szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Minden lóerőért elkérnek több mint kétmillió forintot.

Az olasz Horacio Pagani autógyártó műhelyéből nem gyakran kerülnek ki autók, átlagosan évente úgy 40 darab. Ezek közt akadnak igazán egyedi darabok is, mint a legújabb műve, a Pagani Imola, amely összesen öt darabos szériában készül és 827 lóerős.

Pagani

A kocsit a nevére utalóan az olasz Imola versenypályáján fejlesztették. A járműben a szokásos Pagani-motoregység van: egy V12-es blokk, amelyet a Mercedes-AMG-től vásárolnak. A 6.0 literes egység 107 lóerővel erősebb, mint a Pagani Huayraban, amely talán a leginkább ismert modellje a cégnek.

Az Imola esetében egyértelműen a pályaversenyzés volt a fókusz és ennek megfelelően kapott 7-fokozatú szekvenciális váltót, komoly aerodinamikai csomagot és Pirelli Trofeo R abroncsokat, amelyeken keresztül az aszfaltra is vihető ez a brutális teljesítmény.

Az újdonság esetében még egy új fényezési eljárást is alkalmaztak, amelynek révén öt kilogrammnyi súlyt tudtak spórolni csak a festésen. A kocsi tömege egyébiránt 1246 kilogramm, ami igen csekély, mintha egy alap Toyota Corollát repítene egy 827 lóerős motor, amelynek nyomatéka 1099 Nm-es.

A kocsi megállításáról a Brembo által biztosított hatdugattyús fékek gondoskodnak, amelyek 40 centi átmérőjű féktárcsákhoz tapadnak.

Pagani
Pagani

Sajnos mivel összesen öt darab készül csak a kocsiból és vélhetően pont olyanoknak, akik már eddig is a legbecsesebb vásárlói voltak a márkának, nem sok esély van összefutni egy ilyen modellel, látható módon megtapasztalni, mire is lehet képes a Pagani Imola.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!