-4077-8585-5eb896f1d1e8.jpg","index":0,"item":"367655c2-fcad-4227-9bc1-6f68a25072b8","keywords":null,"link":"/itthon/20250602_Dobrev-Klarat-valasztottak-a-Demokratikus-Koalicio-uj-elnokenek","timestamp":"2025. június. 02. 11:23","title":"Nincs meglepetés, Dobrev Klárát választották a Demokratikus Koalíció új elnökének","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"31923f45-747a-45f5-808a-c5d2411c16a2","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Közben a franchise boltlánc növelni tudta a bevételeit.","shortLead":"Közben a franchise boltlánc növelni tudta a bevételeit.","id":"20250602_Coop-boltok-ceges-beszamolo-nyereseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/31923f45-747a-45f5-808a-c5d2411c16a2.jpg","index":0,"item":"98eff04e-bf2d-4ac4-91b3-545e9e1fe8d3","keywords":null,"link":"/kkv/20250602_Coop-boltok-ceges-beszamolo-nyereseg","timestamp":"2025. június. 02. 15:32","title":"Csökkent a Coop boltok mögött álló cég nyeresége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Négy évvel az után, hogy a Honda visszahozta a kompakt kategóriába HR-V szabadidő-autóját, kapott egy egész izgalmas, 182 lóerős, „hondás” motort a modell. Kipróbáltuk.
Furcsa autóipari sztori a HR-V-é, amely először megelőzte a korát a kilencvenes években – hol voltak akkor még a crossoverek? –, aztán meg lemaradt egy kicsit, hogy 2015-re ismét visszatérjen. A kettő közti időszakot, épp a nagy piacszerzés idejét, kihagyta a Honda, nem gyártotta a HR-V-t.
Ennek nyomán mostanra, amikor minden az SUV-król szól és sokkal élesebb a verseny, leginkább részpiacok maradtak betöltetlenek. És állítólag vannak olyan emberek, akik vezetési élményeket várnak el még egy SUV-tól is. Ha tényleg létezik ez a réteg, annak egész jó autót csináltak a japánok.
D.P.
Bár a HR-V Sport szíve-lelke az új motor, azért ennél több is jár annak, aki egy ilyenre szavazott. A megújult, krómozott rács alatt fekete méhsejt kiegészítő légbeömlők vannak, a kerékjárati ívek szintén sportosan feketék, akárcsak az exkluzív, 18 colos felnik. A sportos modellre ezeken túl is kerületek, talán túlgondolt „aeroelemek” is, a "Lamborghini-stílusban" metszett a motortérfedél vagy az alsó, műanyag szpojlerek révén. Az átlagosnál agresszívabb külsejű a hátsó lökhárítóelem is, amely egyébként valóban jól kiemeli a két, köralakú kipufogóvéget.
Pixelek, de milyenek?
Bár kívül szürke, belül meg fekete, azért a szokásos, igazán puritán japán stílusnál talán egy fokkal barátságosabb a HR-V Sport utastere. Leginkább azért, mert egész sok a burgundi-vörös bőrkárpit, csak néhol látni fekete műanyagokat.
A műszeregység nagyon klasszikus – de talán az idejétmúlt a még jobb szó rá –, a japánok érthetetlenül továbbra is erőltetik a pixeles, monokróm kijelzőket. A multimédiás rendszer 7-colos kijelzőegységével szemben is komoly kétségek merülhetnek fel, és nem csak kicsit bumfordi grafikája, hanem a tudása miatt is. Ugyanis az Apple CarPlayt például nem támogatja. Nem csodálkoznánk, ha ez folyamatos reklamáció tárgya lenne a Honda kereskedői, értékesítői felé. A kötelező USB-foglalatok megvannak, de kell egy kicsit tornázni hozzájuk, mivel az egyébként dizájnos „lebegő” konzol alatt vannak, akárcsak egy HDMI-foglalat. Ezzel egyébként elvileg megoldható az iPhone képernyőtükrözése is.
D.P.
A Honda HR-V Sportban az infotainment-rendszer esetlegességén túl megvannak azok a furfangos japán ötletek, amelyekért régóta jár az elismerés a Hondák utasterének. A Magic Seat nevű hátsóülésrendszer az egyik ilyen. Az ülések lapját és hátoldalát is többféleképpen lehet variálni, ahogy a képgalériában látni, az utastér padlójára akár egy 124 centis „óriás” kertitörpe is beférne állva. Ennek az egész variálhatóságnak a kulcsa, hogy az üzemanyagtartály nem a hátsó ülések alatt van, mint általában, hanem az első ülések alatt. A csomagtér alapból egyébként 448 literes - ami önmagában sem kicsi -, de akár 1473 literre is bővíthető.
Ügyes, ha meghajtjuk
A bűvös "selling point" egyértelműen a motortérben van. A „Sport” jelzőt szerencsére nemcsak a marketingosztály adta a modellnek, hanem a mérnökök is oda álltak mögé. A Honda Civicből transzplantált 182 lóerős turbós motorral és a "nem sport" modellhez képest átdolgozott futóművével olyan vezetési élményt adtak egy kompakt SUV-hoz, amihez igazából nem szoktunk hozzá ebben a kategóriában. Talán a BMW X2 tud még hasonlót, de abban nincs ilyen erejű variáns kézi váltóval, amely itt szintén az egyik esszenciális összetevője az autónak. A manuális váltások nélkül ugyanis épp az élmények felétől fosztanánk meg magunkat.
D.P.
A mechanikus sebességváltóval nálunk járt modellben olyan rövidek a fokozatok, hogy szinte folyamatosan világít a felfelé kapcsolást kérő jelzőfény. De itt mindez nagyon adja magát, mert ez egy finom „gépészkedős” autó. Különösen pontos a hatfokozatú váltó, rövidek és kemények kapcsolási utak. Rakosgatjuk a H-betűs váltókiosztásban a fokozatokat, amit nagyon jól vesz az autó, mintha annál jobb lenne neki, minél keményebben bánunk vele.
Simán elkapar másodikban is, jó magas fordulatnál válthatjuk sebességfokozatot, a 7,8 másodperces 0-100 km/h-ra idő bőven hihető, az 1349 kilós autó pedig ügyes kanyarban, egyenesben egyaránt. Ez a motor persze nem csak változó szelepvezérlésű - a Hondák régi hagyományát követve -, hanem turbós is. Egyszerre kapjuk meg az 5500-s fordulaton lévő teljesítménycsúcsot, de a "power” megvan a 240 Nm-es nyomatékkal alacsony fordulaton is, a turbófeltöltés miatt.
A felfüggesztéshez is hozzányúltak, a Honda által a Perfomance Dampernek hívott rendszer pedig ügyesen kezeli futómű mozgását, hogy egyáltalán ne legyen billegős a crossover karosszériája. A kormányzás is közvetlenebb az átlagnál, és még nem olyan nagy ez a kasztni, hogy esélytelen legyen a dülöngélést elfojtani brutálisan kemény lengéscsillapítók nélkül is.
D.P.
Igaz persze az is, hogy a Honda motorja nem túl halk és 130-nál már 3000 felett forog a motor főtengelye, és nincs a motorblokkon semmilyen zajvédő elem, amely tompítaná a zajforrást. Fogyasztása átlagosan 8,8 liter, de ebben közrejátszik a meglehetősen felszabadult karakterű autó, és ezzel együtt az is, hogy az Eco módot szinte nem is használtuk.
Extrák, árak
A vezetéstámogató és biztonsági asszisztensrendszerekben is hozza a kötelezőt a HR-V. A Honda Sensing asszisztensben van: városi vészfékasszisztens, adaptív tempomat, sávtartó, sávelhagyás-figyelmeztetés, figyelmeztető a keresztirányú forgalom veszélyeire és holttérmonitor is.
Nem kérdés, hogy a konkurenciához - Peugeot 3008, Skoda Karoq, Volkswagen T-Roc, Mazda CX-3 - képest sokkal izgalmasabb autós élményt tud adni a HR-V Sport, bár 8,5 millió forintos ára mellett kicsit nehéz megbocsátani elavult, ingerszegény kütyütechnikáját.