szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Olyan gyorsulás ez, ami egy hétköznapi sofőr szervezetét igencsak megviselné.

A Forma-1 legutóbbi versenyhétvégéjét Brazíliában rendezték meg, és a futam elsősorban arról híresült el, hogy a két Ferrari kiütötte egymást, így az olasz csapat pont nélkül zárta az utolsó előtti idei versenyt. A televíziós közvetítés elején a képernyő sarkában azonban rövid ideig látható volt egy felirat, ami a maga nemében legalább olyan érdekes, mint a Ferrarik ütközése.

Ez pedig azt közölte a nézőkkel, hogy Charles Leclerc a brazil futam rajtjánál alig 4,4 másodperc alatt gyorsult fel állóhelyzetből 200 km/h-ra.

Elképesztő adat, melyet könnyen értelmezhető perspektívába helyez, ha megemlítjük, hogy a közúti használatra szánt tuningolt sportkocsik közül még a gyorsulásra kihegyezett 9ff G-Tronic 1200 is "csak" 6,5 másodperc alatt képes letudni a 0-200-at. Ez egyébként egy olyan Porsche 911-alapú 1200+ lóerős sportautó, melynek 2,5 másodpercnyi időre van szüksége a 0-100-as sprinthez. És 13,5 másodperc alatt abszolválja a 0-300-at.

9ff

A tuning nélküli gyári közúti torpedók közül az 1 500 lóerős Bugatti Chiron 6,5 másodperc alatt tudja le a 0-200-at, és a 887 lóerős hibrid hajtásláncú Porsche 918 Spyder 7,4 másodperc alatt képes felgyorsulni 0-ról 200-ra. Ugyanehhez a produkcióhoz a 675 lóerős McLaren 675LT-nek 8 másodpercre, a 670 lovas Ferrari 488 GTB-nek pedig 8,7 másodpercre van szüksége.

Bugatti

A világ legjobban gyorsuló közúti autója a nemrégiben leleplezett Aspark Owl, mely 2 012 lóerős villanyautó 1,69 másodperc alatt tudja le a 0-96 km/h-t. Ez már F1-szint, azt viszont egyelőre nem tudni, hogy a japán hiperautó mire képes 0-200 fronton.

Aspark

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!