A
BMW 1978 őszén mutatta be
M1 típusjelzésű sportkocsiját, melyből 1981 végéig mindössze 453 példány készült. Gyakorinak tehát egyáltalán nem mondható a bajor típus, melyből azonban még ritkább az M1 Procar nevet kapott versenyváltozat, amiből alig 40 darab hagyta el a gyártósort.
És ez utóbbi típusból a múlt hét végén kettő is körözött a mogyoródi Hungaroring Classic rendezvényen.
A BMW M1 egy mindössze 1,14 méter magas és alig 1,3 tonna tömegű sportkocsi, melynek mozgatásáról egy 3,5 literes soros 6 hengeres motor gondoskodik a maga 277 lóerős teljesítményével, illetve 330 Nm-es nyomatékával. Az ötfokozatú kéziváltós M1 végsebessége 260 km/h.
Az M1 Procar versenyautó szívó kivitele 470 lóerős teljesítményt ad le, de a turbós változatok nem kevesebb, mint 850 lóerősek. Az M1 Procar 1979-es első bajnokságát a közelmúltban elhunyt háromszoros F1 világbajnok, az osztrák Niki Lauda nyerte meg, a következő évben pedig az ugyancsak háromszoros F1-bajnok brazil Nelson Piquet győzelmeskedett.
A típussal 1981 és 1986 között a LeMans-i 24 órás versenyen is többször rajtvonalhoz álltak.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.