Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e4705259-2872-44de-8cd7-f157b41cd028","c_author":"Mészáros Márton Balázs","category":"gazdasag","description":"Maroš Šefčovič kereskedelemért felelős uniós biztos szerint a Donald Trump által bejelentett vámok 380 milliárd euró értékű európai exportot érintenek.","shortLead":"Maroš Šefčovič kereskedelemért felelős uniós biztos szerint a Donald Trump által bejelentett vámok 380 milliárd euró...","id":"20250407_donald-trump-vam-europai-unio-maros-sefcovic-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e4705259-2872-44de-8cd7-f157b41cd028.jpg","index":0,"item":"99107d43-4811-4b2d-98be-249951e34cbb","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250407_donald-trump-vam-europai-unio-maros-sefcovic-ebx","timestamp":"2025. április. 07. 16:37","title":"Itt az EU ajánlata Trumpnak: 0 százalékos vámok, kölcsönösen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"268bb1a0-b118-42b3-acf3-b37c5060549d","c_author":"Balla István","category":"360","description":"Hamarosan visszajárnak az államnak azok a laptopok, amelyeket három éve a kampányban osztottak szét a diákok között. De ki fogja a visszaadást lebonyolítani? Egyáltalán mit lehet még kezdeni ezekkel a gépekkel? Érnek bármit? És volt-e ennek az egésznek értelme?","shortLead":"Hamarosan visszajárnak az államnak azok a laptopok, amelyeket három éve a kampányban osztottak szét a diákok között. De...","id":"20250407_iskolai-laptopok-oktatas-kompetenciameres-rrf","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/268bb1a0-b118-42b3-acf3-b37c5060549d.jpg","index":0,"item":"8670b802-a7d9-432d-a84d-221662b97fa0","keywords":null,"link":"/360/20250407_iskolai-laptopok-oktatas-kompetenciameres-rrf","timestamp":"2025. április. 07. 06:30","title":"Az ön gyereke is kapott a választás előtt iskolai laptopot? Lassan itt az ideje visszaadni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a0b17bc9-a7dd-4035-87cd-53eabbc6e7cf","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Miközben az elektromos autók piaca jelentősen nőtt, addig a Teslák népszerűsége jelentősen csökkent Németországban.","shortLead":"Miközben az elektromos autók piaca jelentősen nőtt, addig a Teslák népszerűsége jelentősen csökkent Németországban.","id":"20250407_tobb-mint-60-szazalekkal-estek-a-tesla-eladasok-a-nemeteknel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a0b17bc9-a7dd-4035-87cd-53eabbc6e7cf.jpg","index":0,"item":"7acf99b2-9c9d-42eb-95e7-1aefbfb6861c","keywords":null,"link":"/cegauto/20250407_tobb-mint-60-szazalekkal-estek-a-tesla-eladasok-a-nemeteknel","timestamp":"2025. április. 07. 08:41","title":"Több mint 60 százalékkal estek a Tesla-eladások a németeknél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"698bce1c-cc2d-401c-b22e-e3cc1aa2eb34","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Két igencsak öntörvényű autós. ","shortLead":"Két igencsak öntörvényű autós. ","id":"20250407_pirosnal-tolakodott-kamiontol-sem-ijedt-meg-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/698bce1c-cc2d-401c-b22e-e3cc1aa2eb34.jpg","index":0,"item":"b2040c15-0b3e-4d57-ae07-af60a9cf10c3","keywords":null,"link":"/cegauto/20250407_pirosnal-tolakodott-kamiontol-sem-ijedt-meg-video","timestamp":"2025. április. 07. 07:35","title":"A pirosnál a gyalogosok közt tolakodott egy autós, a másik egy kamiontól sem ijedt meg - videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1f6aab9e-12f7-418b-a7c6-6e098f15d7e6","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Marine Le Pen elítélését követően támadásba lendül. De a francia szélsőjobboldal vezetője rossz stratégiát választ, ha magát a rendszer áldozatának nyilvánítja és Martin Luther Kinghez hasonlítja – politológusokkal elemezte a francia helyzetet a Die Welt.","shortLead":"Marine Le Pen elítélését követően támadásba lendül. De a francia szélsőjobboldal vezetője rossz stratégiát választ, ha...","id":"20250407_Die-Welt-Science-Po-Le-Pen-Franciaorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1f6aab9e-12f7-418b-a7c6-6e098f15d7e6.jpg","index":0,"item":"cdfa7827-f9dc-4c9f-ad13-952d795fe701","keywords":null,"link":"/360/20250407_Die-Welt-Science-Po-Le-Pen-Franciaorszag","timestamp":"2025. április. 07. 15:26","title":"\"Ha vannak légi felvételek, végünk van\" – Le Pen támogatója kevesellte a létszámot a tüntetésükön","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"214aba48-9066-4098-a6db-303c8a4993ad","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az MNB óvatosabb a kormánynál, zsarolás helyett ingyenes alapszámláról és jobb ügyfél-tájékoztatásról állapodott meg a bankszövetséggel.","shortLead":"Az MNB óvatosabb a kormánynál, zsarolás helyett ingyenes alapszámláról és jobb ügyfél-tájékoztatásról állapodott meg...","id":"20250408_Ot-lepes-mnb-Varga-Mihaly-bankok-bankszovetseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/214aba48-9066-4098-a6db-303c8a4993ad.jpg","index":0,"item":"1066fc87-b49a-4cfe-93a4-f8e7170e797f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250408_Ot-lepes-mnb-Varga-Mihaly-bankok-bankszovetseg","timestamp":"2025. április. 08. 14:35","title":"Öt lépésről egyezett meg Varga Mihály a bankok vezetőivel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b6a2507b-0174-4dd9-b2b8-6f36535ca084","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"Méltatlan véget érhet a német legenda karrierje. Mi lesz Thomas Müllerrel?","shortLead":"Méltatlan véget érhet a német legenda karrierje. Mi lesz Thomas Müllerrel?","id":"20250408_thomas-muller-bayern-munchen-tavozas-bundesliga-mls-szaud-arabia-rb-leipzig-fc-barcelona-premier-league-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b6a2507b-0174-4dd9-b2b8-6f36535ca084.jpg","index":0,"item":"995e9c07-6bb3-457f-9c0b-7a1ae352ed7c","keywords":null,"link":"/sport/20250408_thomas-muller-bayern-munchen-tavozas-bundesliga-mls-szaud-arabia-rb-leipzig-fc-barcelona-premier-league-ebx","timestamp":"2025. április. 08. 18:25","title":"Van valami szívszorító abban, ahogy Thomas Müllert kirakja a Bayern München","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c7b305fc-bda4-42c0-ac53-71ec3a41693e","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Donald Trump vámháborúja a világ minden részére elért. ","shortLead":"Donald Trump vámháborúja a világ minden részére elért. ","id":"20250407_tozsde-forint-arfolyamok-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c7b305fc-bda4-42c0-ac53-71ec3a41693e.jpg","index":0,"item":"6b51fc90-0900-42f6-89d3-aec6a5e148f4","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250407_tozsde-forint-arfolyamok-ebx","timestamp":"2025. április. 07. 09:50","title":"Mindenki aggódik, ám Trumpnak tetszik, ahogy vörösbe borult a világ - percről percre a nagy zuhanás napjáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ha nem is a meleg vizet, de a langyosat megint fel akarják találni az autógyárak. A legeurópaibb autótípus az ötajtós kompakt, amelyekből most ügyes trükkökkel próbálnak crossoveres divatverziókat kreálni. Ilyen a Ford Focus Active is.
Új formavilág van most terjedőben, az alapvetően ötajtós, kompakt méretű autók szabadidő-autósítása. A nyakatekert és korántsem szép kifejezés jól leírja, hogy nem egy új karosszéria-változatról van szó esetükben – mint mondjuk a Golfnál a T-Roc –, hanem csak arról, hogy látványosabb karosszériaelemek alkalmazása mellett emelnek pár centit az autón. Ilyen például a vadonatúj Kia XCeed, vagy éppen jelen tesztünk alanya, a Ford Focus Active.
Képgaléria.
D.P.
Szükséges plusz?
Meg kell hagyni, a Focus Active az utcákon tucatjával futkosó normál változatokhoz képest mutatósabb, kitűnik a masszából. A fekete hűtőmaszk, a műanyag koptatóelemek, az alapból járó tetősín, a 17 colos, magasabb oldalfalú abroncsok illenek az összképhez. Az eltérő stílus ellenére persze a paraméteri azonosak az ötajtós illetve a kombi Focuséval, így például 375 literes a csomagtér kapacitása ötajtósként, míg kombiként – Active Sportbreak néven – 608 literrel számolhatunk.
Bár, ebben a modellben magasabban ülünk, mint egy normál Focusban, de ez a gyakorlatban alig érezhető. A magasabban lévő járműtest leginkább arra jó, hogy egy-egy bukkanón magabiztosabban tudjunk áthajtani, de a valós off-road körülményeket nem érdemes célba venni vele.
D.P.
A Focus Active kabintere szokásosan fordos, sok műanyag, sok gomb a kormányon, sok információ a képernyőkön. Érdemes lehet világosabb kiegészítőkkel kérni a kabinteret, hogy az alapvetően meghatározó fekete felületeket valami ellensúlyozza. Az ülések kárpitján egyébként megjelenik egy „A” betű, ez is emlékeztet rá, hogy az Active variánsban ülünk. A műszercsoport és a középkonzol kezelhetősége a friss Focus-generációé: Ford Sync 3 szoftver fut az infotainment-rendszeren, az Apple CarPlay és Android Auto alapszolgáltatás.
A Focus Active nagyon csöndes menet közben. Ebben az osztályban egyébként ez mára lényegében alapelvárás: a hagyományosan erős konkurensek mellett – mint a Golf, vagy a Ceed – már-már top kategóriát kell adni az általános zaj, vibrációs és nyers zajok elleni védelemben.
Ugyanaz a hozzáállás figyelhető meg az asszisztensrendszerek esetében is: sebességtartó automatika, adaptív fényszórórendszer, aktív parkolóasszisztens, sőt szemből történő behajtásra figyelmeztetés is van. Sőt, még head-up kijelző is van az Active-hoz, ezt eddig nem kínálta a Ford ebben a méretosztályban.
D.P.
Erős motor, lusta váltó
Az autóban egy papíron igazán potens, 185 lóerős, háromhengeres Ecoboost motor van, amely azért a való életben nem érződőik ennyinek. Az elsőre kicsit szokatlan, tekerőgombos, 8 fokozatú automata váltó programozása még Sport módban sem teszi igazán agilissá a kocsit. Persze ez a teljesítmény és a 240 Nm-es nyomaték elég mindenre, csak nem kell azt képzelni, hogy egy Focus ST-ben ülünk.
A kicsit megemelt karosszéria ellenére kifejezetten jó a vezethetőség, amely a Focusoknak mindig is sajátja volt. Sport módban feszes a kormányzás, direkt a futómű, amelyet szintén átdolgoztak ehhez a modellhez. Ami talán nem tudja megfelelően követni ezt a direktebb futóművet, az a váltó, amely ilyenkor sem túl élénken teszi a dolgát, még ha manuálisan, a váltófülekkel noszogatjuk is a fel- vagy lekapcsolásra.
Egyébiránt igen kulturáltan járó darab ez a háromhengeres, ami meg is kapott minden olyan technológiai fejlesztést, amelyeknek hála biztosan nem kell azon siránkozni, hogy alapjáraton billeg miatta a kocsiszekrény, vagy „wartburgos” a hangja.
D.P.
A menetmódokból az Active-ban extraként megtaláljuk a havas és terepes üzemmódot is, amely az ABS vezérlésen keresztül okosítja fel a hajtást, illetve még inkább elveszi a motorerőt. Itt ez is a cél: amikor kevésbé tapadásbiztos terepen autózunk, akkor finomabban jusson el a nyomaték a talajra, illetve, ha szükséges, kicsit igenis elforoghassanak a kerekek.
Mivel tesztalanyunk a maga 182 lóerejével meglehetősen nagy teljesítményű kiadás, nem is igazán sikerült takarékosan bánni vele. A 9,9 literes átlagfogyasztás talán kicsit túlzásnak tűnik ahhoz képest, amit az autó menetdinamikában ad. Vélhetően egy szerényebb, 125 lóerős változat is bőségesen elég az Active-ból, és akkor a fogyasztás oldaláról is barátságosabb lesz az összkép.
D.P.
Konklúzió, árak
Ha a Focus Active-ot választja, meglehet, a többségnek az utcán nem is fog feltűnni, hogy más lenne, mint egy sima Focus. Ha valaki arra vágyik, hogy gondtalanul hajtson át nagyobb tempóban a fekvőrendőrökön, úgy, hogy közben a Focus egyébként mindig meglepően jó vezethetőségéről sem kell lemondania, akkor meg fogja találni benne a szükséges pluszt. Az pedig nagyon szubjektív, hogy megéri-e azt a pár extrát, ami mondjuk egy Trend+ felszereltségű sima Focus-szal szemben tud, mindenki saját használati szokásai alapján döntheti el, fontos-e neki a kicsit eltérő külső, az egyedibb kerekek, az egyedibb menetmód-opciók, vagy a tetősín.
A tesztre kapott autók pontos specifikációt nem tartalmaztak, mert német rendszámmal érkeztek, de megközelítőleg 9 millió forintos árral kell számolni annak, aki egy ilyen példányra szavaz vásárláskor.
Meglepően erős német-francia motor dolgozik ebben a román divatterepjáróban, amely olyan vehemensen mozog, mint egyetlen korábbi Dacia sem. Olcsó sportautó lett a Dusterből? Jövünk a válasszal.
Nem csalás, nem ámítás, ezt a Toyotát tényleg pár perc alatt fel lehet tölteni. És bár villannyal megy az autó, mégsem árammal kell táplálni, hanem valami sokkal izgalmasabb anyaggal, amiből a végén aztán víz lesz.