szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Bár a régi hagyományokkal ellentétben nem csak hátul, hanem mindenhol hajt, vélhetően igen komoly élmény lehet ennek a Ladának a vezetése.

Az AvtoVAZ aktuális kínálatának legsportosabb közúti modellje nem más, mint a közelmúltban piacra dobott Lada Vesta Sport. Ennek a hazánkban nem kapható típusnak a motorházteteje alatt egy 1,8 literes szívó benzinmotor található, mely egy ötfokozatú kéziváltón keresztül juttatja 145 lóerős teljesítményét, illetve 184 Nm-es nyomatékát az első kerekekre.

És mindez 9,6 másodperces 0-100-as szintidőhöz, illetve 193 km/h végsebességhez elegendő.
AvtoVAZ

Érkezőben azonban egy a WTCC-múlttal is rendelkező Vesta Sportnál sokkal komolyabb orosz fejlesztés, ami nem más, mint a Granta Proto. A könnyen kikövetkeztethető módon a Lada Grantára épülő újdonság egy R5-ös fejlesztéseket felvonultató, bukócsöves merevítést kapott raliautó, melyet az MR-motorsport az orosz bajnokságban kíván rajthoz állítani.

MR-motorsport

A turbóval megfújt benzinmotor nem kevesebb, mint 350 lóerős teljesítményt ad le a négy kerékre, a pilótának pedig egy hatfokozatú szekvenciális sebességváltót kell a lehető legjobb ritmusban kezelnie.

MR-motorsport

 

MR-motorsport

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!