szerző:
Tetszett a cikk?

Nem tudja pontosan, mitől volt gyorsabb az ellenfeleinél, nem bánja, ha a csapatok taktikáznak a versenyzőikkel, és ha hívnák sem szívesen menne más versenysorozatokba – hazatérése után a repülőtéren nyilatkozott Michelisz Norbert, a WTCR-sorozat bajnoka.

hvg.hu: Gratulálunk a túraautóvilágkupa-bajnoki címhez! Mit szólt a reptéren önre váró mintegy 150 rajongó láttán?

Michelisz Norbert: Nagyon aranyosak, borzasztóan jó érzés. Vártam, hogy kiszálljak a repülőből, és találkozhassak velük. Nagyon sokat segített a tudat, hogy ennyien szorítanak nekem.

hvg.hu: Ki volt az első, aki eszébe jutott a győzelmet követően?

M. N.: A feleségem, Johanna és a gyerekek. Azonnal őket szorítottam volna magamhoz. Szerencsére Johanna kint volt a malajziai pályán, így nem kellett sokat várnom erre.

A felfedező és felfedezettje: Wéber Gábor fotózza az újdonsült bajnokot.
László Ferenc

hvg.hu: Az időmérők és a versenyek között volt egy szabadnapja, mivel töltötte, hogyan hangolódott a sorsdöntő napra?

M. N.: Voltak kötelező promóciós elfoglaltságok, köztük a legfontosabb a megjelenés a szimulátorversenyen, ahol a M1RA-s (Michelisz saját túraautó-csapata) srácok is érdekeltek voltak. Jó is volt kicsit elhagyni a versenypályát, nem akartam azon gondolkodni, hogy mi történik majd vasárnap.

hvg.hu: A szezonzáróra talán nem is annyira fizikálisan, hanem mentálisan kellett felkészülnie. Ki segíti ebben?

M. N.: Matics Zsolttal 2010 óta készülök a versenyekre, sokat segít a lélektani és a fizikai felkészülésben is. Röviden beszéltem vele a versenyhétvége előtt, és egy tanácsot adott: pont ugyanúgy csináljak mindent, ahogyan eddig. Ettől kezdve egyszerű volt a feladat.

hvg.hu: Beszélt a szezonzáró után a fő riválisával, a végül a második helyet megszerző Guerrierivel?

M. N.: Igen, azt mondtam neki, hogy pontosan tudom, mit érezhet, én is hasonló helyzetben voltam 2017-ben (most Guerrierit műszaki hiba sújtotta a záró versenyhétvége utolsó futamán, két éve Michelisz a fékrendszere meghibásodása miatt nem tudta megnyerni a sorozatot). Nagyon tehetséges versenyző, egész biztosan lesz még lehetősége a bajnoki címért küzdeni. Persze, ha ezt 2017 végén nekem mondta volna valaki, egész biztosan nem vigasztal meg. Guerrieri is nyilván csalódott, de nem hinném, hogy azt gondolja, most összedől a világ.

A büszke édesapa a fiához legközelebb foglalt helyet.
László Ferenc

hvg.hu: Az idei szezonban is nagyon sok szó esett a csapatutasításokról. Mi a véleménye ezekről?

M. N.: Értem, hogy a csapatutasítások nem mindenkinek tetszenek, de nem látok kivetnivalót abban, hogy ha van lehetőséged taktikázni, több autóval helyezkedni, akkor megteszed. Idén én voltam jó helyzetben, szívesen is fogadtam az ilyen "ajándékokat", jól csináltuk, hogy éltünk ezzel.

hvg.hu?: Mit gondol a gyorsabb autókra kirótt büntetősúlyokról, a BoP-rendszerről?

M. N.: A BoP (Balance of Performance) nagyon régóta része a túraautózásnak. Néha tűnt úgy, hogy a szervezők nagyon is belenyúlnak a versenyekbe, de ebbe nem látnék bele összeesküvés-elméleteket. A nézői igények is nőnek, a szervezők is szeretnének szoros futamokat, és persze fontos nekik, hogy az utolsó hétvégéig nyitott maradjon a bajnokság. Ettől ez még sokszor okoz frusztrációt a versenyzőknek. A szépség amúgy mindig az arányokban van, és az arányokat azért jól eltalálták idén. Meg aztán, mivel megnyertem a világkupát, elégedett vagyok azzal, ahogy ezt a kérdést kezelték.

hvg.hu: Tudjuk, hogy a jövőjét is a WTCR-ben képzeli el, de mi lenne, ha holnap felhívnák a németek, hogy 2020-ban induljon a DTM-ben, a német túraautó-bajnokságban?

M. N.: Nem lenne kedvem átváltani a DTM-re. Annyira jó most a bajnokság a WTCR-ben, olyan magas a szakmai színvonal, hogy hiába van meg a bajnoki cím, bennem már a következő megszerzésének vágya dolgozik.

Az OMV díját a cég hazai vezetője, Balogh Tibor adta át.
László Ferenc

hvg.hu: Mit gondol a jövő évi szabályváltozásokról, illetve a két új WTCR-pályáról?

M. N.: Annyira el voltam most foglalva a maláj szezonzáróval, hogy nem foglalkoztam még a szabályok változásával. Ami a pályákat illeti: a spanyolországit ismerem, Aragónban teszteltem már többször, a dél-koreai futam pedig hazai pálya lesz a Hyundainak. Így remélhetőleg nekem is egyfajta második hazai helyszínné fog válni.

hvg.hu: Nagy siker a győzelem, nyilván sokan gratuláltak.

M. N.: : Hihetetlen mennyiségű üzenetet kaptam, a telefonom több mint 900-at jelzett, ebből talán 50-60-at néztem meg. A hétvégén és majd az ünnepek alatt megpróbálok időt keríteni arra, hogy mindenkinek válaszoljak. 

hvg.hu: Azt mondják, a versenyzők általában néhány tizedet lassulnak gyermekeik születését követően. Önnek kétgyermekes apaként  jött össze a cím...

M. N.: Úgy érzem, inkább gyorsultam ettől. Malajziában az utolsó időmérő után odajöttek hozzám, és azt kérdezgették, más-e az én autóm, mint a csapattársaimé. Nem volt más. Nem tudom megmagyarázni, honnan jöttek a tizedmásodpercek, amelyekkel megvertem a többszörös bajnok riválisaimat, de egy biztos: a gyerekek miatt nem lassultam. 

Türelmesen állta a kérdések özönét.
László Ferenc

hvg.hu: Ők szokták nézni a versenyeket?

M. N.: Mira igen. Ő két és fél évesen kezdi felfogni, hogy apa nincs otthon, és őt látja éppen a tévében. Otthonról sokszor kapok fényképeket arról, amint éppen figyelik a közvetítést.

hvg.hu: Hogyan töltik majd a karácsonyt?

M. N.: Annyira rátelepedett a mindennapjainkra a december közepi szezonzáró, hogy nem volt időm karácsonyra készülni. A karácsonyfa-vásárlás, a díszvilágítás beszerzése a következő napok feladata lesz, bár – az időbeosztásomat elnézve – még nem tudom, hogy fogom megoldani.

László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI/hvg.hu Autó

Michelisz Norbert világkupa-győztes a WTCR-ben

Michelisz Norbert, a Hyundai magyar pilótája nyerte a túraautó-világkupa (WTCR) idei szezonját, miután az idényzáró malajziai futamon összetettbeli riválisa műszaki hiba miatt nem szerzett pontot, a magyar versenyző pedig ötödik lett.