szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A koronavírus miatt késve indulhat be a Mach-E sorozatgyártása, emiatt az öreg kontinensre várhatóan csak 2021-ben érkeznek meg az első autók.

Koronavírus-világjárvány
Már több mint 9 millió embert fertőzött meg és csaknem félmillió beteg halálát okozta a 2019 végén kitört koronavírus-járvány világszerte. A pandémia felbecsülhetetlen gazdasági károkat okozott annak ellenére, hogy a járvány csillapodásával már egyre több országban elkezdték enyhíteni a korlátozásokat. Igyekszünk mindenről tájékoztatni olvasóinkat, tartsanak velünk, olvassák cikksorozatunkat.
Friss cikkek a témában

A Ford tavaly novemberben leplezte le a Mustang Mach-E-t, a legendás amerikai Mustang izomautó nevével fémjelzett, tisztán elektromos hajtásláncú szabadidő-autót. A vállalat eredetileg azzal számolt, hogy az újdonság májusban sorozatgyártásba kerül, ám a koronavírus-járvány miatt ez várhatóan júniusra vagy júliusra tolódik.

Emiatt a gyártó az elmúlt napokban több európai országban is arról értesítette az előrendelőket, hogy a korábbi ígéretekkel ellentétben nem idén év végén, hanem csak 2021 elején kapják meg az autóikat. Ilyen értesítést kaptak többek között a francia, holland és brit megrendelők is. Az amerikai piaci debütálást várhatóan nem érinti a késés, az ottani megrendelők előreláthatólag még az idén bepattanhatnak új Mustang villanyautóikba.

©

A jól felszerelt és az Egyesült Államokban 59 900 dollárba (19,3 millió forint) kerülő Ford Mustang Mach-E First Edition 338 lóerős teljesítményt, illetve 565 Nm-es nyomatékot szabadít rá a négy kerékre, ami 5 másodperc körüli 0-100-as gyorsulást tesz lehetővé.

Kipróbáltuk a Mustang Mach-E-t, a Ford elektromos kirakatautóját

A Mustang nevet választotta legújabb elektromos SUV-jának a Ford, ráadásul még a szintén híres „Mach" nevet is ellőtték rá. Merész, mondtuk elsőre. A Mach-1 volt ugyanis a Mustangok abszolút csúcsváltozata, amelynek már önmagában a neve is a hangsebességre utal. Ennek a legendának kellene tehát most megfelelni.

A 19 colos kerekeken gördülő, 98,8 kWh-s akkumulátorral szerelt villanyautó egy feltöltéssel nagyjából 430 kilométeres távolságot képes megtenni a szigorú amerikai EPA-szabvány szerint, ami azt jelenti, hogy az autó ezt a hatótávot a gyakorlatban is képes lesz hozni.

©

Ennél olcsóbban, 43 895 dollárért (14,1 millió forint) is lehet majd Mustang Mach-E-t kapni, ennyibe kerül ugyanis a 258 lóerős és 370 kilométeres EPA-hatótávolságú, hátsókerék-hajtású alapmodell, amely felár ellenében összkerékhajtással is rendelhető.

A csúcsot a 60 500 dolláros (19,5 millió forint) GT jelenti, amely 459 lóerős teljesítményű, 830 Nm nyomatékú, illetve összkerekes modell elsősorban 3,5 másodperces 0-100-as szintidejéről, illetve 400 kilométeres hatótávjáról ismerszik meg.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!
Most már tényleg a jogállamisághoz köthetik az EU-s pénzek kifizetését

Most már tényleg a jogállamisághoz köthetik az EU-s pénzek kifizetését

Ma dönthet az iskolaőrség bevezetéséről a parlament

Ma dönthet az iskolaőrség bevezetéséről a parlament

Ha Orbán szerint börtön nem látni a tengert, a magyarok többsége börtönben van

Ha Orbán szerint börtön nem látni a tengert, a magyarok többsége börtönben van