Jól tudjuk, hogy egy sportautó esetében nem minden a hatalmas teljesítmény, hiszen néha egy gyengébb, de könnyű autóval élvezetesebbet lehet autózni, mint egy erős, de nehéz delikvenssel. Mindenesetre a menetteljesítménynek még mindig a nyers motorerő az egyik legfontosabb meghatározó tényezője.
Az alábbi toplistán a világ jelenlegi legerősebb sportkocsijait vonultatjuk fel, még pedig kizárólag teljesítmény alapján rangsorolva. Az erősen kamuszagú, régóta csak ígérgetett több ezer lóerős modelleket hanyagoltuk, a listán csak olyan autók szerepelnek, melyek ténylegesen léteznek és legalább néhány darabos kisszériát terveznek belőlük gyártani.
Az első helyen a szomszédos Horvátországban gyártott Rimac C-Two található, mely 1 950 kilogramm tömegű, illetve 412 km/h végsebességű villanyautó nem kevesebb, mint 1914 lóerős teljesítményű. És mindez 1,97 másodperces 0-100-as sprintet tesz lehetővé.
A második a Pininfarina Battista, ami ugyancsak egy villanymotoros sportkocsi. Ez a 2,2 millió eurós olasz versenyző 1900 lóerős és 0-ról 300-ra alig 12 másodperc alatt lő ki.
A képzeletbeli bronzérem a még 2010-ben kijött, 7 literes biturbó motorral szerelt Keating TKR-nek jár. Ez az alig 995 kilogrammos közúti torpedó 1 825 lóerőt szabadít rá az aszfaltra, és a gyorsulásának csak 418 km/h-nál szakad vége.
A negyedik a Hennessey Venom F5, melynek 8 literes biturbó V8-as erőforrása 1 622 lóerőt ad le. És ez ahhoz elegendő, hogy a 0-400-as sprint kevesebb, mint 30 másodpercnyi időt vegyen igénybe. Illetve, hogy a végsebesség megközelítse az 500 km/h-t.
Az ötödik az idén márciusban leleplezett Koenigsegg Jesko. Az ebben a 3 millió eurós svéd hiperautóban lévő 5 literes biturbó V8-as motor 1600 lóerős produkciót ad elő. Az 1,3 tonnás járgány végsebessége eléri a 480 km/h-t.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.