Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f09601c5-5760-485a-a30b-d2d17eecdf60","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A plakátot teherautón hordozzák körbe a főváros utcáin. Guy Verhofstadt egy Orbán Viktornak szóló üzenetet is közzétett.","shortLead":"A plakátot teherautón hordozzák körbe a főváros utcáin. Guy Verhofstadt egy Orbán Viktornak szóló üzenetet is közzétett.","id":"20241128_putyin-orban-plakatkampany-verhofstadt-budapest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f09601c5-5760-485a-a30b-d2d17eecdf60.jpg","index":0,"item":"9beb2e4b-58e3-4f4c-b735-9d5cb181f11f","keywords":null,"link":"/itthon/20241128_putyin-orban-plakatkampany-verhofstadt-budapest","timestamp":"2024. november. 28. 15:56","title":"Putyinos-orbános plakátkampányt indítottak Verhofstadték Budapesten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"33198340-a67a-4162-9a0c-b20f9652e1cf","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Ismét sikerült megmenteni a Voyager-1 űrszondát, ami ezúttal kommunikációs problémákkal küszködött. ","shortLead":"Ismét sikerült megmenteni a Voyager-1 űrszondát, ami ezúttal kommunikációs problémákkal küszködött. ","id":"20241128_nasa-voyager-1-kommunikacio-helyreallitasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/33198340-a67a-4162-9a0c-b20f9652e1cf.jpg","index":0,"item":"6beb7f74-7edc-40fd-8b72-90674ef02134","keywords":null,"link":"/tudomany/20241128_nasa-voyager-1-kommunikacio-helyreallitasa","timestamp":"2024. november. 28. 13:03","title":"Telefon haza: egy hónap után újból rendben kommunikál a Voyager-1","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1cf0d038-cb12-45c4-bf70-3276569a963e","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A mosdóban húzta meg magát.","shortLead":"A mosdóban húzta meg magát.","id":"20241128_potyautas-delta-airlines-new-york-parizs","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1cf0d038-cb12-45c4-bf70-3276569a963e.jpg","index":0,"item":"bc6e6611-768b-4f76-9852-1fb03a399197","keywords":null,"link":"/elet/20241128_potyautas-delta-airlines-new-york-parizs","timestamp":"2024. november. 28. 11:25","title":"Potyautast találtak a New Yorkból Párizsba tartó repülőgépen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9cd27001-a5d4-4dd3-b184-e3d51a86245b","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"sport","description":"Katarban is meleg volt, de Miamiban még melegebb lesz. ","shortLead":"Katarban is meleg volt, de Miamiban még melegebb lesz. ","id":"20241129_foci-vb-2026-extrem-hoseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9cd27001-a5d4-4dd3-b184-e3d51a86245b.jpg","index":0,"item":"ec267f30-b72f-4625-984f-9420b8982749","keywords":null,"link":"/sport/20241129_foci-vb-2026-extrem-hoseg","timestamp":"2024. november. 29. 12:38","title":"Kutatók szerint át kellene gondolni a 2026-os foci-vb-t, mert egyes helyszíneken 50 fok lesz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3f3e5c1c-3ba9-48df-a4ba-4286dd461900","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A Die Presse szerint Európának okulnia kell a korábbi hibákból és saját kudarcaiért nem tolhatja át a felelősséget másokra. A közel-keleti tűzszünetről ír a Washington Post, a Wall Street Journal és a Guardian. Nehéz helyzetbe került a magyar és a szlovák kormány, miután az Egyesült Államok szankciók alá vonta a Gazprombankot. Trump visszatérése után Európának a zsebébe kell nyúlnia biztonsága érdekében, írja a Time magazin.","shortLead":"A Die Presse szerint Európának okulnia kell a korábbi hibákból és saját kudarcaiért nem tolhatja át a felelősséget...","id":"20241128_nemzetkozi-lapszemle-europa-eu-von-der-leyen-kozel-kelet-trump-biden-netanjahu-gazprombank-oroszorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f3e5c1c-3ba9-48df-a4ba-4286dd461900.jpg","index":0,"item":"de15e4c2-7878-4058-aa6d-d915c78191e0","keywords":null,"link":"/360/20241128_nemzetkozi-lapszemle-europa-eu-von-der-leyen-kozel-kelet-trump-biden-netanjahu-gazprombank-oroszorszag","timestamp":"2024. november. 28. 10:34","title":"Die Presse: Európa 1945 óta nem volt ennyire súlyos helyzetben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c539d3ee-90bf-46a6-81f8-4d2c9f818b20","c_author":"HVG","category":"360","description":"Német kutatók új megvilágításba helyezték azt, hogyan kódolja az agyunk a matematika egyik legelvontabb definícióját, a nullát, amelynek értelmezése egyáltalán nem magától értetődő.","shortLead":"Német kutatók új megvilágításba helyezték azt, hogyan kódolja az agyunk a matematika egyik legelvontabb definícióját...","id":"20241130_hvg-nulla-feldolgozasa-emberi-agy","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c539d3ee-90bf-46a6-81f8-4d2c9f818b20.jpg","index":0,"item":"fed3dfc0-a002-4044-b8a8-6b148c89bc75","keywords":null,"link":"/360/20241130_hvg-nulla-feldolgozasa-emberi-agy","timestamp":"2024. november. 30. 08:30","title":"Különös dolog történik az agyban, amikor az ember a 0-val szembesül","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3f8690e4-ba4b-4d20-9751-2aa0c0f074c7","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ma már kevesebb, mint minden tizedik kocsiban található csak hagyományos kézifék.","shortLead":"Ma már kevesebb, mint minden tizedik kocsiban található csak hagyományos kézifék.","id":"20241129_szinte-teljesen-eltunt-a-kezifek-kar-az-uj-autokbol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f8690e4-ba4b-4d20-9751-2aa0c0f074c7.jpg","index":0,"item":"498bb5d7-249b-4da8-b97a-930cbb91fe79","keywords":null,"link":"/cegauto/20241129_szinte-teljesen-eltunt-a-kezifek-kar-az-uj-autokbol","timestamp":"2024. november. 29. 07:59","title":"Szinte teljesen eltűnt a kézifékkar az új autókból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6cf62df9-2ebf-4acc-b871-c1970e9cf114","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A gyanú szerint néhányukra a házukat is rágyújtotta, hogy eltüntesse a nyomokat. ","shortLead":"A gyanú szerint néhányukra a házukat is rágyújtotta, hogy eltüntesse a nyomokat. ","id":"20241128_Gyilkossag-orvos-paciens-gyujtogatas-Nemetorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6cf62df9-2ebf-4acc-b871-c1970e9cf114.jpg","index":0,"item":"1f812e0f-75ae-49ae-bbab-0f59967db31e","keywords":null,"link":"/vilag/20241128_Gyilkossag-orvos-paciens-gyujtogatas-Nemetorszag","timestamp":"2024. november. 28. 17:47","title":"Nyolc páciensével végezhetett egy orvos Németországban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Volkswagen Golf gyilkosának is beharangozott újdonság biztosan nem fogja átvenni a német sikermodell helyét, de sokan szemet vetnek majd rá. A Škoda Scala az alsó középkategóriában betöltheti azt a helyet, amit a Rapidnak nem igazán sikerült.
A Škoda úgy döntött, lecseréli a Rapidot, jöjjön helyette a Scala. A piac, ahova belép, korántsem kicsi, nálunk is közel 35 ezer autó fogyott ebben a szegmensben, amelyben a Škoda Octavia is van. Csak míg az Octavia felfele lóg ki, a Rapid lefele lógott. A Scala pedig pont a közepébe találna. Legalábbis szigorúan a mérete alapján.
Az újdonság lényegében a Volkswagen Polo technológiáján alapul. Ez az úgynevezett MQB A0 platform, amely az alapját jelenti a Seat Aronának is. A Scala nagyobb is, mint a Rapid volt, ezért az arányai ennek megfelelően kissé eltérőek: 4,36 méter hosszú, 1,79 mm széles és 1,47 méter magas, a Scala 5,8 cm-rel hosszabb, 8,7 cm-rel szélesebb és 1,2 cm-rel magasabb, mint a Rapid.
D.P.
D.P.
D.P.
D.P.
Ami a Rapid nagy hátránya volt, hogy keskeny volt az utastere, azt az új padlólemez teljesen orvosolja, kényelmesen elférni elől-hátul a Scalában. A csomagtér szokásosan méretes: 467 liter alapból, a hátsó üléseket lehajtva már 1410 liter is lehet. Elektronikusan is nyitható a csomagtérajtó, ami akár színezett üvegből is készült, mostantól a Skoda felirat van az embléma helyett.
Az utastérben szokásosan Škoda a Scala is, a kényelem, az ergonómia, az anyagok, az infotainment-rendszer, mind jó minőségűek, ugyanakkor a Scala a teljes VW-csoport első autója, amely megkapta a következő generációs infokommunikációs rendszert a MIB3-at. Gyorsabb és egyértelműbb minden rajta, mint a korábbi egységeken.
A Scala ezen egységét egyébként is úgy tervezték, hogy folyamatosan a „hálón” lógjon: az autó a közlekedési információkat például a Škoda Connecten keresztül kapja. Értékelhető húzás az is a csehektől, hogy aki nem akar sokat költeni a középső multimédia-fejegységre, annak kínálnak egy alapváltozatot is, ami ugyanúgy tudja az okostelefonos kapcsolódást: Apple CarPlayt, Android Autót. Igaz, a látványos, 10 colos képernyő nélkül.
A motorkínálat vélhetően legnépszerűbb darabja a háromhengeres, 1.0 literes egység 115 lóerős változata lesz, ami elég is a kompakt Scala számára. A háromhengeresnek alacsony fordulaton nincs sok ereje, de közepestől felfelé 4500 fordulatszámig egész élénk. A kabin belsejében egyébként nem tűnt zajosnak a motor, a futómű is kényelmesnek tűnik, igaz, nagyon rövid próba alapján. Azok számára, akik nagyobb teljesítményt akarnak, ott a 150 lóerős TSI 1.5 literes benzinmotorral, ami végképp gondtalanul viszi a könnyű autót.
D.P.
D.P.
D.P.
D.P.
A Scalában a biztonsági asszisztensek közt ott az adaptív tempomat, a sávsegéd, a gyalogos felismeréssel ellátott automatikus vészfékező rendszer, a holttérfigyelő, illetve egy úgynevezett manőverasszisztens is. Persze a csehek figyeltek a Simply Clever megoldásokra is, így mostantól tölcsértetős az ablakmosó-folyadék tartály, a jégkaparón pedig gumiabroncs profilmélység-mérő is van.
Az általunk konkrétan próbált 1.0 literes TSI, Ambition felszereltségű modellt, 8 colos médiaegységgel 6,55 millióért kínálják. A Style felszereltség, amiben már automata klíma, full LED-hátsó lámpa, és további olyan extrák, mint a 10,2 colos digitális műszer fal van, 10 hangszórós hifivel, elektromosan állítható vezetőüléssel, lengéscsillapító szabályozással, DSG-váltóval, bizony simán közel járhat a 10 millió forinthoz.
Jelen pillanatban, amikor egy Škoda Kodiaqba már 5,5 millióért is be lehet ülni, igaz, kell hozzá három gyerek, akkor látható, máshol lehet igazán nagyot fogni a Škoda választékában mostanság, de a céges, flottás vonalnak a Scala ott lehet majd a top jelöltjei között.