szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A koronavírus miatt késve indulhat be a Mach-E sorozatgyártása, emiatt az öreg kontinensre várhatóan csak 2021-ben érkeznek meg az első autók.

Koronavírus-járvány
Van-e visszatérés a "normalitáshoz" az oltásoknak köszönhetően? Egyáltalán: mi az "új" normális? Utazunk? Nyaralunk? Bulizunk? Megyünk színházba és koncertre? Mennyire fenyegetőek a vírus különböző mutációi? Kell-e tartanunk negyedik, ötödik vagy sokadik hullámtól? Cikksorozatunkban megtalál mindent, ami a koronavírus-járványról tudnia kell.
Friss cikkek a témában

A Ford tavaly novemberben leplezte le a Mustang Mach-E-t, a legendás amerikai Mustang izomautó nevével fémjelzett, tisztán elektromos hajtásláncú szabadidő-autót. A vállalat eredetileg azzal számolt, hogy az újdonság májusban sorozatgyártásba kerül, ám a koronavírus-járvány miatt ez várhatóan júniusra vagy júliusra tolódik.

Emiatt a gyártó az elmúlt napokban több európai országban is arról értesítette az előrendelőket, hogy a korábbi ígéretekkel ellentétben nem idén év végén, hanem csak 2021 elején kapják meg az autóikat. Ilyen értesítést kaptak többek között a francia, holland és brit megrendelők is. Az amerikai piaci debütálást várhatóan nem érinti a késés, az ottani megrendelők előreláthatólag még az idén bepattanhatnak új Mustang villanyautóikba.

©

A jól felszerelt és az Egyesült Államokban 59 900 dollárba (19,3 millió forint) kerülő Ford Mustang Mach-E First Edition 338 lóerős teljesítményt, illetve 565 Nm-es nyomatékot szabadít rá a négy kerékre, ami 5 másodperc körüli 0-100-as gyorsulást tesz lehetővé.

Kipróbáltuk a Mustang Mach-E-t, a Ford elektromos kirakatautóját

A Mustang nevet választotta legújabb elektromos SUV-jának a Ford, ráadásul még a szintén híres „Mach" nevet is ellőtték rá. Merész, mondtuk elsőre. A Mach-1 volt ugyanis a Mustangok abszolút csúcsváltozata, amelynek már önmagában a neve is a hangsebességre utal. Ennek a legendának kellene tehát most megfelelni.

A 19 colos kerekeken gördülő, 98,8 kWh-s akkumulátorral szerelt villanyautó egy feltöltéssel nagyjából 430 kilométeres távolságot képes megtenni a szigorú amerikai EPA-szabvány szerint, ami azt jelenti, hogy az autó ezt a hatótávot a gyakorlatban is képes lesz hozni.

©

Ennél olcsóbban, 43 895 dollárért (14,1 millió forint) is lehet majd Mustang Mach-E-t kapni, ennyibe kerül ugyanis a 258 lóerős és 370 kilométeres EPA-hatótávolságú, hátsókerék-hajtású alapmodell, amely felár ellenében összkerékhajtással is rendelhető.

A csúcsot a 60 500 dolláros (19,5 millió forint) GT jelenti, amely 459 lóerős teljesítményű, 830 Nm nyomatékú, illetve összkerekes modell elsősorban 3,5 másodperces 0-100-as szintidejéről, illetve 400 kilométeres hatótávjáról ismerszik meg.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!