szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A V8-as gázolajos erőforrás nyomatéka még a legsportosabb S8-ban lévő benzinmotorét is meghaladja.

Az Audi 1994-ben mutatta be első A8-as modelljét, melynek általunk is alaposan letesztelt aktuális negyedik generációja 2017-ben látott napvilágot. A típus a kezdeti időkben csak egy 286 lóerős és 600 Nm-es dízel változatban, A8 50 TDI-ként, illetve egy 340 lóerős és 500 Nm-es benzines kivitelben, A8 55 TFSI-ként volt elérhető, de azóta bővült a motorválaszték.

Feltűnt a színen a 460 lóerős A8 60 TFSI, illetve a legsportosabb kivitel, az S8, melynek 4 literes biturbó V8-as TFSI motorja 571 lóerős, illetve 800 Nm-es produkciót ad elő. Utóbbi elegendő ahhoz, hogy a 250 km/h-ra korlátozott végsebességű 2,3 tonnás luxusautó 3,8 másodperc alatt tudja le a 0–100-as sprintet.

Dízelfronton a nemrégiben felbukkant A8 60 TDI jelenti a plafont, melynek 4 literes biturbó V8-as TDI motorja 435 lóerős teljesítményű, de ami ennél is érdekesebb, hogy a 900 Nm-es csúcsnyomatéka már 1 250-es percenkénti fordulatszámtól rendelkezésre áll.

Az Audi A8 60 TDI 4,4 másodperc alatt lő ki álló helyzetből 100-as tempóra, elektronikusan korlátozott végsebessége pedig szokás szerint 250 km/h. Miközben a gyári fogyasztási érték mindössze 7,2 liter 100 kilométerenként.

A csúcsdízel A8 hazai alapára 38,7 millió forint, az S8 pedig minimum 43,4 millió forint ellenében vezethető haza. A legolcsóbb A8-as, az 50 TDI itthon 31 millió forinttól indul.

Audi

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!