szerző:
Tetszett a cikk?

Megérkeztek Magyarországra a Kia népszerű kompakt divatterepjárójának első tisztán elektromos hajtásláncú példányai.

A Kia 2016-ban dobta piacra új crossover modelljét, a Nirót. A 4,35 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,53 méter magas típus 141 lóerős, illetve 265 Nm-es, 1,56 kWh aksis normál hibrid alapmodellje 7,2 millió forinttól indul itthon, a hasonló teljesítményű, de 427 helyett csak 324 literes csomagterű, 8,9 kWh-s plugin hibrid változat alapára pedig 9,85 millió forint.

Utóbbi típus már zöld rendszámmal rendelkezik, csakúgy, mint a most hazánkba érkezett újabb változat, a 100 százalékban elektromos hajtásláncú, elsőkerék-hajtású e-Niro.

A 39,2 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt alapmodell WLTP-szabvány szerinti hatótávja 289 kilométer, a 64 kWh-s modell pedig egy feltöltéssel akár 455 kilométeres távolságot is képes megtenni. A kisebb akkumulátor 315, a nagyobb 453 kilogrammot nyom a mérlegen, és mindkettő vízhűtéses.

László Ferenc
László Ferenc

A normál hűtőrács nélküli, kis légellenállású felnivel szerelt kocsi városi WLTP-hatótávja a 615 kilométert is elérheti, a gyakoribb motorféküzem és így a nagyobb arányú visszatáplálás miatt. Utóbbit erősségéet egyébként a kormány mögötti fülek révén négy fokozatban lehet állítani.

Megjegyzendő, hogy a szigorúbb és életszerűbb amerikai EPA-mérés szerint a nagyobb telepes e-Niro hatótávja 382 kilométer.

László Ferenc

A full LED-es fényszórókat kapott e-Niro számos technológiát használ hatótávja növelésére: ilyen a villanymotort motorféküzemben generátorként működtető regeneratív fékezés, a vitorlázó üzemmód, és a prediktív energiavezérlés. Utóbbi kettő a navigációs rendszerrel együttműködve figyelembe veszi az út vonalvezetését és a domborzati viszonyokat is, ezek alapján tesz javaslatot a vitorlázó (szabadon guruló) üzemmód használatára.

László Ferenc

Fontos megjegyezni továbbá, hogy a 64 kWh-s telep 100 kW-os gyorstöltéssel 54 perc alatt 80 százalékosra tölthető, illetve, hogy a csomagtartó 451 literes. Az e-Nirónak ezenkívül az utastere is méretes, tapasztalataink szerint egy 1,84 méter magas sofőr mögött kényelmesen elfér egy hasonló méretű utas.

László Ferenc
László Ferenc

A 39,2 kWh-s e-Niro 136 lóerős teljesítményű és 9,8 másodperc alatt gyorsul fel állóhelyzetből 100-as tempóra, a végsebessége 155 km/h. A 64 kWh-s változat már 204 lóerőt, illetve 395 Nm-t szabadít rá a kerekekre, és ennek köszönhetően ez a 167 km/h végsebességű típus akár 7,8 másodperc alatt is képes letudni a 0-100-as sprintet.

A lehető legalacsonyabb fogyasztásra kihegyezett Eco módban maximum 120 km/h-val lehet haladni.

László Ferenc

A 9,2-11,8 millió forintos alapárú Hyundai Kona electric testvérmodelljének tekinthető Kia e-Niro hazánkban 9,8-11,3 millió forintos áron debütál. Az előrendeléseket hamarosan már le lehet adni a típusra, melynek első példányait a jövő év első negyedévében vehetik majd át a vásárlók. A feltűntetett összegek az elektromos autókra igényelhető 1,5 millió forintos állami támogatást már tartalmazzák.

A Kia 7 éves, 150 000 kilométeres garanciája az e-Niróra (valamint annak villanymotorjára és akkumulátorára) is korlátozás nélkül érvényes. Mint megtudtuk, a gyártó hazai képviselete jövőre 300 darab e-Niro eladásával számol.

László Ferenc

 

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!