szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A BMW megtartotta ígéretét: a Studie Concept 4 túlméretezett "veséi" a sorozatgyártású 4-es szériának is a szerves részét képezik.

A BMW közelmúltban napvilágot látott modelljei egyre nagyobb hűtőrácsot kaptak. Az X5 esetében még egészen vállalható méretű a márka egyik egyedi ismertetőjelének tekinthető vese, azonban az X7-esen és a ráncfelvarrt 7-esen már egészen gigantikus a hűtőrács.
©

Sokáig azt gondolhattuk, hogy a bajorok csak az ilyen és ehhez hasonló gigászi típusokra rajzolnak jókora veséket, tavaly szeptemberben azonban leleplezték a teljesen más ligában focizó 4-es koncepciót, melynek frontrészére ugyancsak méretes hűtőrács került.

©

A BMW ígéretet tett arra, hogy a Concept 4 gigantikus veséit a sorozatgyártású 4-es széria is megörökli, és erre most sor is került. Íme a teljesen új BMW 4-es kupé:

©

A rendszámtáblával ékesített hűtőrácshoz a testvérmodell 3-as sorozattól eltérően nem érnek hozzá a fényszórók, melyek a 8-as szériáéhoz hasonló elvékonyított formát kaptak. Hasonlóképp a hátsó lámpák is vékonyabbak és szélesebbre lettek húzva, mint a 3-as BMW esetében.

©

Az újdonság egyébként körülbelül így mutatna emberi méretű hűtőráccsal:

©

Az elődjénél 12,8 centiméterrel hosszabb, 2,7 centiméterrel szélesebb, 0,6 centiméterrel magasabb, illetve 4,1 centiméterrel hosszabb tengelytávú 4-es BMW nyomtávja 18-23 milliméterrel szélesebb lett, a tengelyenkénti tömegeloszlás viszont maradt 50:50-es. A 40:20:40 arányban osztott hátsó üléssor mögötti csomagtartó 440 literes.

©

Az alapmodell a 420i, melynek 2 literes 4 hengeres benzinmotorja 184 lóerőt, illetve 300 Nm-t ad le, ami 7,5 másodperces 0-100-as szintidőhöz, illetve 240 km/h végsebességhez elegendő. Az ugyancsak 2 literes 4 hengeres benzines egységgel szerelt 430i 258 lóerős, illetve 400 Nm nyomatékú, ennek a 0-ról 100-ra 5,8 másodperc alatt felgyorsuló modellnek a végsebességét már elekronika korlátozza 250 km/h-ra.

©

Az 510 lóerősnek ígérkező új M4-es érkezéséig a 374 lóerős, illetve 500 Nm nyomatékú 3 literes 6 hengeres benzinmotorral szerelt M440i xDrive jelenti a csúcsot. A 48 V-os lágyhibrid technikával megspékelt sportmodell 4,5 másodperc katapultál 0-ról 100-ra.

©

A 420d az egyetlen dízelváltozat, melynek 2 literes 4 hengeres erőforrása 190 lóerőt, illetve 400 Nm-t ad le. A lágyhibrid dízelverzió opcionálisan összkerékhajtással is rendelhető, 0-100-as szintideje pedig 7,1-7,4 másodperc. Minden típusba 8 fokozatú automataváltót szerelnek, az M4 viszont várhatóan kézikapcsolású váltóval is rendelhető lesz.

Az árakról egyelőre nem beszélt a BMW, német lapértesülések szerint a 4-es BMW várhatóan 1 500 euróval (525 ezer forint) lesz drágább a hasonlóan motorizált 3-as sorozatnál.

©

 

©
©
©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!
Kivásárolja a debreceni önkormányzat a Szima családot a DVSC-ből

Kivásárolja a debreceni önkormányzat a Szima családot a DVSC-ből

A VOSZ sem ért egyet a kata-szabályok változásával

A VOSZ sem ért egyet a kata-szabályok változásával

Isteni ítéletként élték meg a járványokat évszázadokkal ezelőtt

Isteni ítéletként élték meg a járványokat évszázadokkal ezelőtt