szerző:
Tetszett a cikk?

Ennek a BMW-nek a hátán kivételesen nem egy, hanem két kék-fehér márkajelzés látható.

A BMW 1978 őszén mutatta be M1 típusjelzésű sportkocsiját, melyből 1981 végéig mindössze 453 példány készült. Gyakorinak tehát egyáltalán nem mondható a bajor típus, melyből azonban még ritkább az M1 Procar nevet kapott versenyváltozat, amiből alig 40 darab hagyta el a gyártósort.

És ez utóbbi típusból a múlt hét végén kettő is körözött a mogyoródi Hungaroring Classic rendezvényen.

László Ferenc

A BMW M1 egy mindössze 1,14 méter magas és alig 1,3 tonna tömegű sportkocsi, melynek mozgatásáról egy 3,5 literes soros 6 hengeres motor gondoskodik a maga 277 lóerős teljesítményével, illetve 330 Nm-es nyomatékával. Az ötfokozatú kéziváltós M1 végsebessége 260 km/h.

László Ferenc

Az M1 Procar versenyautó szívó kivitele 470 lóerős teljesítményt ad le, de a turbós változatok nem kevesebb, mint 850 lóerősek. Az M1 Procar 1979-es első bajnokságát a közelmúltban elhunyt háromszoros F1 világbajnok, az osztrák Niki Lauda nyerte meg, a következő évben pedig az ugyancsak háromszoros F1-bajnok brazil Nelson Piquet győzelmeskedett.

A típussal 1981 és 1986 között a LeMans-i 24 órás versenyen is többször rajtvonalhoz álltak.

László Ferenc

 

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!